București – Suceava, în 5 ore cu trenul – promisiunea șeful CFR Infrastructură
Călătoria cu trenul București- Suceava va dura cinci ore începând cu noul mers al trenurilor, a promis directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, citat de Club Feroviar. Scurtarea semnificativă a duratei călătoriei se va datora finalizării unor lucrări la infrastructură. În prezent cel mai rapid tren face 6 ore și 20 de minute pe cei 447 km, dar apar uneori întârzieri din cauza lucrărilor din zona Ploiești – Buzău.
Cât au făcut cele mai rapide trenuri Bucuresști – Suceava de-a lungul timpului – 447 km
1939: 7 h 7 min
1972: 6 h 7 min
1988: 5 h 53 min
1995: 5 h 48 min
2005: 5 h 57 min
2014: 6 h 30 min
2019: 6 h 20 min
Sunt mai multe puncte în care la momentul actual se lucrează la înlocuirea schimbătoarelor de cale (macazuri), pentru ridicarea restricțiilor de viteză.
Săptămâna aceasta se lucrează la Râmnicu Sărat, unde trebuie înlocuit un macaz, săptămâna viitoare la Gugești (două macazuri) și cealaltă (23 – 28 septembrie) la Cotești (un schimbător de cale). Lucrările continuă în perioada 30 septembrie – 5 octombrie la Mărășești (o traversare dublă joncțiune – TDJ) și apoi la Buzău (două macazuri și o TDJ).
Șantiere pe M500
– între stațiile Cricov – Valea Călugărească – Ploiești Est (fir II), km 67+450 – 73+000
– zona cap X+Y din stația Ploiești Sud
– între stațiile Cotești – Gugești, km 189+000 – 189+150
– între stațiile Mărășești – Pădureni, km 219+300 – 223+750
– între stațiile Pufești – Adjud, km 240+600 – 241+000
– între stațiile Boboc – Zoița, km 140+300 – 149+500
– între stațiile Focșani – Putna Seacă, km 202+650 – 203+750
– linia 3 din stația Cricov, km 75+400-76+950
– liniile 2 și 3 din stația Buzău, km 125+100-129+100
– între stațiile Adjud-Sascut, km 256+000 – 257+100 (fir I)