Sari direct la conținut

Busines Report: Comert Romania – UK, excedent de peste 800 milioane euro; Consiliul Concurentei a dat peste cap al doilea an pe profit al Postei Romane: Compania de stat a raporat pierderi de 30 mil. lei; 136.000 de romani lucreaza in Marea Britanie. Ce se va intampla cu ei dupa Brexit

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Comert Romania – UK, excedent de peste 800 milioane euro.Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord s-a situat in 2015 pe primul loc in ierarhia statelor cu balanta comerciala favorabila Romaniei (+815 milioane Euro). De retinut, anul trecut s-au inregistrat cele mai ridicate valori din istoria relatiilor comerciale dintre cele doua tari, cu un total de aproape patru miliarde euro si mai mare cu circa 13% fata de anul precedent. Marea Britanie s-a situat doar pe locul cinci in clasamentul general al tarilor catre care sunt directionate exporturile romanesti, cu o pondere de 4,36% din total. Potrivit site-ului ambasadei Romaniei la Londra, structura exporturilor, scrieCurs de Guvernare.

Consiliul Concurentei a dat peste cap al doilea an pe profit al Postei Romane: Compania de stat a raporat pierderi de 30 mil. lei.Posta Romana a inchis anul 2015 cu o pierdere de circa 30 de milioane de lei pe fondul unei amenzi primite de la Consiliul Concurentei pentru activitati anticoncurentiale din perioada 2010-2012, a declarat directorul general al companiei, Alexandru Petrescu. „Am avut 2014 primul an profitabil de dupa 2009. 2015 trebuia sa il inchidem din nou pe profit net, dar, din pacate, inainte de auditare, pe 18 aprilie, a venit o scrisoare de la Consiliul Concurentei care ne-a spus ca avem de platit exact 33 de milioane de lei pentru activitati anticoncurentiale din perioada 2010-2012, fapt pentru care a trebuit sa provizionam. Auditorii ne-au recomandat sa introducem in provizioane aceasta suma si, in loc sa iesim cu profit de 3,5 milioane lei, am iesit cu aproape 30 de milioane lei pierdere. Noi am contestat aceasta amenda in instanta, dar acest lucru nu inseamna ca ea se si anuleaza. Deocamdata trebuie sa o platim la stat (…)”, a precizat Petrescu, citat deCapital.

136.000 de romani lucreaza in Marea Britanie. Ce se va intampla cu ei dupa Brexit.Legal, 136.000 de romani lucreaza acum in Marea Britanie. Neoficial, numarul acestora s-ar putea sa fie dublu. Pentru ca emigrantii romani sunt relativ tineri si veniti tarziu pe teritoriul englez, impactul nu va fi atat de dur asupra pietei fortei de munca din Romania. Din contra, intoarcerea acestora in tara ar putea avea chiar un efect benefic pentru Romania, crede economistul sef al Unicredit Bank, Mihai Patrulescu. Romania va pierde circa 100 de milioane de euro din remiterile muncitorilor romani catre tara. Marea Britanie nu a fost o destinatie principala pentru forta de munca din Romania. In baza cifrelor estimate de ONU, romanii reprezinta doar 1,1% din imigrantii din Marea Britanie (fiind a 32-a tara dupa numarul imigrantilor din Regatul Unit), relateazaEconomica.

Posta Romana ar putea fi listata pe Bursa peste 2 ani.Listarea Postei Romane pe Bursa de la Bucuresti nu se poate intampla mai devreme de 24 de luni, deoarece este nevoie, in primul rand, de o Hotarare de Guvern care sa reglementeze listarea, iar ulterior de o evaluare si un lobby la nivelul investitorilor, a declarat directorul general al Companiei Nationale Posta Romana, Alexandru Petrescu, citat de Agerpres. „Privatizarea companiei ramane o perspectiva, doar ca acum avem o plaja mai larga de posibilitati si ne gandim la o listare pe Bursa de la Bucuresti. Sunt discutii intre actionari si cred si eu, alaturi de ei, ca o listare ar fi cea mai buna solutie. Nu consider ca mai este necesar sa mergem pe un pachet majoritar de actiuni, putem merge si pe unul minoritar, pentru ca avem un istoric comercial care dovedeste ca ceea ce facem este corect. (…) Listarea insa nu se poate intampla mai devreme de 24 de luni, noteazaRomania Libera.

Volkswagen ofera 7.000 de dolari fiecarui proprietar afectat de Dieselgate. Doar in SUA.In prezent, Volkswagen duce o serie de negocieri cu autoritatile americane pentru rezolvarea cazului Dieselgate. Conform unor surse apropiate, germanii vor oferi intre 1.000 si 7.000 de dolari fiecarui proprietar american afectat de Dieselgate. Suma pentru fiecare model in parte difera si va fi calculata dupa o formula care tine cont de foarte multi factori. Conform aceleiati surse, suma medie pe care grupul german o va avea de platit va fi de aproximativ 5.000 de dolari. Pentru moment, nu a fost dezvaluita formula de calcul pentru acordarea acestor despagubiri, informeazaAuto-Bild.ro.

Prima negociere reusita la darea in plata: Raiffeisen si-a asumat deprecierea pretului unui imobil din Berceni.Sotii Luminita si Emil Chioncel au reusit sa isi dea casa in plata, sa negocieze cu banca si sa-si rascumpere imobilul depus garantie pentru doua credite de nevoi personale cu ipoteca luate in franci elvetieni in 2006 si 2008. Practic, familia Chioncel a fost iertata de plata a 49.575 euro din totalul de 108.575 euro (echivalentul de acum a 117.397 franci) cat mai avea de rambursat in momentul in care a oferit cheile apartamentului catre Raiffeisen Bank. Cei doi locuiesc in continuare in acelasi apartament. In octombrie 2010 Luminita Chioncel a contractat un credit de nevoi personale in franci elvetieni pe care l-a girat cu ipoteca de rangul I pe apartamentul de trei camere din Berceni. In martie 2008, deoarece valoarea apartamentului la acel moment o permitea, familia Chioncel a mai facut un credit, tot in franci elvetieni, potrivitEconomica.

City-ul, amenintat sa-si piarda pasaportul UE. Bancile, obligate sa-si regandeasca structura din cauza Brexitului.Iesirea din Uniune a Marii Britanii risca sa coste City of London miliarde de liere sterline, mii de joburi si chiar pierderea statutului actual in randul centrelor financiare globale. Toate acestea au legatura cu „pasaportul UE” existent in domeniu, mecanism care permite institutiilor financiare stabilite in Marea Britanie – fie ca sunt banci, fonduri de investitii sau companii de asigurari – sa vanda servicii pentru clienti din toate cele 27 de state membre. „Va ucide pasaportul”, a declarat pentru Marketwatch Stuart Alexander, sef executiv al Gemini Investment Management, companie care foloseste acest mecanism. Va trebui sa te intorci la vechea procedura, a explicat acesta, sa mergi la Frankfurt si sa spui: „Va rog, domnule Reglementator, puteti sa autorizati acest fond pentru activitati in tara dumneavoastra?” Pasaportul a fost folosit de firmele londoneze ca sa-si extinda baza de clienti in UE si de firmele europene ca sa patrunda, via Londra, pe pietele financiare inetrnationale, relateazaCurs de Guvernare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro