Business Report: Cine sunt chinezii care au cumparat Rompetrol: actionari necunoscuti, investitii in Cehia in ultimii doi ani; Legea alimentelor romanesti din supermarketuri lasa UE cu un gust amar; Cel mai mare datornic la Fisc, un SRL din Posta Calnau
Legea alimentelor romanesti din supermarketuri lasa UE cu un gust amar. Din dorinta de a castiga simpatia electoratului, cativa deputati si senatori au venit cu initiative legislative pentru industria alimentara, care au ca scop sustinerea producatorilor romani. Din pacate, aceste modificari ar putea avea urmari grave pentru Romania, deoarece ele contravin reglemenarilor Comisiei Europene. In fiecare an electoral, senatorii si deputatii incearca sa castige simpatia alegatorilor prin initierea unor legi populiste. Asa cum este normal, incercarea politicienilor de a le oferi paine si circ se simte cel mai pregnant in industria alimentara. In ultimul an, alesii nostri au trimis catre Senat si Camera Deputatilor cel putin patru initiative pentru modificarea si completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. In fond, toate acestea au la baza o idee laudabila: incurajarea productiei nationale. Totusi, modul in care au fost gandite solutiile este atat de naiv incat noile legi au toate sansele de a face mult mai mult rau decat bine, scrieCapital.ro.
Soferii romani pot economisi pana la 1.300 de lei pe an. Trebuie doar sa mearga la alte benzinarii. Sute de mii de romani pot face in fiecare luna economii substantiale la carburanti, pentru ca preturile din tarile de langa noi sunt mai mici. Am calculat cat puteti economisi, in functie de tara din jur la care puteti alimenta. In Romania, pretul mediu la benzina standard de 95 este echivalentul a 1,086 euro pe litru, potrivit ultimelor date ale Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a pietei carburantilor al Comisiei Europene, valabile pentru 25 aprilie. Motorina are un pret mediu, la noi, de 1,045 euro pe litru. Prima comparatie, cu Bulgaria: un litru de benzina de 95 costa doar 0,92 euro, iar un litru de motorina costa 0,877 euro. Asadar, diferenta este de 16,6 eurocenti pentru fiecare litru de benzina. Deci, la un plin de 50 de litri, soferul roman care alege sa alimenteze in Bulgaria va avea de castigat 8,3 euro, adica 37 de lei. In cazul motorinei, diferenta este de 16,8 eurocenti, asadar, la un plin, se castiga aproape 38 de lei. Poate ca diferenta nu este mare la un singur plin dar, teoretic, nu exista nicio opreliste pentru a face oricate plinuri doriti in Bulgaria. La 12 plinuri pe an, adica unul pe luna castigati 450 de lei, anuntaEconomica.net.
Cel mai mare datornic la Fisc, un SRL din Posta Calnau. ANAF a inceput sa publice lista datornicilor la bugetul de stat.O societate cu un angajat a reusit performanta de a conduce topul. Deocamdata, doar restantele de peste 50.000 lei au fost facute publice, dar urmeaza si persoanele fizice cu datorii mai mari de 1.500 lei, a comunicat Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit datelor publicate ieri, care vizeaza doar contribuabilii mari si cei mijlocii, cel mai mare datornic la bugetul de stat este Oana Management SRL. Din datele consultate de EVZ, firma este un SRL infiintat in 2006 in localitatea Posta Calnau, din Buzau, cu activitati de consultanta pentru afaceri si management. Firma are un singur angajat. Potrivit unui raport al Risco, compania este detinuta de doua persoane fizice: Vasilescu Catalin Florian (98,81%) si Vrinceanu George (1,19%), informeazaEVZ.
BMW i3: Un nou model cu autonomie marita la 300 km. BMW i3, modelul electric revolutionar al bavarezilor, are acum o noua versiune, cu o capacitate a bateriei marita la 94 Ah, fata de cei 60 Ah ai modelului de baza. Cresterea capacitatii bateriei a fost posibila prin cresterea densitatii, dar si prin adoptarea unei combinatii de material/electrolit diferite. Noua baterie are aceleasi dimensiuni cu ale celei din versiunea initiala, dar cantareste cu 50 kg mai mult. Prin modificarea sistemului de management electronic al motorului, inginerii BMW promit ca performantele dinamice ale lui i3 nu sunt afectate. BMW i3 (94Ah) atinge ca si pana acum 100 km/h in 7,3 secunde, nefiind operate modificari la nivelul motorului electric de 125 kW, scrieAuto-Bild.ro.
BCE va decide oprirea tiparirii bancnotei de 500 de euro. Banca Centrala Europeana (BCE) ar urma sa decida la o reuniune organizata miercuri oprirea tiparirii bancnotei de 500 de euro, au declarat pentru Wall Street Journal surse din interiorul BCE. Aproape 30% din cele peste 1.000 de miliarde de euro aflate in circulatie anul trecut erau pastrate in bancnote de 500 de euro, potrivit datelor BCE. Aceasta este una dintre cele mai valoroase bancnote aflate in circulatie la nivel mondial, avand o valoare de aproape cinci ori mai mare decat cea mai mare bancnota americana in circulatie, cea de 100 de dolari. Bancnotele si monedele euro circula incepand din anul 2002 iar in 2013 BCE a demarat tiparirea celei de-a doua serii de bancnote euro, incepand cu cea de 5 euro. Ulterior au fost tiparite noi bancnote de 10 si 20 de euro. „Exista o majoritate in cadrul Consiliului guvernatorilor sa se renunte la bancnota de 500 de euro, ceea ce inseamna ca seria Euro 2 nu va mai include si bancnota de 500 de euro”, a declarat o sursa din interiorul institutiei de la Frankfurt, anuntaCapital.ro.
Cine sunt chinezii care au cumparat Rompetrol: actionari necunoscuti, investitii in Cehia in ultimii doi ani. Urmeaza Serbia. China Energy Company Limited (CEFC, China Energy) se prezinta a fi a sasea mare companie privata din China, iar actionarii nu sunt cunoscuti, potrivit Reuters. Pe langa preluarea pachetului majoritar la KMG International, fostul Rompetrol Group, de la statul kazah pentru 680 de milioane de dolari, CEFC a mai facut investitii semnificative in Cehia. Urmeaza Serbia. Potrivit site-ului grupului, CEFC China Energy Company Limited este o companie privata colectiva cu active de baza in sectoarele energiei si serviciilor financiare. „Dupa cum ii spune numele, CEFC China reprezinta credibilitatea poporului chinez. Strategia companiei vizeaza deservirea interesului national industrial prin construirea unei comunitati economice modernizate pentru a concura ca multinationala care extinde cooperarea in economia energetica internationala si castiga influenta in industria energetica”, se arata in descrierea CEFC de pe site-ul propriu (traducere din limba engleza), informeazaEconomica.net.