Business Report: Cand va demara programul Rabla 2012; Banca rusa de stat VTB vrea sa cumpere CFR Marfa. Ce parere are armata Statelor Unite; Cel mai mare parc de panouri fotovoltaice din judet ar putea fi construit la Alexandria; "La provincia" vrea sa ia locul Mic.ro. Cine sta in spatele business-ului si ce pregateste
„Gazprom Neft” ar putea lansa tranzactii cu petrol in Irak. „Gazprom Neft”, divizia petroliera a gigantului rus al gazelor naturale „Gazprom”, ar putea lansa tranzactii cu petrol in Irak, in trimestrul al doilea din 2012, anunta directorul general al companiei, Alexandr Diukov, potrivit RIA Novosti. „Intentionam sa incepem tranzactiile cu petrol in trimestrul al doilea”, a spus Diukov, adaugand ca aceste operatiuni viitoare nu au legatura cu productia realizata de companie in campul irakian Badra. „Cele doua proiecte nu sunte legate intre ele, sub nicio forma”, a subliniat oficialul companiei. La inceputul lunii trecute, directorul general adjunct al „Gazprom Neft”, Vadim Iakovlev, a declarat ca societatea intentioneaza sa vanda 2,5 milioane de tone de petrol pe an in Irak. „Gazprom Neft” este operator al zacamantului Badra, cu o participatie de 30% in acest proiect. Alti participanti sunt „Kogas” din Coreea de Sud, cu 22,5%, „Petronas” Malaezia, cu 15%, si compania irakiana de stat „Oil Exploration Company”, cu 25%. Rezervele zacamantului Badra sunt estimate la aproximativ trei miliarde barili de titei. Lansarea productiei din acest camp este programata pentru 2013 si va ajunge la 170.000 de barili pe zi, adica aproape 8,5 milioane de tone pe an pana in 2017, scrie Bursa.ro.
„La provincia” vrea sa ia locul Mic.ro. Cine sta in spatele business-ului si ce pregateste. Dupa nici doi ani de la lansarea sa, experimentul Mic.ro „bacania din colt” da faliment, lasand in urma sa o gaura in buzunarul creditorilor – numindu-i aici laolalta pe furnizori, banci sau angajati, de peste 160 de milioane de euro. Proprietarul businessului intrat in insolventa este nimeni altul decat cel mai cunoscut om de afaceri din tara – Dinu Patriciu, mogulul care rula afaceri la Rompetrol de ordinul miliardelor de euro si care, dupa vanzarea catre kazahi, trecea drept romanul cu cel mai mult cash. „Cand unii dau faliment, altii se extind. Da, am preluat o parte din spatiile Mic.ro si mai suntem in discutii si cu alti proprietari, destul de aproape de a fi finalizate”, a declarat pentru MONEY EXPRESS Iustin Paraschiv, om de afaceri din Mizil (judetul Prahova), cu o avere estimata la circa 70 milioane euro, conform ultimului top al celor mai bogati romani realizat de revista „Forbes”, si cunoscut in principal pentru productie si distributie de carne si mezeluri sub brandul „Ana si Cornel”. Da, anuntul e „pe bune”. E drept, nu are notorietatea, nu are portofelul mogulului si nu are nici ambitia de a lupta cu gigantii si de a schimba fata lumii. Tanarul din Mizil are insa o idee, despre care cei avizati spun ca are sanse sa mearga. Mai are si experienta preluarii unor active falimentare. Deci, uitati de Mic.ro, anunta Money.ro.
Tara unde nu ai vrea sa traiesti. Locuitorii ei se sufoca de poluare. China a admis vineri ca doua treimi dintre orasele de pe teritoriul sau depasesc pragul de poluare atmosferica prevazut de noile norme care contabilizeaza particulele fine, cele mai periculoase pentru sanatate. Cedand presiunii populare, guvernul chinez a ordonat miercuri instituirea pana la sfarsitul acestui an a unor masuratori privind poluarea aerului care sa tina cont de particulele cu diametrul mai mic sau egal cu 2,5 microni, care patrund mai adanc in plamani, conform Agerpres. Obligativitatea unor noi masuratori privind poluarea atmosferica se va aplica in acest an tuturor capitalelor de provincie si de regiune, ca si la Shanghai si Beijing. „Dupa instituirea noilor norme, doua treimi dintre orasele natiunii noastre nu vor atinge nivelul cerut in privinta calitatii aerului’, a admis intr-o conferinta de presa, la Beijing, Wu Xiaoqing, ministru adjunct pentru apararea mediului. Aceasta dovedeste ‘amploarea provocarii”, a adaugat oficialul chinez, informeaza Capital.ro.
Banca rusa de stat VTB vrea sa cumpere CFR Marfa. Ce parere are armata Statelor Unite? VTB Capital Plc, divizia de investment banking a celei de-a doua mari banci rusesti controlate de stat, VTB, intentioneaza sa investeasca „mai multe sute de milioane de euro” in Balcani in urmatorii ani, fiind interesata, printre altele, de preluarea CFR Marfa, a declarat directorul general al VTB Capital, transmite Bloomberg. „Voi fi foarte fericit daca vom investi cateva sute de milioane de euro in urmatorii ani in diferite proiecte din Bulgaria, Romania, Serbia si Grecia, direct ca banca sau pentru sprijinirea clientilor nostrii”, a declarat directorul general al VTB Capital, Atanas Bostandjiev. „Vom urmari privatizarile programate in Bulgaria, Serbia si Romania. Suntem interesati de programarea vanzarii diviziei de transport marfa a companiei nationale de cai ferate din Romania. De asemenea, Serbia are de gand sa vanda o banca de care suntem interesat”, a precizat Atanas Bostandjiev, scrie Finantistii.
Cel mai mare parc de panouri fotovoltaice din judet ar putea fi construit la Alexandria. O companie se arata interesata sa construiasca la Alexandria cel mai mare parc de panouri fotovoltaice din judet. Investitia pe care acestia urmeaza sa o realizeze se ridica la aproximativ 50 de milioane de euro. Aceasta depinde doar de avizul consilierilor locali care trebuie sa concesioneze un teren de 55 de hectare. Cel mai mare parc de panouri fotovoltaice din judet ar putea fi construit la Alexandria. Aceasta consta in montarea de panouri fotovoltaice de 28 de megavati, amplasate pe un teren de 55 de hectare, care apartine islazului localitatii. Prin aceasta investitie bugetul local va creste cu 1,5 milioane de euro. Reprezentantii firmei de consultanta care intermediaza investitia spun ca astfel vor fi create si 60 de locuri de munca, anunta Adevarul.
JFE si IHI dau nastere celui mai mare constructor de nave din Japonia. Companiile nipone „JFE Holdings” Inc. si IHI Corp. isi unesc diviziile constructoare de nave, urmarind astfel sa-si majoreze vanzarile cu aproape 30% in cinci ani, astfel incat sa anuleze concurenta rivalilor din Coreea de Sud si China. „Universal Shipbuilding” Corp., divizia producatorului de metale JFE, si „IHI Marine United”, divizia constructorului de utilaje IHI, vor fuziona la data de 1 octombrie. Cele doua parti vor da nastere celui mai mare constructor de nave din Japonia, care va deveni un rival pentru „Hyundai Heavy Industries” Co. din Coreea de Sud, cea mai mare societate de profil din lume. Diviziile JFE si IHI tintesc vanzari anuale combinate de 500 de miliarde yeni (6,2 miliarde dolari) in 2017. In anul fiscal incheiat in 31 martie 2011, cele doua divizii au avut vanzari combinate de 382 miliarde yeni, informeaza Bursa.ro.
Cand va demara programul Rabla 2012. Programul ‘Rabla’ ar putea demara la sfarsitul lunii martie, dupa ce vor fi definitivate listele centrelor REMAT partenere si dealerilor auto care si-au exprimat intentia de a participa la sesiunea din 2012, a declarat, vineri, Laszlo Borbely, ministrul Mediului si Padurilor. A fost o discutie in ceea ce priveste bugetul Fondului /de Mediu, n.r./ si pe care am clarificat-o, sper. E vorba de a avea inventarul acelor REMAT-uri care vor fi partenere si imediat dupa ce vom avea aceasta lista, dar si a dealerilor care vor participa, sper sa demaram programul la sfarsitul lunii martie. Este un program pe care lumea il asteapta. A fost si este un program de succes si, evident, ca interesul nostru este de a scoate din circulatie masinile uzate si de a da sansa cetatenilor de a cumpara masini noi’, a afirmat Borbely, scrie Money.ro.
Consiliul European vrea reducerea taxarii muncii. „In acord cu concluziile Consiliului din 21 februarie si recunoscand competentele statelor membre in acest domeniul Consiliul European statele membre sa-si revizuiasca sistemul de taxe in scopul de a-l face mai eficient, prin reducerea exceptiilor nejustificate, marirea bazei de impozitate si reducerea nivelului de taxare a muncii eficientizand astfel colecatarea taxelor si combatand evaziunea fiscala”, se arata in documentul care prezinta concluziile Consiliului European care a avut loc in perioada 1-2 martie, anunta Capital.ro.
VW Golf GTI Cabriolet. Cea mai puternica versiune de serie a modelului Volkswagen Golf Cabriolet este gata de lansare. Noul Golf GTI Cabriolet, dotat cu un pavilion retractabil (in doar 9,5 secunde), isi va face debutul oficial peste cateva zile, la Geneva. Vizual, noul cabrio pastreza designul clasic GTI, cu desen fagure la grilaje, emblemele GTI bine amplasate, lumini cu LED si jante pe 17 inch. Atent lucrat, interiorul este garnisit cu diverse elemente imbracate in piele, cusaturi in culori contrastante si elemente finisate in negru sau din otel inoxidabil. Sub capota se afla acelasi motor turbo in 4 cilindri de 2,0 litri si 210 CP, de pe GTI hatchback. Poate fi cuplat cu doua cutii in 6 trepte, manuala sau cu dublu ambreiaj (DSG). Accelereaza 0-100 km/ora in 7,3 secunde, iar cuplul maxim de 280 Nm este disponibil intre 1.700 si 5.300 rot/min, informeaza 24auto.ro.