Sari direct la conținut

Bauturile, mancarea, media si bancile domina topul celor mai puternice branduri romanesti

HotNews.ro

​Trei branduri de apa minerala, doua de bere si unul de vin se numara printre cele mai puternice zece branduri romanesti, potrivit unui studiu realizat de Unlock Market Research pentru revista Biz si dat publicitatii miercuri, in cadrul evenimentului BrandRo. Dacia ocupa locul doi in top, fiind devansata de Borsec. Cele doua marci se detaseaza de restul clasamentului din punct de vedere al scorului inregistrat. Cel mai puternic brand de media este Pro TV, brand ce ocupa locul 3, potrivit studiului „Top 50 cele mai puternice branduri romanesti”.

  • Studiul a pornit de la o incercare de definire a succesului si puterii unui brand romanesc. In acest sens, prima etapa a cercetarii a constat intr-un studiu calitativ, ce a urmarit sa stabileasca felul cum respondentii definesc o marca locala puternica si ce atribute ii acorda. A doua etapa a fost un studiu cantitativ desfasurat pe baza unui esantion de 1314 respondenti, esantion pentru populatia urbana cu varste de peste 18 ani. Studiul a urmarit performanta marcii (cat de mult prefera consumatorii o anumita marca) si implicarea afectiva (asocierea marcii cu diverse atribute). Clasamentul final a fost construit prin intersectarea rezultatelor astfel obtinute.

Conform Unlock Market Research, din toate cele 50 de branduri incluse in top, doar primele 12 sunt considerate cu adevarat puternice, potrivit criteriilor luate in calcul, iar celelalte sunt marci care dovedesc potential sa devina cu adevarat puternice. Prima jumatate a clasamentului include:

  • 7 branduri de alimente (dulciuri, pate, produse lactate, mezeluri)
  • 4 branduri de bere
  • 3 branduri de apa minerala (toate in top 10, inclusiv ocupantul primului loc – Borsec);
  • 3 branduri media
  • 3 branduri bancare
  • 2 branduri de vin
  • 1 brand auto
  • 1 brand telecom
  • 1 brand de bautura racoritoare

Potrivit indexului folosit in stabilirea clasamentului, Borsec si Dacia conduc detasat, cu 922, respectiv 692 de puncte, Pro TV ocupand locul 3 cu 291 de puncte.

Top 25 cele mai puternice branduri romanesti, din studiul „Top 50 cele mai puternice branduri romanesti” realizat de Unlock Market Research pentru Biz:

1. Borsec (922 puncte)

2. Dacia (692 puncte)

3. Pro TV (291 de puncte)

4. Dorna

5. Poiana

6. Timisoreana

7. Izvorul Minunilor

8. Cotnari

9. Ursus

10. BCR

11. Murfatlar

12 Bergenbier

13. Kiss FM

14. BRD

15. Antena 1

16. Pate Sibiu

17. Banca Transilvania

18. Cristim

19. Napolact

20. Romtelecom

21. La Dorna

22. Rom

23. Bucegi

24. Frutti Fresh

25. Pate Bucegi

Topul celor mai puternice branduri media

1. Pro TV (locul 3 in clasamentul general)

2. Kiss FM (locul 13 in clasamentul general)

3. Antena 1 (locul 15 in clasamentul general)

4. Radio ZU si TVR 1 (locurile 28-29 in clasamentul general)

5. Libertatea (locul 30 in clasamentul general)

6. Radio 21 (locul 36 in clasamentul general)

7. Prima TV (locul 38 in clasamentul general)

  • Vezi clasamentul complet aici
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro