Sari direct la conținut

Boom foloseste varsta si sexul utilizatorilor de net pentru campanii publicitare

HotNews.ro

Regia de publicitate online Boom a anuntat pe blogul propriu ca a lansat, luni, un sistem de targetare demografica in campaniile pe care le desfasoara pe site-urile sale. Sistemul, bazat pe un cookie, identifica trasaturile demografice ale utilizatorilor, precum varsta si sexul. Pe mai multe bloguri de specialitate au aparut deja intrebari privind protectia informatiilor private ale utilizatorilor de Internet. Valentin Oeru, executive manager Boom, a afirmat insa pentru HotNews.ro ca nu se pune problema de asa ceva.

Sistemul introduce in sistemul de administrare a bannerelor Softure, in IP-ul aferent fiecarui utilizator al site-urilor din portofoliul Boom, informatii privind sexul si varsta utilizatorilor, colectate pe baza datelor furnizate pe baza de accesare login sau completarea unor formulare pe mai multe dintre site-urile Boom si eScape (InSites Consulting), dupa cum a spus Oeru pentru HotNews.ro.

Anuntul a declansat deja reactii in randul bloggerilor din zona publicitatii online. Vivi se intreaba, citand un pasaj din anuntul facut de Boom pe blog: „Acum ce as vrea eu sa stiu este daca asta nu cumva incalca privacy-ul utilizatorilor respectivelor site-uri. Oare atunci cand acesti utilizatori au completat profilele in ’site-urile participante’ au fost de acord ca informatia lor sa fie urmarita apoi in intreg lantul lor de navigare pe internet? (…) De ce se vorbeste despre ‘site-urile care au acceptat acest tip de publicitate‘ in loc sa se vorbeasca despre ‘utilizatorii care au acceptat sa vada acest tip de publicitate‘?”

La randul sau, consultantul independent Doru Panaitescu subliniaza ca „tehnologia cica ar folosi doar cookie, ceea ce mie nu mi se pare suficient. Cu exceptia situatiei in care adserverul face data collection pe baza informatiilor de browsing ale computerului pe care fiecare utilizator il foloseste, lucru care contravine principiilor de protejare a intimitatii (user’s privacy).”

Valentin Oeru spune insa ca „nu are nicio legatura, nu identificam o persoana, doar ii servim bannere in functie de datele de sex si varsta”. El precizeaza ca rapoartele ce vor fi prezentate clientilor „nu vor include circuitul utilizatorului pe website-uri, ci doar trasaturile de sex, varsta si intervalul de timp pe care il petrece pe un site inclus in campanie”.

Potrivit lui Oeru, Boom a targetat, deja, de proba cateva campanii si sustine ca rezultatele sunt extraordinare, rata de click pe banner depasind cu mult rata de click pentru o campanie normala.

El spune ca se asteapta ca partea de comunicare cu clientii sa fie cea mai dificila, fiind vorba despre date foarte complexe si noi, cu care majoritatea advertiserilor nu sunt inca obisnuiti. „Vom investi mult in prezentari si ne gandim sa permitem unor clienti sa incerce gratuit acest sistem” pentru a vedea cum functioneaza, afirma Oeru.

IAB Romania nu se pronunta inca

Contactat de HotNews.ro in legatura cu standardele IAB Romania in privinta protejarii intimitatii userilor fata de publicitatea targetata demografic, directorul executiv al organizatiei, Ionut Oprea, a afirmat ca „este prea devreme pentru a ne pronunta acum, inainte de a studia in detaliu noua tehnologie si implicatiile ei, si inainte de adoptarea la nivelul industriei romanesti a unor standarde pentru aceasta zona concreta a publicitatii online, adaptata la piata si legislatia din Romania, la care sa ne putem raporta in mod universal.

Vom lua in discutie necesitatea acestui set de standarde intr-o sedinta urmatoare a Consiliului Director al IAB Romania.

Dealtfel, in Statele Unite, o industrie mult mai dezvoltata decat cea din Romania, IAB a introdus abia la sfarsitul lunii trecute un set de standarde in acest sens, la care vom incerca sa ne raportam, si pe care le vom folosi pentru a crea un set de standarde pentru folosirea acestor tehnologii in publicitatea online din Romania.”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro