Business Report: Campania care a isterizat parintii. Secretele din spatele Super Flizz-urilor de la Mega Image.; Dacia pune trei conditii pentru a nu muta productia din Romania in Maroc; Cum a ajuns RCA-ul romanilor problema de stat pentru Austria
Campania care a isterizat parintii. Secretele din spatele Super Flizz-urilor de la Mega Image. Mega Image, cea mai extinsa retea din comertul modern local organizeaza de mai bine de patru ani campanii de marketing adresate familiilor cu copii prin care consumatorii sunt incurajati sa colectioneze diverse cartonase. Intr-o astfel de campanie, vanzarile pot creste cu pana la 7%. Ea targeteaza familiile cu copii si este gandita astfel incat sa genereze un raspuns emotional puternic din partea copiilor, dar mai ales din partea parintilor cumparatori. Mega Image, lantul de magazine apartinand grupului belgian Delhaize continua sa foloseasca premiile de tipul cartonaselor colectionabile pentru a-si spori vanzarile si a-si fideliza clientii. In momentul de fata, este activa campania „Super Flizz”,”cumparata” de la BrandLoyalty, o companie specializata in marketing cu birouri in mai multe state europene, Asia si America. Integral pe Economica.net.
Dacia pune trei conditii pentru a nu muta productia din Romania in Maroc. Francezii de la Dacia pun conditii ca sa nu-si mute afacerile din Romania. Guvernul trebuie sa termine pana in 2020 Autostrada Sibiu-Pitesti, sindicatele sa-si reduca pretentiile salariale si romanii sa fie stimulati sa cumpere mai multe masini. Prima necunoscuta: drumul rapid spre granita de vest nu are nici macar un traseu exact pe hartie, desi Guvernul promite ca va construi la timp Autostrada Pitesti-Sibiu. „Ceea ce asteptam cu adevarat din partea Guvernului este ca autostrada sa fie terminata pana in 2020”, a spus Nicolas Maure, presedintele Dacia, potrivit Digi24.
Ce sanse are proiectul monitorul preturilor? Desi ar ridica nivelul de transparenta fata de consumatorul final, dezvoltarea unei platforme online de comparare a preturilor la alimentele din cosul zilnic de consum al romanilor nu se bucura de sustinerea marilor retele de magazine. Proiectul, estimat la o valoare a investitiei de circa doua milioane de euro, ramane pe hartie pana la gasirea unei solutii pentru strangerea informatiilor legate de preturile la raft si actualizarea constanta a acestora: fie colaborarea cu retailerii, fie constrangerea acestora sa furnizeze datele respective. De ce reprezinta produsele electronice si cele IT&C motorul cresterii comertului online din Romania? Pentru ca, din cateva click-uri, orice potential cumparator cu acces la internet poate afla cu usurinta cel mai mic pret la care poate achizitiona un astfel de produs, relateaza Magazinul Progresiv.
Adrian Vasilescu, BNR: „Bancile romanesti cu capital grecesc nu pot intra in carantina”. Cuvantul „carantina” nu este adecvat situatiei bancare din tara noastra, ne-a declarat, ieri, Adrian Vasilescu, consultant de strategie in BNR, facand referire la speculatiile aparute in presa elena, conform carora statele din apropierea Greciei (inclusiv Romania) ar fi pus in carantina subsidiarele bancilor grecesti, incercand sa diminueze consecintele unei eventuale iesiri a statului balcanic din zona euro.Domnul Vasilescu a dat asigurari ca Banca Nationala a Romaniei „monitorizeaza, clipa de clipa, intregul sistem bancar si, bineinteles, cu mai multa atentie (avand in vedere contextul european) nu bancile grecesti, ci bancile romanesti cu capital grecesc”, relateaza Bursa.ro.
Surse de la Comisia Europeana: Ministerul Transporturilor nu a trimis la Bruxelles Masterplanul. La presiunea Comisiei, guvernul a inclinat spre tronsonul Pitesti-Sibiu in detrimentul Comarnic-Brasov. Ministrul Ioan Rus anunta, la inceputul lunii, ca va trimite la Bruxelles spre analiza ultima varianta a Master Planului de Transport – dupa corectiile facute in urma ultimelor observatii ale Comisiei Europene – intre 9 si 13 aprilie. Surse din Comisia Europeana au spus joi seara, pentru cursdeguvernare.ro, ca aceasta ultima varianta nu a ajuns la specialistii Comisiei, dar ca s-a convenit cu autoritatile de la Bucuresti ca documentul sa ajunga pe masa expertilor pana la finalul lunii aprilie. In schimb, miercuri, aflat pe santierul autostrazii Sebes-Turda, alaturi de comisarul european Corina Cretu, ministrul Transporturilor a afirmat: „Noi am trimis raspunsuri la toate observatiile pe care Comisia Europeana le-a avut la Master Planul general de Transport si speram ca in cel mai scurt timp sa primim aprobarea finala pe el si sa se semneze programul de infrastructura mare in Romania”, scrie Curs de Guvernare.
Cum a ajuns RCA-ul romanilor problema de stat pentru Austria. Problemele din piata RCA au depasit deja granita Romaniei. Prin vocea unui oficial al Ambasadeide la Bucuresti, firmele de asigurare cu capital austriac cer respingerea proiectului de lege care propune constituirea unui corp independent de experti in avaluarea daunelor. Sustinatorii proiectului considera scrisoarea o „intruziune” in procesul legislativ, dar membrii comisiei care analizeaza legea sunt mai ponderati si spun ca vor tine cont si de pozitia austriecilor. Un oficial al Ambasadei Austriei la Bucuresti cere comisiei de Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor sa respinga proiectul de lege care prevede infiintarea unui corp al expertilor independenti in evaluarea daunelor din accidente auto. Este doar cea mai noua faza a unui scanadal care a escaladat in ultimul an, relateaza Capital.ro.
Astra Asigurari scapa temporar de executarea silita. CNADNR vrea 20 de milioane de euro de la asigurator. KPMG Advisory, administratorul special al Astra Asigurari, a anuntat ca Judecatoria Sector 3 Bucuresti a dispus suspendarea provizorie a executarii silite a asigurarii in favoarea CNADNR a unei polite de 95,9 milioane de lei. Datoria asiguratorului catre compania de drumuri provine din activarea mai multor polite de asigurare de buna executie contractate de firma lui Nelu Iordache pentru modernizarea Transalpina.KPMG, administratorul Astra Asigurari, a obtinut in instanta suspendarea execxutarii silite a asiguratorului pentru o suma de aproape 96 de milioane de lei. Cererea de suspendare a executari silite a fost judecata in 14 aprilie, potrivit Economica.net.
O lume datoare, datoare, datoare: suntem in pragul unei noi crize? Dupa criza economica din ultimii ani, pornita mai ales pe fondul nivelului prea ridicat al datoriei globale, lumea s-ar fi asteptat ca gradul de indatorare sa scada in criza pe toate palierele sale. In schimb, datoria globala a crescut si mai mult, iar vinovate nu mai sunt bancile si populatia, care creasera vestita bula imobiliara din 2008, ci guvernele si corporatiile. Referindu-se mai ales la situatia Chinei, ministrul de Finante al Germaniei, Wolfgang Schaeuble, se arata ingrijorat zilele trecute de cresterea accelerata a datoriei globale care, potrivit oficialului german, „trebuie luata foarte in serios”, relateaza Adevarul Financiar.
Consiliul Concurentei catre firme: „Turnati aici!” Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, a facut un apel, in cadrul emisiunii Capital Tv de la postul B1, prin care a solicitat agentilor economici sa semnaleze cazurile de incalcare a legislatiei. Chiritoiu a dat exemplul unei licitatii trucate, prin intelegere intre unele companii competitoare, licitatie ce avea ca obiect un contract privind lucrari de foraj pentru Romgaz.Fapta a fost descoperita la sesizarea unei societati americane, care fusese dezavantajata. Integral pe Capital.ro..