Sari direct la conținut

Business Report: Cele 30 de vesti bune din economia romaneasca; Harta celor mai importante companii IT din Romania. Locurile fierbinti pentru investitiile viitorului; Electroputere Parc, mallul cu nume de uzina; Anvelope de iarna second-hand – la ce pret pleaca din Germania, cu cat se vand in Romania

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Micii actionari ai Fondului Proprietatea, nemultumiti de administrator. Actionarii Fondului Proprietatea sunt convocati, miercuri, sa decida diminuarea capitalului social, precum si alte modificari ale actului constitutiv, insa inaintea evenimentului, unii actionari isi exprima nemultumirea fata de administratorul fondului, „Franklin Templeton”. „Statul trebuie sa ceara, de urgenta, rezilierea contractului cu Franklin Templeton, din cauza rezultatelor dezastruoase inregistrate si pentru lipsa de performanta”, ne-a declarat, vineri, Adrian Iurascu, presedintele „Forumul Civic Romanesc”, asociatia-umbrela care reuneste 11 organizatii de proprietari deposedati de regimul comunist. Potrivit domniei sale, „Comitetul Reprezentativ ar trebui sa reactioneze la lipsa de performanta si la rezultatele catastrofale inregistrate de administrator”, scrie Bursa.ro.

Pierdem fonduri UE pe mana bulgarilor la Calafat-Vidin. Riscam sa pierdem fonduri europene de peste 50 milioane de euro. Aceasta amenintare nu este nici pe departe o noutate, doar am mai pierdut bani europeni. Ceea ce este inedit consta in faptul ca acum nu suntem noi de vina, ci vecinii nostri de la sud de Dunare. Chiar daca noi ne-am terminat partea de lucrare pe malul romanesc, constructia de catre bulgari a podului de la Calafat – Vidin stagneaza, iar Comisia Europeana poate aplica si partii romane corectii financiare, deoarece la Bruxelles se considera ca e vorba de un proiect comun al celor doua tari. Deocamdata, bulgarii au mai castigat ceva timp, reusind sa prelungeasca memorandumul de finantare pana la 1 ianuarie 2013. Insa, la cum se misca lucrurile pe malul drept al Dunarii, nu a fost indepartat cu certitudine riscul pierderii banilor europeni. In asteptarea finalizarii lucrarilor coordonate de partea bulgara, romanii sunt nevoiti sa angajeze o firma de paza, pentru ca localnicii din Lunca Dunarii sa nu duca la Remat sinele de cale ferata, parapetii si cablurile de cupru, anunta Capital.ro.

Cele 30 de vesti bune din economia romaneasca. „Multi investitori isi dau seama ca sunt tari in Europa Centrala si de Est, printre care si Romania, care au depasit cele mai grele momente si care ofera un cadru economic interesant”, a declarat pentru „Evenimentul zilei” analistul economic Aurelian Dochia. Macrostabilitatea castigata de tara noastra in ultima perioada ne diferentiaza de alte tari pentru care greul abia acum incepe, precum Italia, Spania sau Ungaria, considera acesta. Somajul mai mic decat in alte state din Europa, gradul mai mic de indatorare, adoptarea unor masuri de austeritate inca de anul trecut, precum si demararea unor importante proiecte de investitii permit Romaniei sa respire ceva mai usurata in al treilea an de criza. In total, in prezent, economia autohtona ne ofera peste 30 de vesti bune, informeaza EVZ.

Harta celor mai importante companii IT din Romania. Locurile fierbinti pentru investitiile viitorului. Piata IT din Romania a scazut in 2010 cu circa 2,6%, la 831 de milioane de euro, potrivit estimarilor companiei de consultanta PRM Research, insa analistii sunt de parere ca perspectivele sunt favorabile. Astfel, PRM estimeaza o crestere de 5,5% pentru anul in curs. Din soldul total al investitiilor straine in Romania (52,5 miliarde de euro), circa 5,2% (peste trei miliarde de euro) au fost atrase, din ’90 pana azi, de sectorul IT&C, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei (BNR). In urma deciziei companiei finlandeze Nokia de a inchide fabrica de la Jucu (judetul Cluj), guvernul a promis ca va umple „golul” cu noi investitii straine in domeniu. In acest sens, au fost vehiculate nume precum Huawei, Ericsson, Dell, ZTE sau Oracle, insa confirmarile oficiale intarzie sa apara. De asemenea, ministrul Comunicatiilor, Valerian Vreme, a precizat ca statul lucreaza la o schema de ajutor care i-ar putea convinge pe gigantii IT sa opteze pentru tara noastra, prin oferirea unor facilitati atractive. „Nu este vorba despre ajutor financiar, ci de o serie de facilitati acordate investitorilor in ceea ce priveste impozitele si taxele care sa fie platite in functie de numarul de salariati”, a declarat pentru Gandul ministrul Vreme.

Electroputere Parc, mallul cu nume de uzina. Primul mall din Craiova, amenajat in fostele hale ale Uzinei Electroputere, a fost deschis in graba sambata trecuta. Vizitatorii au fost primiti in frig, la 10 grade Celsius, si cu toalete in curte. Craiovenii care au venit sa viziteze sambata primul mall din oras au dardait de frig si au folosit toaletele ecologice din curte. In dimineata deschiderii, sute de oameni au calcat, curiosi, pragul noului Electroputere Parc, centrul comercial ridicat in locul fostelor hale ale Uzinei Electroputere. Dupa ce au dardait in magazinele abia deschise pentru ca temperaturile din interior n-au depasit mai mult de 10 grade Celsius, cumparatorii s-au lovit curand de o alta problema, ceva mai apasatoare: lipsa unui grup sanitar functional. Oamenii au fost poftiti la toaletele ecologice din curtea mallului, anunta Adevarul.

Hidroelectrica: hotul care nu lasa urme. Cum poti sa irosesti cinci miliarde de euro in zece ani si totusi sa tii bilantul pe zero? „Baietii destepti” au toate raspunsurile. Hidroelectrica este una dintre primele companii ale statului care au adoptat metode de devalizare „sterila”. Chiar daca pagubele anuale sunt, in mod constant, de ordinul sutelor de milioane de euro, compania raporteaza profit contabil de ordinul a cateva zeci de milioane. Acest lucru este posibil ca urmare a specificului afacerii: productia de energie hidro este intensiva in capital, cerand o investitie initiala foarte mare, insa are costuri de operare foarte mici, informeaza Romania Libera.

Bancile britanice au taiat creditarea catre periferia zonei euro. Bancile din Marea Britanie si-au redus cu 25%, in numai trei luni, expunerea de credit pe institutiile financiare de la periferia zonei euro, in conditiile accentuarii ingrijorarii cu privire la intensificarea crizei de pe continent. Potrivit datelor Financial Times, cele patru banci majore din Marea Britanie si-au redus volumele de imprumuturi interbancare catre regiunea mentionata cu peste 24%, la 10,5 miliarde lire sterline in cele trei luni incheiate in septembrie, scrie Bursa.ro.

Anvelope de iarna second-hand – la ce pret pleaca din Germania, cu cat se vand in Romania. Anvelopele de iarna second-hand costa minimum 80-100 de lei in Romania si de multe ori calitatea nu este grozava. Am aflat care este pretul cerut de vanzatorii angro din Germania pentru anvelope de iarna. Am pretins ca sunt un client interesat si am trimis un email firmei Germantyre, cu vreo 20 de ani experienta in vanzarea de anvelope uzate, fie de vara sau iarna. Ziua urmatoare, am primit un raspuns de la Jens Blaes, un reprezentant al firmei. Astfel am aflat ca anvelopa second hand de Dacia pe care eu am platit 100 de lei in Romania costa 7,5 euro in Germania. In plus, nemtii mi-au oferit numai marci de incredere: Michelin, Pirelli, Firestone, Continental, Bridgestone, Fulda, Goodyear, cu o grosime a talonului de 4-5 mm. Cele patru pneuri de iarna pentru un Logan sunt cumparate la pretul de 32 de euro. Cel care revinde cauciucurile in Romania plateste costurile transportului (anvelopele ajung maritim, in cateva saptamani) si aplica un adaos destul de mare. Intr-un container incap aproximativ 1.500 de anvelope, anunta Great News.

Dacia Lodgy de serie – prima imagine. Editia electronica a revistei Car publica o galerie foto cu noul model de curse Dacia Lodgy Glace. Pe langa cele cateva imagini selectate din seria de 17 date publicitatii de Renault, apare si o fotografie inedita, cu varianta de serie a noului MPV. Cei de la Car Magazine spun ca fotografiile sunt oficiale, desi cea alaturata, singura cu versiunea de serie, nu a mai aparut pana acum in vreo publicatie auto si nu este disponibila pe portalul de presa al Grupului Renault. Dupa cum se stie, versiunea Dacia Lodgy Glace, preparata pentru Trofeul Andros, a fost prezentata oficial cu cateva zile in urma. In schimb, modelul Lodgy strict de serie va fi dezvaluit oficial abia la primavara, cel mai probabil in cadrul Salonului Auto de la Geneva, informeaza 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro