Business report: Bancherii ameninta cu dobanzi mai mari pentru a-si acoperi costurile cu creditele rambursate anticipat; Cum ar putea pierde romanii 20 de euro lunar din pensia privata; Orasul santierelor incremenite in proiect
Bancherii ameninta cu dobanzi mai mari pentru a-si acoperi costurile cu creditele rambursate anticipat. Bancherii ameninta cu dobanzi mai mari pentru a-si acoperi costurile cu creditele rambursate anticipat. Aproape 8 milioane de contracte de credit vor trebui modificate de banci in urmatoarele trei luni pentru plafonarea comisionului de rambursare anticipata la 1% din suma de achitat, respectiv pentru eliminarea acestuia la creditele cu dobanda variabila, indiferent daca sunt credite ipotecare sau de consum, conform ordonantei de urgenta adoptata ieri de Guvern. Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii pentru Protectia Consumatorului, afirma ca noile reguli sunt valabile pentru toate categoriile principale de credit – ipotecare, de consum sau de leasing, atat pentru contractele noi, cat si pentru cele aflate in derulare, potrivit Ziarului Financiar.
Cum ar putea pierde romanii 20 de euro lunar din pensia privata. Romanii care contribuie la sistemul de pensii private obligatorii ar pierde, fiecare, in medie, circa 20 de euro pe luna din pensie, in cazul in care contributia virata va scadea de la 2,5% la 0,5% din salariul brut lunar, timp de un an, potrivit unor calcule Gandul. De exemplu, la un salariu de 300 de euro lunar, reducerea contributiei la 0,5% timp de 12 luni ar conduce la o diminuare a pensiei cu 10-20 euro lunar. Reprezentantii companiilor de administrare a fondurilor de pensii private estimeaza ca reducerea contributiei la 0,5% pana in 2011 va aduce pierderi directe de 600 de milioane de euro celor 5 milioane de participanti in sistem.
Orasul santierelor incremenite in proiect. Un numar de 81 de santiere, dintr-un total de 281 identificate in Bucuresti in perioada martie-mai 2010, sunt fara activitate, se arata intr-o analiza realizata la cererea Capital de Infobau, companie care monitorizeaza santierele din Romania. De subliniat faptul ca 119 santiere au fost deschise in acest an si sunt intr-un stadiu incipient. in Romania sunt santiere deschise pentru proiecte in valoare de circa 40 de miliarde de euro, cel mai vechi datand din anul 1974. Problema este ca multe dintre ele sunt inutile si dificil de finantat.
Dupa Blue Air, Iordache dezvolta Blue Line Cai Ferate. Dupa ce a construit cel mai mare business de transport aerian low‑cost din Romania, Nelu „Blue Air“ Iordache schimba macazul… Concret, detaliaza Racaru, „ne intereseaza sa eficientizam fluxul de pasageri catre aeroporturile unde operam, iar in momentul de fața cautam sa conectam Bacaul și pe cale ferata“. Spus mai simplu, sa asigure transportul cu trenul pentru cei care calatoresc cu avioanele Blue Air din Bacau, scrie Money Express.
Dupa Diverta, inca o firma a lui Octavian Radu intra in insolventa. TCE Logistica, divizia de transport si curierat a grupului RTC, a intrat in reorganizare judiciara, pe fondul crizei financiare, si are datorii de 8,5 milioane euro, din care 3,3 milioane euro la banci. TCE Logistica a avut anul trecut o cifra de afaceri de 19,5 milioane de euro si a raportat pierderi. Tot anul trecut, firma a concediat 655 de angajati, in conditiile in care in luna octombrie avea 1.250 de salariati, si a renuntat la 270 de masini, ceea ce a dus la reducerea fondului de salarii cu 37%, scrie Capital.
Singurul activ al Facebook esti tu. Vei fi vandut! De la conceptul inaltator conform caruia utilizatorii pot sa se angajeze in comunicare si feedback, in spiritul web 2.0, la angajarea aproape formala a consumatorilor care produc continut pentru site-uri, majoritatea modelelor noi de business se bazeaza pe metode care sa atraga cash. Situatia nu este diferita pentru Facebook, utilizatorii sunt atrasi prin oferta „cum sa-ti pierzi vremea in fata calculatorului” si apoi sunt transformati intr-o „marfa”, o baza de date pentru monetizare, a spus pentru MONEY.ro, omul de afaceri Marius Ghenea. Totusi, spune Ghenea, in era Internet exista in primul rand prea mult continut gratuit pentru ca utilizatorii sa fie interesati sa plateasca o subscriptie si, in al doilea rand, exista probleme de „time-to-market”.
Masacrul porcilor: O treime din efective, sacrificata in lipsa hranei. „Fermierii nu mai au bani sa asigure hrana animalelor si este posibil ca in multe dintre ferme, ratiile cu hrana pentru porci sa se reduca”, ne-a declarat Stanca Tudor, directorul general al Patronatului Roman al Carnii de Porc (PRCP). Reducerea ratiilor cu hrana ar decima, practic, efectivele de animale si ar avea un impact semnificativ asupra afecerilor fermierilor din cauza ca va scadea atat calitatea carnii obtinute, cat si cantitatea acesteia. De asemenea, Tudor Stanca a subliniat ca, la ora actuala, foarte multi dintre proprietarii de ferme se vad nevoiti sa-si sacrifice animalele pentru ca nu mai au fonduri cu care sa le asigure hrana, scrie Bursa.
Promovare inedita: IKEA si-a dus canapele in Pasaj la Universitate. Campaniile de promovare pe care IKEA le deruleaza si in care investeste peste 1 mil. euro au ajuns in Pasajul Universitatii, unde retailerul si-a pus anumite modele de canapele. Romania nu este prima tara in care retailerul are astfel de campanii de promovare, in conditiile in care in martie si-a expus canapele in statiile de metrou din Paris. Peretii statiilor de metrou erau de asemenea acoperiti la Paris cu printuri care arata interioarele in stil IKEA. In 2009, IKEA a a avut vanzari de 349,24 mil. lei (83,2 mil. euro), in scadere cu 9% comparativ cu nivelul din 2008, conform datelor furnizate, scrie Ziarul Financiar.
Lamborghini Navarra Concept. Conceptul lui Denning se numeste Navarra si a fost gandit ca inlocuitor al celebrei supersportive Lamborghini Murcielago. „Am incercat sa-mi amintesc toate modelele varf de gama de la Lamborghini, dotate cu motor V12, de la Miura pana la Murcielago, apoi am creat un automobil care sa nu semene cu niciunul din acest grup, dar care sa fie rezultatul acestora”, explica Adam Denning principiul de la care a plecat. Si daca nu v-a convins cu aceasta afirmatie, iata inca una, oarecum surprinzatoare: „M-am inspirat foarte mult din Pieta lui Michelangelo”, scrie 24auto.ro.