Black Friday, Google și românii – Ce termeni se caută cel mai mult și de când crește interesul pentru evenimentul de shopping
Românii caută mult pe Google despre Black Friday și numărul de căutări începe să crească înainte cu două săptămâni și atinge cote maxime între zilele de marți și vineri ale săptămânii în care ține eMAG ziua de Black Friday. Din 2013 BF este mereu în topul căutărilor făcute an de an pe Google. Anul trecut întrebarea ”Când este Black Friday?” a fost în topul întrebărilor cel mai des puse pe Google, în 2019 sintagma cea mai căutată în tot anul de către români a fost ”eMag black friday”, iar în 2018 a fost pe locul trei.
Black Friday în căutările românilor pe Google în ultimii opt ani
Google publică în fiecare lună decembrie la secțiunea Trend cele mai populare căutări din câteva zeci de țări. Ei bine, Black Friday a apărut constant din 2013 în topul celor mai căutați termeni.
2013:
Sintagma ”Black Friday 2013” a fost locul trei în topul căutărilor
2015
”Black Friday” a fost locul opt în topul celor mai căutate evenimente
2016
”black friday” a fost pe locul 5 în topul celor mai căutate evenimente
2017
eMAG Black Friday a fost pe locul 4 în topul celor mai populare căutări și pe locul 3 în topul evenimentelor
2018
”eMag Black Friday a fost pe locul 3 în topul celor mai populare căutări
2019
eMag black friday a fost cel mai căutat termen în acel an
2020
În topul întrebărilor care încep cu ”Când..?”, pe patru a fost ”Când este Black Friday 2020”. Pe primele trei locuri au fost întrebările ”Când începe școala”, ”Când se schimbă ora în 2020 și ”Când începe școala în ianuarie 2020”.
Black Friday – Ce caută românii pe Google și de când încep să fie interesați
Ne apropiem de al doilea Black Friday și tot în pandemie suntem. Datele furnizate HotNews.ro de Google România arată cum variază interesul față de Vinerea Neagră și ce termeni sunt cei mai căutați.
În 2020, căutările de Black Friday au început sa crească semnificativ cu două săptămâni înainte de ziua propriu-zisă de Black Friday, respectiv 13 noiembrie. Ele cresc abrupt cu 4-5 zile înainte și ating apogeul în ziua respectivă. În 2020 s-a observat că perioada în care interesul pentru Black Friday se manifestă în căutările pe Google începe mai devreme decât în anii precedenți, spun analiștii de la Google.
Și pentru Black Friday 2021 se văd aceste tendințe: în ziua de 29 octombrie volumul căutărilor pentru termenul ”Black Friday” era de șase ori mai mare decât pe 24 octombrie. Creșterea de la final de octombrie s-a produs mai ales fiindcă Altex a anunțat începutul campaniei. În primele zile din noiembrie a crescut volumul căutărilor după termenul ”emag black friday” (volumul a crescut de peste 10 ori într-o săptămână).
Care au fost cele mai populare căutări legate de Black Friday în 2020 (date Google România din luna noiembrie 2020):
laptop black friday
telefoane black friday
televizoare black friday
anvelope black friday
parfumuri black friday
black friday haine
black friday gaming
black friday expresor cafea
black friday mobila
covoare black friday
aragaz black friday
canapele black friday
jucarii black friday
ps4 black friday
Întrebări și informații legate de Black Friday căutate de români pe Google:
cand este black friday 2020
reduceri black friday
oferte black friday 2020
la ce ora incepe black friday
Potrivit datelor Google, categoriile de produse al căror vârf al căutărilor a fost de Black Friday în 2020 au fost Casă & Grădină, Electronice, Îmbrăcăminte/încălțăminte și Beauty/personal care.
Vânzările online Black Friday în 2020 au crescut cu 36% față de 2019, conform datelor Eurostat. În perioada Black Friday 2020, vânzările online au atins o pondere de 15% din vânzările de retail în România, un vârf al anului 2020, potrivit datelor Eurostat.