Sari direct la conținut

Business Report: Cel mai profitabil business din Romania – Univ. Spiru Haret a castigat 50 mil. euro in 2008; Romanul care a proiectat 3D-ul. Confesiunile unui inventator ghinionist; Programul Rabla pentru termopane; Lupta dura in transportul aerian: Tarom si Blue Air se bat pe destinatia Cluj-Napoca

HotNews.ro

Romanul care a proiectat 3D-ul. Confesiunile unui inventator ghinionist. Romanul care sustine ca se afla in spatele tehnologiei de proiectare a imaginilor tridimensionale isi aminteste cum o greseala de redactare l-a costat recunoasterea internationala. Imaginile tridimensionale, capacitatea de a recrea si reda realitatea sau imaginarul exact asa cum percepe ochiul uman mediul inconjurator, a fost o fascinatie, dar si o provocare pentru tehnologie. Fie ca vorbim de cinematografele 3D, fie de jocurile video tridimensionale, capacitatea de a reda imagini intr-un astfel de format a generat, in ultimii ani, adevarate industrii, de sute de milioane de dolari, scrie Capital.ro

Franciza din cuptor. Auguri produce si comercializeaza produse de patiserie si panificatie. Compania este romaneasca si se extinde in sistem de franciza in orase din toate zonele tarii. Considerand ca este suficient loc pe piata pentru noi francizati, masterul continua expansiunea pe baza acestui concept, scrie Startups.ro

Cel mai profitabil business din Romania: Universitatea Spiru Haret a castigat 50 mil. euro, anul trecut avand marja de profit de 48%. Universitatea privata Spiru Haret, care scolarizeaza 300.000 de studenti, a inregistrat o marja de profit de 48% in 2008. Spiru Haret, cea mai mare universitate de pe piata locala, care a fost implicata recent in cel mai puternic scandal din invatamantul romanesc al ultimilor ani, a raportat in 2008 un excedent de 178 mil. lei (48,5 mil. euro) la venituri de 373 mil. lei (101,5 mil. euro), arata datele de pe site-ul Ministerului de Finante, scrie Ziarul Financiar.

Lupta dura in transportul aerian: Tarom si Blue Air se bat pe destinatia Cluj-Napoca. Compania aeriana de stat Tarom, care a zburat cu avioanele pe jumatate goale in primele opt luni ale anului, vinde 1.000 de bilete dus-intors la un pret de 43 de euro, cu toate taxele incluse, pe ruta Bucuresti – Cluj-Napoca pentru luna noiembrie, pentru a contracara oferta Blue Air, ce opereaza aceasta destinatie, scrie Ziarul Financiar.

Romania atinge fundul sacului. Bugetul a ajuns in situatia sa refuze plati, sa amane facturi si chiar sa umble la fondul de rezerva al Guvernului pentru plata salariilor in octombrie. Dupa mai multe incidente aparute in cateva judete luna aceasta, sindicalistii se tem ca s-ar putea sa nu-si mai ia deloc salariile in noiembrie. Guvernul a obtinut de la FMI permisiunea sa depaseasca cheltuielile stabilite initial, dar una dintre conditii este reducerea cheltuielilor bugetare cu echivalentul a 0,8% din PIB, in principal prin taierea achizitiilor de uz curent si acordarea a zece zile de concediu fara plata, scrie Business Standard.

Semne de dezghet pe piata imobiliara: Tranzactiile cu terenuri reincep din 2010. Dezvoltatorii imobiliari cu experienta de minim 4-5 ani pe piata locala au inceput sa urmareasca din nou piata de terenuri din Capitala, in special in zone centrale. Consultantii imobiliari spun ca primele tranzactii vor veni la inceputul lui 2010 si ca vor fi mai complicate decat in anii precedenti, scrie DailyBusiness.ro

Cum va arata redactia unui ziar in 2015. Peste sase ani, ideal vorbind, jurnalistii vor fi prezenti in orice colt al lumii sub forma de holograma, informatia va putea fi urmarita in timp real, oricand si de oricine, datorita dezvoltarilor tehnologice. Mult mai probabila este insa imaginea unei industrii a ziarelor cu mai putine redactii, cu angajati multifunctionali si axate pe prezentarea informatiei in timp real. In anul 2015 este cert ca vor exista mai putine produse tiparite, in special ziare, iar redactiile vor fi mai restranse, sunt de parere mai multi specialisti internationali si romani, scrie Business Standard.

Controversa „Rompetrol”: oferta de preluare a ramas fara pret. Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) a respins, ieri, rapoartele de evaluare a celor doua companii „Rompetrol” listate la Bursa de Valori Bucuresti, pe baza carora KazMunaiGaz ar fi trebuit sa lanseze ofertele publice de preluare pentru „Rompetrol Rafinare” si „Rompetrol Well Services”, si a cerut o noua evaluare, scrie Bursa.

Razboiul cu retailerii, fara efect la raft. Lupta dintre retaileri si producatori nu a adus niciun beneficiu vizibil consumatorului final, care asteapta preturi mai mici la raft. Razboiul preturilor continua intre producatorii autohtoni si reprezentantii hipermarketurilor chiar si dupa ce legea comertului alimentelor a fost publicata in Monitorul Oficial, pe 20 octombrie. Potrivit noi legi, hipermarketurile au la dispozitie 60 de zile sa schimbe actualele contracte pe care le deruleaza cu producatorii, scrie EvZ.

Programul Rabla pentru termopane. Cine se califica la „Fereastra veche“. Dupa autoturisme, frigidere, masini de spalat si chiar o incercare pentru vagoane de cale ferata, producatorii de termopane au cerut si ei, ieri, un Program Rabla, denumit „Fereastra veche”. In conditiile in care mai multe companii au lansat programe asemanatoare cu Rabla pentru masini, cum sunt cele pentru inlocuirea frigiderului, a masinii de spalat si chiar a vagoanelor de calatori, producatorii de termopane au venit cu o propunere pentru autoritati in vederea stimularii programului de reabilitare termica, un program intitulat „Fereastra veche”, scrie Gandul.

Conceptul Subaru Hybrid Tourer a fost expus la Tokyo. Subaru a prezentat la Salonul Auto de la Tokyo conceptul Subaru Hybrid Tourer. Vehiculul este propulsat de un motor boxer cu injectie directa, de 2.0 litri, cuplat la doua motoare electrice, plasate in partea din fata, respectiv in partea din spate, care dezvolta 10kW si 20kW. Ambele motoare sunt alimentate de o baterie litiu-ion. Conceptul este inzestrat cu sistemul de regenerare a energiei la franare dar si cu programul start/stop, scrie StiriAuto.ro

China, prima piata auto mondiala. In plina perioada de criza, China se impune ca lider mondial al industriei auto, anuntand, la mijlocul acestei luni, depasirea pragului de 10 milioane de automobile produse anul acesta. Previziunile pentru intreg anul 2009 sunt la fel de optimiste: peste 12 milioane de unitati! Doar SUA si Japonia au mai realizat astfel de volume, insa a rivaliza cu China, in contextul actual, este tot mai dificil, scrie 24auto.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro