Biofarm, în topul celor mai importanți jucători din categoria Consumer Healthcare (CHC) din România
La trei ani de la Marea Unire din 1918, mai multe firme producătoare din domeniul medicamentelor fuzionează și astfel ia naștere Biofarm, unul dintre primii producători de medicamente din țara noastră. La scurt timp de la înființare, Biofarm devine unul dintre cei mai importanți producători români din economia țării, contribuind la dezvoltarea impresionantă înregistrată de România în perioada interbelică. În anul 1928, Biofarm începe producția unuia dintre cele mai longevive produse ale companiei, Carmol, care continuă să scrie și astăzi istorie.
Au urmat Triferment și Anghirol în anul 1959 după inaugurarea primei fabrici din țară unde se produceau extracte din plante, tincturi, substanțe pure și produse de uz veterinar – „Fabrica de Medicamente Galenica”. În 1964, este lansat Cavit, un brand sinonim cu creșterea armonioasă a generației întregi de copii, iar în 1965 apare Colebil, în continuare lider de piață după mai mult de 50 de ani de la lansare.
Portofoliu diversificat
Biofarm a cercetat și inovat constant de-a lungul celor 100 de ani de activitate neîntreruptă, iar în prezent, mixul dintre brandurile longevive și inovațiile din categoriile emergente poziționează Biofarm în topul companiilor din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Health Care.
Biofarm își menține, în primele 10 luni ale anului 2021 locul doi din punct de vedere volumic în categoria Consumer Healthcare (CHC), iar obiectivul companiei este să devină lider în termeni de volum și să se situeze în top 3 din punct de vedere valoric. Compania are peste 100 de produse în portofoliu care acoperă peste 60 de arii terapeutice. Pe 7 dintre acestea, Biofarm este lider de piață: Bixtonim, Carmol, Colebil, Triferment, Sennalax, Nervocalmin și Cavit Junior.
“Suntem unul dintre cei mai importanți jucători din categoria Consumer Healthcare (CHC) și țintim poziția de lider. Vom atinge acest obiectiv prin intermediul brandurilor strategice, dar și prin lansarea de noi produse care vin în întâmpinarea nevoilor actuale ale consumatorilor. Planurile noastre pentru următorii ani prevăd dublarea cifrei de afaceri, strategia de dezvoltare a companiei are 2 componente principale: consolidarea portofoliului actual prin extensii de linie și un plan de inovații consistent”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Un nou început
Inovația constantă și diversitatea portofoliului au diferențiat întotdeauna Biofarm de competitori și au adus companiei rezultate remarcabile de-a lungul timpului, contribuind semnificativ la evoluția acesteia. În ultimii ani, Biofarm a trecut printr-un amplu proces de revitalizare a imaginii de brand, atât la nivel corporate, cât și pentru brandurile strategice din portofoliu, astfel încât, în prezent peste 28 de produse beneficiază de ambalaje noi, iar alte 23 sunt în curs de implementare. Revitalizarea identității vizuale Biofarm a avut rolul de a transpune într-o abordare modernă valorile brandului: responsabilitate, performanță, inovație, grijă pentru oameni și pasiunea pentru identificarea celor mai bune soluții pentru sănătatea acestora.
De asemenea, anul acesta, la 100 de ani de la înființare compania se mândrește cu una dintre cele mai moderne fabricii de producție și testare. Aceasta este una dintre cele mai mari investiții Greenfield din România ultimilor 30 de ani din domeniul farmaceutic. Unitatea de producție va avea o contribuție importantă la creșterea ofertei de locuri de muncă și la formarea specialiștilor din industrie.
Cu o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați, noua unitate beneficiază de echipamente și instalații de ultimă generație. Cu un flux de producție anual de peste 30 de milioane de unități comerciale de comprimate și capsule și peste 10 milioane de produse în formă lichidă, noua fabrică Biofarm contribuie major la creșterea producției și va face posibilă extindrea pe noi piețe. Biofarm este deja prezent în alte 12 piețe externe și urmărește dezvoltarea relațiilor cu parteneri strategici din Europa, Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu și Africa, semn că istoria Biofarm nu se oprește aici.
Pe termen lung, compania Biofarm își propune să lărgească portofoliul curent prin dezvoltarea și fabricarea la standarde înalte de calitate a unor noi produse, achiziția de licențe de la alți producători sau prin încheierea unor contracte de fabricație. Obiectivul principal al companiei este consolidarea poziției în piața farmaceutică din România și în piețele externe prin dezvoltarea unui portofoliu competitiv, bazat pe nevoile reale ale pieței.
Articol susținut de Biofarm