Sari direct la conținut

Business Report: Cel mai asteptat proiect din infrastructura rutiera intarzie sa apara.Termenul de aprobare a fost depasit; Companiile mari au intrat in zodia insolventei; Reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, in incertitudine: Europa are o pozitie dura in problema nucleara

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Cel mai asteptat proiect din infrastructura rutiera intarzie sa apara. Termenul de aprobare a fost depasit. Romania are sanse foarte mici sa termine proiecte de infrastructura planificate inca de acum patru ani si sa aprobe Master Planul General de Transport sau legea achizitiilor, cele mai importante documente de pe masa Guvernului. Master Plan General de Transport trebuia trimis pana la jumatatea acestei luni la Guvern pentru a fi aprobat si trimis Parlamentului. Desi a trecut termenul stabilit, documentul final nu se afla nici macar pe masa ministrului Transporturilor. „Biblia transporturilor” se afla tot in minister in stadiul de aprobare interna. Dupa semnarea documentului de catre directiile de specialitate din institutie, Master Planul General de Transport urmeza sa primeasca avizul de la Guvern, scrieCapital.ro.

Tarile de unde provin cele mai multe alimente cu riscuri pentru consumatori. Spania, Franta si Olanda sunt tarile UE de unde provin cele mai multe produse alimentare pentru care autoritatile au alertat statele membre. Acestea sunt insa si printre cei mai mari producatori si exportatori de alimente procesate. Anul acesta, Comisia Europeana a raportat peste 550 de alerte, notificari si respingerile de la granite pentru produse alimentare suspectate ca reprezinta un risc „serios” pentru sanatatea publica.Economica.neta realizat un clasament al statelor membre unde au fost fabricate cele mai multe produse cu risc pentru sanatatea europenilor, pe baza rezultatelor generate de site-ul Sistemului european rapid de alerta pentru alimente si furaje (RASFF). Mentionam ca topula fost realizat cautand in baza de date dupa tara de origine a produselor cu probleme, selectand perioada 1 ianuarie-22 aprilie 2016, categoria alimente. Am luat in calcul exclusiv mentiunile cu risc ridicat pentru sanatatea consumatorilor.

Cifrele seci ale eficientei ajutoarelor de stat in privat: 28% au primit ajutorul in chiar anul infiintarii, 27% au incheiat pe pierdere. In perioada 2007-2015 au fost acordate ajutoare de stat, pentru companii private, in valoare totala de aproximativ 730 milioane de euro, de care au beneficiat 91 de companii. O analiza a Confederatia Nationala a Patronatului Roman – CNPR, ale carei date agregate au fost puse la dispozitia cursdeguvernare.ro , releva faptul ca, in mod preponderent, beneficiarii ajutoarelor de stat au fost companii cu capital privat strain, multe dintre ele infiintate chiar in anul acordarii sprijinului sau in anul anterior acordarii sprijinului. Aceleasi date indica faptul ca o serie de beneficiari ai unor sume semnificative sub forma de ajutoare de stat inregistreaza profituri in scadere, chiar negative, iar in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor privind crearea de noi locuri de munca, acestea sunt doar partial indeplinite, informeazaCursdeguvernare.ro.

Companiile mari au intrat in zodia insolventei. Cresterea economica nu se prea resimte in randul firmelor. Romania conduce in regiune la numarul cazurilor noi de incapacitate de plata La fiecare companie nou inregistrata, cel putin alte doua isi intrerup activitatea. Numai anul trecut, 127.870 de companii si-au intrerupt activitatea in primele 11 luni, in crestere cu 7% comparativ cu 2014, potrivit datelor Registrului Comertului. Chiar daca numarul firmelor care au intrat in insolventa s-a redus la jumatate in 2015 fata de 2014, problema este ca in aceasta situatie au inceput sa se afle mai ales firmele mari, astfel ca impactul in economie, estimat prin valoarea datoriilor care nu sunt acoperite prin active, este de doua ori mai mare, conform unui raport al companiei de consultanta Coface. Zeci de mii de locuri de munca sunt afectate, scrieEVZ.

Audi TT RS a debutat la Beijing. Audi reuseste sa ne surprinda cu noul TT RS. Modelul a fost expus in premiera internationala in cadrul Salonului Auto de la Beijing si este disponibil in ambele versiuni de caroserie. Din punct de vedere estetic, TT RS primeste spoilere modificate, stopurile dispun acum de OLED-uri, iar jantele sunt disponibile pe 19 sau 20 de inchi. Sub capota lui Audi TT RS se afla motorul TFSI de 2,5 litri cu cinci cilindri care acum produce 400 CP si 480 Nm intre 1.700 si 5.850 rpm. Resursele sunt puse in valoare cu ajutorul unei transmisii S-tronic cu sapte rapoarte si a unui sistem de tractiune integrala. Motorul folosit de Audi este unul revizuit si cantareste mai putin comparativ cu vechea generatie. In aceste conditii, acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 3,7 secunde (TT RS Coupe), respectiv 3,9 secunde ( TT RS Roadster). Ambele versiuni de caroserie au o viteza maxima limitata la 250 km/h, insa optional, Audi poate face o „magie”, iar viteza maxima creste la 280 km/h, anuntaAuto-Bild.ro.

Patronat: Constructorii risca sa aiba un an inactiv in 2016. Sectorul constructiilor a incheiat anul 2015 cu o contributie valorica la formarea Produsului Intern Brut al tarii egala celei inregistrate in anul de varf 2008. Volumul valoric al activitatii din acest sector a crescut cu circa 10%, un avans semnificativ, dar catalogat de constructori drept unul conjunctural, sustinut de grabirea finalizarii proiectelor de infrastructura realizate din bani europeni pe exercitiul financiar 2007-2013. Finantarile pe programele operationale sectoriale din noul exercitiu financiar comunitar sunt conditionate de existenta unui pachet legislativ care sa reglementeze achizitiile publice. Termenul maximal pentru implementarea directivei europene in legislatia locala a fost de 18 aprilie, insa actele normative nu au fost finalizate, situatie care conduce la un blocaj in organizarea de licitatii, informeazaCapital.ro.

Reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, in incertitudine: Europa are o pozitie dura in problema nucleara. Gigantul francez EDF a amanat din nou decizia de investitie pentru centrala nucleara de la Hinkley Point, din Marea Britanie, la presiunea sindicatelor, ingrijorate ca proiectul de 23 miliarde de euro este prea costisitor si nu ar fi fezabil. EDF este asociat, in proiectul Hinkley Point, cu China General Nuclear Power Co. (CGN), compania chineza de stat care a incheiat un memorandum de intelegere cu statul roman pentru proiectul reactoarelor 3 si 4 ale centralei nucleare de la Cernavoda, a carui necesitate a fost de asemenea pusa sub semnul intrebarii in mai multe randuri, in ultimii ani. Energia nucleara este sub asediu in Europa, dupa catastrofa nucleara din 2011 de la Fukushima (Japonia). Germania vrea sa opreasca, pana in 2022, toate cele 17 reactoare nucleare din tara, Spania si Elvetia au interzis constructia de noi reactoare, iar Belgia are in vedere renuntarea la energie nucleara pana in 2025. Italia a avut patru reactoare nucleare pe care le-a inchis dupa accidentul de la Cernobil si mentine si astazi o politica ferm anti-nucleara, scrieEconomica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro