Black Friday la retur. Ce nu se vede în ziua maratonului de shopping online
Poate că până ați ajuns la acest articol v-ați „împiedicat” de numeroase reclame de Black Friday 2023 la orice și oriunde. E perioada din an în care vedem negru în fața ochilor, poate și de supărare că n-am prins geaca aia la reducere de 60% sau telefonul la megaofertă. În timp ce noi vânăm lucruri la prețuri mai mici, pentru retaileri, semne bune toamna are: estimările vorbeau de vânzări și cu o treime mai mari față de Black Friday-ul trecut.
Chiar și fără această deja tradițională campanie, importată și adaptată meleagurilor noastre, și care de fiecare dată stârnește și critici pentru cumpărători și vânzători deopotrivă, e clar că pandemia ne-a împins mai mult spre online și spre achizițiile din două, trei click-uri, direct de pe telefon. Am trimis astfel peste două miliarde de euro în plus în această piață, în doar trei ani.
Dacă punem la socoteală și biletele de avion, plățile către platformele online de rezervări hoteliere, facturile sau biletele la concerte, atunci piața se duce la 9 miliarde de euro, potrivit procesatorului de plăți PayU și rapoartelor Statista și McKinsey, citate de GPeC.
Ce s-a comandat cel mai mult? Pe primul loc au fost hainele, apoi mâncarea la domiciliu, urmată de produse de beauty, potrivit Eurostat.