Sari direct la conținut

Brexit-ul si industria auto britanica – Urmeaza o perioada plina de incertitudini. Unele investitii ar putea fi anulate si productia poate fi in cazuri izolate mutata pe continent

HotNews.ro
-, Foto: Bentley Motors
-, Foto: Bentley Motors

​In industria auto britanica lucreaza 800.000 de persoane, iar rezultatul referendumului din Regatul Unit ii nelinisteste pe multi. Viitorul depinde de semnarea unui acord economic de liber-schimb intre Marea Britabie si UE, dar si intre Marea Britanie si tarile asiatice. In caz contrar, taxele vor fi mai mari atat la export, cat si la import, cateva companii avertizand ca si-ar putea reduce investitiile sau le-ar putea ingheta. Insa deocamdata socul este prea mare si nicio companie nu va lua decizii pripite.

In Marea Britanie s-au produs anul trecut peste 1,6 milioane de autoturisme si in fabricatia auto lucreaza 150.000 de persoane, in timp ce la furnizori si in vanzari sunt peste 650.000. Nissan are cea mai mare fabrica, cu aproape jumatate de milion de unitati produse, in timp ce Jaguar Land Rover a produs peste 300.000 de masini. Mini a produs peste 200.000, Toyota 190.000, iar Honda, 140.000.

Industria auto din Marea Britanie si-a revenit in ultimii ani. In 1972 s-au produs 1,92 milioane de masini noi, in 2009 s-a coborat la sub un milion, iar anul trecut s-a ajuns la 1,6 milioane. Este adevarat ca industria britanica nu e chiar…britanica, dat fiind ca „grosul” este reprezentat de marci straine care produc in UK. MG Rover a dat faliment acum cativa ani si fabrica a fost demontata de chinezi, in timp ce Jaguar Land Rover a fost preluata de indieni. Rolls Royce si MINI sunt parte a BMW, iar Bentley este din Volkswagen Group.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro