Sari direct la conținut

BMW continuă să urmărească hidrogenul, cu o serie de SUV-uri mici

HotNews.ro
BMW, Foto: Dreamstime.com
BMW, Foto: Dreamstime.com

Constructorul auto german BMW a anunțat miercuri că va produce o serie mică a unuia dintre modelele sale emblematice, X5, într-o versiune pe bază de hidrogen, o tehnologie pe care o consideră promițătoare în tranziția către o mobilitate cu emisii reduse de carbon, potrivit AFP.

„Seria mică de BMW iX5 Hydrogen va intra în circulație în întreaga lume de la sfârșitul acestui an în scopuri de testare și demonstrație”, a precizat grupul într-un comunicat.

Pilele de combustie pentru aceste SUV-uri vor fi „fabricate în centrul de competență al BMW pentru tehnologia hidrogenului” din Munchen, a precizat grupul bavarez.

Această flotă de vehicule va fi echipată atât cu o pilă de combustie, cât și cu o baterie.

În timp ce unii producători, cum ar fi Volkswagen, pariază totul pe bateriile electrice, producătorul din Munchen crede de mult timp că „hidrogenul are un rol cheie de jucat pe drumul spre neutralitatea climatică”, potrivit directorului general Oliver Zipse, citat în comunicat.

BMW consideră că joacă un rol de „pionierat” în acest domeniu, în special datorită cooperării sale din 2013 cu japonezii de la Toyota, primul producător mondial și unul dintre cei mai avansați în domeniul motoarelor pe bază de hidrogen.

BMW consideră că această tehnologie ar putea fi mai bine adaptată la nevoile anumitor clienți.

„Am reușit să dublăm producția continuă a pilei de combustie (…) în timp ce atât greutatea, cât și dimensiunea au scăzut considerabil”, spune grupul.

Potrivit presei de specialitate, după această producție la scară mică, BMW vrea să poată comercializa acest model alimentat cu hidrogen în 2025.

Pentru moment, dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen este dedicată în principal vehiculelor comerciale și vehiculelor grele de marfă. Producția sa este foarte energointensivă și depinde încă în mare măsură de combustibilii fosili. Lipsa stațiilor de distribuție este, de asemenea, un obstacol în calea dezvoltării sale.

BMW a indicat în luna martie că vizează două milioane de modele electrice pe șosele până la sfârșitul anului 2025, promițând 13 noi modele electrice în trei ani și o viitoare revoluție pentru marca Mini.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro