BCR Asigurari de Viata, profit net de 17,3 milioane lei in urma unui proces de restructurare prin care a renuntat la vanzarile aduse de 700 de agenti de asigurari
BCR Asigurari de Viata, parte a grupului Vienna Insurance Group (VIG), a anuntat miercuri ca a inregistrat un profit net de 17,3 milioane de lei, dupa pierderile inregistrate in anii anteriori. Rezultatele se datoreaza printre altele unui plan de restructurare inceput in toamna anului trecut, in urma caruia a renuntat la canalul de vanzari generat de agentii de asigurare. BCR Asigurari de Viata a renuntat practic la o retea de 700 de agenti si coordonatori de asigurari, a precizat Sorin Mititelu, presedinte al directoratului BCR Asigurari de Viata.
- „Compania a trecut printr-un plan de restructurare si suntem din nou in afaceri. trendul este unul pozitiv si suntem increzatori ca rezultatele asteptate pentru 2015 vor fi bune. Am efectuat o schimbare a structurii de produse promovate activ, concentrandu-ne pe produse legate de credite si pe asigurarile cu componente investitionale. Inainte de a incepe procesul de restructurare, in toamna anului 2013, aveam aproape 600 de agenti de asigurari, plus 100 de coordonatori. Procesul de restructurare a fost finalizat la mijlocul anului 2014”, a declarat miercuri Sorin Mititelu, presedintele directoratului BCR Asigurari de Viata.
Care este explicatia pentru care BCR Asigurari de Viata a renuntat la reteaua de agenti de asigurari?
- „Produsele distribuite de agenti erau unele cu marja mica de castig si costuri mari de achizitie si operationale. Daca acele prime brute subscrise nu au fost si incasate efectiv, din varii motive, acest lucru a condus la venituri mici si cheltuieli mari. Sistemul clasic este acela in care platesti comisioane pentru venituri viitoare. Agentii primesc comisioane care se amortizeaza in mai multi ani. La aceasta se adauga si comportamentul unor clienti, care platesc cu intarziere sau renunta la plata”, a explicat Sorin Mititelu.
Acesta a precizat ca din perspectiva contributiilor la activele administrate, ponderea adusa de agentii de vanzari era de aproape 20%, iar cea a contractelor venite prin bancassurance era de 80%.
Care este forta de vanzari a companiei in urma renuntarii la reteaua de agenti?
- „Ne bazam acum pe alti 800 de angajati ai bancii BCR, plus consilieri. Banca detine 1200 de consilieri de clienti. BCR Asigurari de Viata are in prezent 45 de angajati, dar pentru vanzari ne bazam pe parteneriatul cu BCR. BCR Asigurari de Viata se ocupa in prezent mai mult de partea operationala, de reasigurare etc.”, a explicat oficialul BCR Asigurari de Viata.
In primele noua luni din acest an, volumul de prime brute subscrise si incasate (in proportie de 99%) a atins valoarea de 85,2 miloane lei, fata de un rezultat negativ in aceeasi perioada a anului trecut. Pierderea neta pe tot anul 2013 a fost de 44,7 milioane de lei, iar in 2012 pierderea neta a fost de 60,9 milioane de lei.
Beneficiile platite clientilor sai a fost in valoare de 95 milioane lei, in crestere cu 42% fata de trimestrul trei al anului 2013. In beneficiile platite intra: daunele platite, maturitatile (sumele platite clientilor la expirarea perioadei de valabilitate a politei de asigurare) si rascumpararile (sumele platite catre clienti inainte de scadenta politei, la solicitarea acestora).
Din beneficiile in valoare de 95 milioane lei platite in primele noua luni din acest an, cea mai importanta pondere au avut-o maturitatile, BCR Asigurari de Viata platind in total clientilor sai 49 milioane lei la expirarea politelor de asigurare cu componenta investitionala. Sumele platite pentru rascumparari au fost de 29 milioane lei, cu 42% mai putin fata de rascumpararile platite la 30 septembrie 2013.