Sari direct la conținut

„Bechtel”, pe punctul de a pierde contractul la Autostrada Transilvania

Romania libera Editia Transilvania-Banat

Lucrarile la autostrada Transilvania par sa se fi oprit definitiv, potrivit site-ului american „Engineering News Record”, www.enr.com. Cu toate acestea, reprezentantii companiei americane „Bechtel”, constructorul tronsonului dintre Bors si Brasov, spera sa reia lucrul cat mai curand.

Reprezentantii coalitiei aflate la Putere sustin, insa, ca exista o serie de probleme juridice legate de contractul cu firma americana.

Lucrarile au fost oprite la sfarsitul lunii iunie. Reprezentantii „Bechtel” au mentionat ca au primit doar o mica parte din banii care li s-ar fi cuvenit in schimbul muncii prestate deja. In prima faza, cei mai multi dintre angajatii „Bechtel” au fost trimisi acasa si au primit timp de 90 de zile trei sferturi din salarii.

Din 15 septembrie, 530 din cei 685 de muncitori au fost concediati. Purtatorul de cuvant al „Bechtel”, Bogdan Sgarcitu, spera ca lucrarile sa fie reluate cat mai curand. In prezent, reprezentantii companiei negociaza cu angajatii Ministerului Transporturilor posibilitatea reluarii lucrarilor.

Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara (PNL), a declarat ca liderii politici ai coalitiei aflate la Putere doresc continuarea lucrarilor. El a adaugat, insa, ca exista unele probleme juridice legate de derularea contractului. Si anume, faptul ca fostul Guvern PSD nu a aprobat anexele documentului.

In lipsa acestor anexe, sustine Nicoara, compania a prezentat preturi de 3-4 ori mai mari decat cele de pe piata pentru unele lucrari facute la autostrada.

El a mai spus ca a stat de vorba cu premierul Calin Popescu-Tariceanu, care i-a explicat ca prioritatea Guvernului va ramane construirea autostrazii pe traseul Coridorului IV European, insa ca acest lucru nu inseamna ca vor fi oprite lucrarile la autostrada „Transilvania”.

Fostul Guvern PSD a acordat fara licitatie contractul pentru realizarea autostrazii companiei americane „Bechtel” la sfarsitul anului 2003. In iunie 2004, in plina campanie electo-rala, firma a inceput lucrarile la au-tostrada. Construirea a fost folosita drept argument electoral de catre fostul partid de guvernamant.

Noul Guvern roman, controlat de PNL si de PD a refuzat sa plateasca o serie de lucrari pe motiv ca acestea ar fi fost prea scumpe. Autostrada ar urma sa aiba 415 kilometri si patru benzi, iar investitia se ridica la peste 4 miliarde euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro