Sari direct la conținut

Business report: Banci romanesti de vanzare; Rafinaria Vega: O pagina importanta a istoriei industriei romanesti; Romania a exportat avioane si vehicule aeriene in valoare de 32,9 mil. euro

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Banci romanesti de vanzare. Se restrange numarul bancilor. Ar fi trei patru de vanzare in Romania, sustin cei din BNR. Si pe de alta parte ar exista si banci care vor sa cumpere. Din cele existente si active pe piata. E genul de miscare care place mult BNR-ului. Consolidarea sistemului, chiar cu entitati deja prezente, aduce intarire. Jucatorii mici si vulnerabili, fara un mare grup in spate dau batai de cap bancii centrale. Pentru ca sunt sensibili la crize. Si intrarea unor noi actori in piata, prin pornirea de la zero este descurajata. Autorizatiile sunt… lebede rare. Oamenii din sistem si Banca Centrala au facut apel la consolidarea sistemului bancar si de fapt am putea avea alte mutari dincolo de cele care ar fi in pregatire. De la 39 de banci cate are Romania in prezent, s-ar putea ajunge curand la doar 33-35. Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din BNR sustine ca ar fi trei-patru banci care cauta cumparator, iar ele ar putea fi inghitite nu neaparat de straini, ci de alte banci din Romania. Doua ar fi dispuse sa cumpere, noteaza digi24.ro.

Seful Directiei de Supraveghere din BNR este categoric: Legea cu darea in plata poate provoca falimentul unei banci. Ce arata scenariile simulate de BNR. Legea privind darea in plata, asa cum este redactata in prezent, nu raspunde unei probleme sociale, ci ii avantajeaza pe cei care au cumparat imobile inainte de criza, in scop speculativ, si poate genera falimentul unei banci, a declarat vineri, la Sinaia, seful Directiei Supraveghere din Banca Nationala a Romaniei, Nicolae Cinteza. In opinia sa, pentru sistemul bancar, in acest moment, riscul de reglementare legislativa este mai puternic decat riscul extern si incepe sa puna piedici infaptuirii unor tranzactii pe piata romaneasca, informeaza Adevarul.ro.

Rafinaria Vega: O pagina importanta a istoriei industriei romanesti. Romania a fost unul dintre cei mai importanti producatori de petrol ai secolului trecut. Istoria exploatarii titeiului are multe capitole care ar trebui studiate, iar rafinaria Vega reprezinta unul dintre ele. ea mai veche rafinarie din Romania inca in functiune a trecut prin multe: doua Razboaie Mondiale, incendii, bombardamente. „Pe vremuri, totul se facea manual. Astazi, aproape totul este digitalizat. Stai in fata unui monitor si observi imediat orice problema”, descrie un angajat evolutia cunoscuta de aceasta in ultimii zeci de ani. Semne ale trecutului stau si in unele instalatii mai vechi, pregatite pentru dezafectare. Pe locul lor vor aparea altele, ultramoderne, mult mai eficiente. Din loc in loc, cazematele din beton armat sunt marturie a eforturilor care au fost facute pentru a supravietui cu brio Razboaielor Mondiale. Integral in EVZ.ro.

Romania a exportat avioane si vehicule aeriene in valoare de 32,9 mil. euro. Romania a exportat, anul trecut, patru avioane si vehicule aeriene, in valoare totala de 32,9 milioane euro, si a importat doua aparate de peste 7,2 milioane euro, se arata intr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS). otrivit INS, este vorba despre avioane si alte vehicule aeriene cu o greutate fara incarcatura de peste 15.000 de kilograme. Cel mai scump astfel de vehicul a fost vandut Rusiei, respectiv de 26,1 milioane euro. Un altul de 5,45 milioane lei a fost livrat Indoneziei, iar un al treilea Statelor Unite, valoarea acestuia fiind de 1,11 milioane euro. Despre cel de-al patrulea nu sunt date privind tara de export, dar este vorba despre un aparat in valoare de 215.000 euro. In ceea ce priveste importurile, cele doua aparate au venit din Statele Unite, scrie Capital.ro.

Tara noastra are nevoie de zeci de mii de locuinte. Romania are nevoie de zeci de mii de locuinte, insa in ultimii sase ani livrarile de locuinte noi au reprezentat doar 7% din fondul locativ modern, adica locuinte care au baia in interior si sunt racordate la termoficare sau dispun de centrala proprie, conform unui studiu realizat de o companie de consultanta imobiliara. In ultimii sase ani, respectiv in perioada 2009-2014, au fost livrate 290.000 de locuinte la nivel national, adica 60.000 de unitati pe an, reprezentand doar 7% din acest fondul total. Potrivit statisticilor, doar 44% (3,755 milioane locuinte) din fondul locativ la nivel national (8,450 milioane de unitati) reprezinta stocul efectiv de locuinte moderne. La nivelul Bucurestiului, situatia este diferita in ceea ce priveste fondul de locuinte moderne. Acestea reprezinta 91% (734.190) din stocul total de locuinte (803.794). In perioada 2009-2014, potrivit datelor Institutului National de Statistica, au fost livrate 15.287 unitati, adica aproximativ 2% din fondul total, informeaza Bursa.ro.

Programul Prima Casa ar putea sa dispara de la anul. Programul Prima Casa se apropie de final, sustin surse din cadrul Ministerului de Finante, citate de economica.net. Conform acestora, autoritatile nu doresc prelungirea programului in 2016. Multe Banci au terminat banii pentru programul din anul acesta: BCR, Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank si Piraeus Bank nu mai au fonduri disponibile din plafonul de garantii pentru Prima Casa. BRD, OTP Bank , Banca Romaneasca, UniCredit, Intesa Sanpaolo Bank, Raiffeisen Bank, Bancpost, Alpha Bank si Credit Agricole mai au la dispozitie fonduri pentru garantarea creditelor Prima Casa, insa banii sunt pe terminate, iar finalizarea cu succes a dosarelor noi depinde in primul rand de cate dosare sunt in asteptare, de evolutia acestora si de cat de repede se misca procedura, noteaza EVZ.ro.

VW e-up!: Energie pozitivă. Mașinile electrice devin o realitate și pe străzile noastre, iar VW e-up! își propune să ofere o suluție economică pentru traficul urban. Revoluția electrică va reprezenta viitorul industriei auto pentru mult timp de acum înainte. Toată lumea prezintă noi tehnologii, dezvoltă modele cu propulsie electrică, însă acum începem să vedem și rezultatele pe străzi. Micul up! a fost apreciat ca un model de clasă mini foarte bine optimizat, fără minusuri evidente, așa cum Volkswagen ne-a obișnuit cu toate modelele sale. Dar cum se comportă acesta în versiunea complet electrică? VW e-up! este propulsat de un motor electric de 82 CP și 210 Nm, poziționat pe puntea față. Acesta permite atingerea unei viteze maxime de 130 km/h și împinge modelul de clasă mini de la 0-100 km/h în doar 12,4 secunde, scrie Auto-Bild.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro