Sari direct la conținut

Beijing: Mulțimea revine la primul salon auto post-pandemic / Mașinile electrice sunt vedetele salonului

HotNews.ro
Salon auto Beijing, Foto: youtube.com
Salon auto Beijing, Foto: youtube.com

Mulțimi de oameni s-au adunat sâmbătă la marele salon auto de la Beijing – singurul eveniment internațional al industriei din acest an – deoarece producătorii de automobile caută din nou să atragă clienți în ciuda crizei coronavirusului, potrivit AFP.

Amânat pentru cinci luni din cauza pandemiei, evenimentul, care va dura 10 zile, s-a deschis întrucât China a reușit să țină sub control în mare măsură răspândirea virusului. Cu toate acestea, majoritatea directorilor producătorilor străini au fost nevoiți să-și dezvăluie practic noile modele din cauza restricțiilor privind călătoriile internaționale.

Acest lucru nu a împiedicat un public numeros care purta măști obligatorii să se bucure de prezentările scenice ale noilor mașini.

Ținerea spectacolului strălucitor este „un simbol al speranței” pentru industrie, a declarat sâmbătă dimineață CEO-ului BMW din China, Jochen Goller.

Numărul biletelor de intrare a fost limitat anul acesta pentru a reduce aglomerația, dar vizitatorii s-au înghesuit totuși în număr mare la centrul expozițional.

Industria auto din China dă semne de redresare după ce vânzările s-au prăbușit în februarie, când consumatorii au fost nevoiți să rămână acasă, iar economia aproape că s-a oprit pentru a încetini pandemia de coronavirus.

Vânzările au crescut după un prim trimestru foarte dificil, în creștere cu aproape 8% luna trecută, conform Federației chineze a producătorilor auto individuali.

Aproape 800 de vehicule au fost prezentate sâmbătă, inclusiv 82 de premiere mondiale, pe măsură ce producătorii de automobile se luptă pentru a câștiga cote de piață și pentru a reaprinde interesul consumatorilor într-un sector blocat într-o criză pre-pandemică.

Anul acesta, se așteaptă ca vânzările auto globale să scadă cu 20%. Dar agenția de rating S&P se așteaptă ca China să fie singura piață care să recupereze volumele din 2019 în următorii doi ani.

Mașinile electrice sunt una dintre principalele atracții ale spectacolului chinezesc: Beijing a încurajat acest sector și dorește să crească cota electrică la 25% până în 2025.

Companiile chineze de mașini electrice văd interesul investitorilor reînnoit. Standul următoarei Tesla a atras mulțimi, la fel ca și modelele XPeng și Li Auto, doi rivali care intră anul acesta în Statele Unite.

Între timp, jucători mai consacrați precum Volkswagen sau BMW și-au luat angajamente pentru viitor, urmând să fie produse modele complet electrice în China.

Vânzările auto chineze se așteaptă să scadă cu 9% în acest an. Dar vânzările de vehicule cu energie curată ar trebui să crească în a doua jumătate a anului, conform previziunilor S&P.

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare, în fiecare marți și vineri.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro