Sari direct la conținut

Business Report: Cand creditul de consum este prea scump, ratele fara dobanda sunt cautate; Majorarea TVA, folosita ca promotie de dealerii auto; Divortul si salariul taiat, motive de protectie a rau-platnicilor; De ce nu are Bucurestiul un site turistic oficial?

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Divortul si salariul taiat, motive de protectie a rau-platnicilor. Cateva tipuri de restantieri sunt feriti prin lege de penalitatile mari menite sa impulsioneze plata ratelor la timp. Dobanzile penalizatoare care sanctioneaza neachitarea ratelor la creditele contractate vor putea fi cu cel mult doua puncte procentuale peste nivelul celor percepute la imprumuturile luate in mai multe situatii: daca debitorul divorteaza, i-a scazut salariul cu cel putin 15%, este somer sau se afla in concediu de boala prelungit. Aceste prevederi aproape ca indeamna debitorii aflati in una din aceste categorii sa intarzie plata ratelor, chiar daca si-au asumat aceasta obligatie, scrie Capital.ro

De ce nu are Bucurestiul un site turistic oficial? Desi Capitala atrage cateva sute de mii de turisti straini anual, Bucurestiul nu are un site turistic oficial, asa cum au alte capitale europene, precum Budapesta, Viena sau Berlin. „Primul canal pe care cauta turistii informatii, atunci cand vor sa mearga in vacanta, este internetul. Lipsa unui site turistic oficial este una dintre problemele destinatiei Bucuresti. Turistii straini nu au unde sa gaseasca informatii despre acest oras, tocmai de aceea multi dintre ei au o perceptie deformata asupra realitatii, imaginandu-si ca Bucurestiul este o „jungla””, a declarat Sorin Vaduvoiu, directorul general al agentiei de turism Perfect Tour. Site-urile turistice sunt un instrument din ce in ce mai folosit pentru promovarea destinatiilor, in conditiile in care ofera acces rapid la informatii iar numarul internautilor este in crestere, scrie ZF.ro

Majoritatea tranzactiilor cu locuinte nu se supun cresterii cotei TVA. Majoritatea tranzactiilor cu locuinte nu se supun cotei crescute a TVA aplicata de la 1 iulie, motiv pentru care vanzatorii nu sunt indreptatiti sa creasca pretul, potrivit Asociatiei Brokerilor Imobiliari (ABI). „Cresterea cu 5% a TVA nu are impact asupra preturilor imobilelor vechi si noi. TVA-ul aplicat asupra acestora a ramas neschimbat, la valoarea de 5%. Sunt foarte rare situatiile in care apartamentele noi se incadreaza la 24%, dar numai pentru ansambluri foarte scumpe si putin tranzactionate. Majorarea TVA nu are un impact direct asupra preturilor de pe aceasta piata”, se arata intr-un comunicat a ABI, scrie Capital.ro

Cand creditul de consum este prea scump, ratele fara dobanda sunt cautate. Modelul cumparaturilor in rate lunare fara dobanda, permis de unele programe de carduri de credit, poate fi o solutie pentru sustinerea vanzarilor intr-o perioada in care consumatorii sunt mai atenti ca oricand la cheltuielile pe care le fac. „Cardurile de credit cu dobanda zero cu siguranta ca usureaza decizia de cumparare a clientilor. Noi avem astfel de parteneriate cu Garanti Bank si Credit Europe Bank de mai multi ani, iar in urma cu aproximativ sase luni am introdus oferta de 9-10 rate fara dobanda, care a avut un efect pozitiv asupra vanzarilor”, spune Adrian Cazu, directorul magazinelor Benvenuti, un retail de incaltaminte cu vanzari anuale de circa opt milioane de euro, scrie ZF.ro

O noua ”moda” in business: Vrei sa iti recuperezi banii? Accepta mai putin! Economia romaneasca breveteaza o noua solutie anti-criza. Dupa cecurile fara acoperire, firmele cesionate boschetarilor pentru a scapa de datorii sau intrarile voluntare in faliment, a aparut o noua moda – tot mai multe firme isi obliga partenerii sa accepte plata facturilor restante cu ”discount”. In recesiune, supravietuirea este la ordinea zilei. Oamenii de afaceri spun ca sa incasezi o factura a ajuns un adevarat sport extrem. Blocajul financiar a crescut atat de mult, incat multe firme au ales sa lucreze la negru, cu sacosa de bani, pentru ca, daca lucrezi prin conturi, risti sa iti incasezi banii peste 6-9 luni, iar de la TVA poti sa iti iei adio, scrie DailyBusiness.ro

Ce strategii ar putea imprumuta Romania din afara ca sa faca bani din turism. Resorturi pe litoral si in zone cu ape termale, dupa modelul Turciei, respectiv al Ungariei, parcuri acvatice acoperite la iesirea din oras, ca cel de langa Budapesta sunt cateva strategii usor de implementat, cu bani putini si cu profit pe termen scurt. Iar daca invatam de la francezi cum sa-i facem PR lui Brancusi, si „vindem” turistilor potriviti Delta Dunarii, atunci saltam turismul intern fara ajutorul Ministerului Turismului, scrie Money.ro

Majorarea TVA, folosita ca promotie de dealerii auto. Chiar daca prin programul „Rabla” s-a oferit posibilitatea unor preturi mai mici la autoturisme, vanzarile pe primele sase luni au scazut cu 40%. Dupa 1 iulie, unii dealeri suporta ei cresterea TVA. Majorarea TVA de la 19% la 24% si deprecierea monedei nationale de la inceputul lunii iulie sunt folosite de producatorii si de dealerii auto in ofertele de vanzare ale autoturismelor noi, scrie EVZ.ro

Vacanta de vara ultra last minute, de pe o zi pe alta, cu pana la 50% mai ieftina. Intrucat agentiile aplica principiul „primul venit, primul servit”, turistii care vor sa prinda o oferta redusa de tip ultra last minute trebuie sa se grabeasca. Cine nu si-a cumparat o vacanta de vara in strainatate cu pana la 30% mai ieftina prin programul de inscrieri timpurii, poate profita de ofertele de tip ultra last minute, cu reduceri chiar de 50%. Doritorii trebuie sa aiba insa bagajele facute, un program flexibil, dar si banii necesari, pentru ca agentiile scot la vanzare aceste pachete turistice cu cateva zile inaintea plecarii. In ciuda reducerilor foarte mari, cuprinse intre 30-50%, calitatea serviciilor este aceeasi ca in cazul cumpararii la tarif normal, iar la mijloc nu este nicio smecherie, asigura agentiile, scrie Gandul.info

Plăţile online s-au dublat în sem. I faţă de anul trecut. O fi şi criza, care îndreaptă lumea către preţurile mai mici din online sau le taie multora din apetitul de a se plimba prin magazine. Creşterea accentuată atât a volumului cât şi a valorii plăţilor cu cardul în comerţul electronic reprezintă însă o normală – deşi prea lentă – maturizare a pieţei şi a obiceiurilor de consum. În primele 6 luni din 2010 s-au procesat 1.195.000 de tranzacţii online cu cardul, un număr de două ori mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Romcard, scrie BusinessCover.ro

Lipsa utilitatilor determina un adevarat exod. Zeci de case din apropierea Capitalei sunt scoase la vanzare dupa ce proprietarii si-au dat seama ca traiul de aici e mult prea scump in lipsa utilitatilor. Daca in urma cu trei-patru ani bucurestenii doreau sa se mute in apropierea orasului, acum, lipsa utilitatilor din zonele limitrofe Capitalei ii determina sa revina in centru, scrie Adevarul

Magazinele operatorilor telecom si CaTV lasa de dorit in relatia cu clientii. Vestile rele circula mai repede decat cele bune, nu-i asa? Iar acest lucru este cat se poate de valabil in business si mai ales in servicii. 72% dintre clientii care au o experienta negativa cu un furnizor povestesc mai departe ce li s-a intamplat. Serviciile despre care romanii s-au informat cu precadere si pentru care au depus cele mai multe reclamatii sunt cele de telefonie mobila si televiziune, in special televiziune prin cablu, arata un studiu de tip omnibus realizat de compania de cercetare de piata GfK, scrie BusinessCover.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro