Sari direct la conținut

Business report: Când poţi ieşi la pensie în funcţie de anul naşterii şi vechimea în muncă; Numărul şi cuantumul ajutoarelor pentru încălzirea celor mai săraci români scade dramatic. Guvernul nu a mai ajustat tranşele de venit de 7 ani; Autobuzele Otokar creează mari probleme șoferilor. Au devenit subiect de discuție la cap de linie: ”Sunt prost concepute”

HotNews.ro
business, Foto: Colaj foto
business, Foto: Colaj foto

Când poţi ieşi la pensie în funcţie de anul naşterii şi vechimea în muncă. În proiectul legii pensiilor adoptat de Senat se menţionează o aplicare etapizată, anual , astfel conform articolului nr. 180 legea îşi va produce efectul cel mai devreme în 1 Septembrie 2019 prin schimbarea valorii punctului de pensie de la 1100 lei la 1265 lei. Toate celelate prevederi ale noii legi nu îşi vor avea efectul decât din 1 Septembrie 2021, urmare vom avea o perioadă în premieră când pensionarii sistemului public de pensii se vor afla concomitent sub efectul a 2 legii a pensiilor. Practic, dacă forma finală a proiectului legii nu se va schmiba la Camera Deputaţilor, vom putea vedea efectul noii legii a pensiilor intrate integral în vigoare cel mai devreme din 1 Septembrie 2021, potrivit Adevarul.

Numărul şi cuantumul ajutoarelor pentru încălzirea celor mai săraci români scade dramatic. Guvernul nu a mai ajustat tranşele de venit de 7 ani. Creşterea administrativă a salariului minim, care a condus la creşterea veniturilor populaţiei, a făcut ca o parte semnificativă dintre consumatorii vulnerabili de energie să nu se mai califice pentru a primi ajutoare sociale de încălzire, în contextul în care tranşele de venit până la care se primeau bani pentru încălzire nu au fost actualizate de şapte ani. Valoarea ajutoarelor sociale pentru încălzire s-a înjumătăţit în această perioadă, dar şi gazul şi lemnele s-au scumpit semnificativ, scrie Economica.

Autobuzele Otokar creează mari probleme șoferilor. Au devenit subiect de discuție la cap de linie: ”Sunt prost concepute”. Autobuzele Otokar creează mari probleme șoferilor, în ciuda asigurărilor companiei de transport din București că sunt complet funcționale. Unul s-a defectat din prima zi, iar în cazul altora șoferii se plâng că se confruntă cu fel și fel de situații inedite. Motoarele nu pornesc din cauza frigului, temperatura în interior nu poate fi setată…ba chiar, în a doua zi de exploatare pe traseu, un șofer a rămas prizonier în propria cabină. Un şofer de pe linia 302 s-a chinuit să închidă uşa cabinei sale minute în şir ca să plece din staţie. Când în sfârşit s-a închis, uşa nu mai voia să se deschidă. Blocat înăuntru, şoferul a pornit așa la drum, citeaza Libertatea.

Veniturile bugetare, minim istoric – sub două treimi din media UE ca pondere în PIB. Trend în scădere şi valori reduse pe toată linia. România s-a plasat în 2017 pe penultimul loc între statele membre UE la ponderea veniturilor bugetare în PIB, potrivit datelor Eurostat. Cu doar 25,8%, ţara noastră a avut o pondere mai mare doar decât Irlanda (23,5%, dar în condiţiile în care PIB-ul Irlandei este expandat de raportările unor multimanţionale ce şi-au mutat sediul acolo în aşteptarea Brexit-ului). La mare distanţă deasupra noastră, deşi tot la cote relativ reduse comparativ cu practica europeană, figurează Bulgaria (29,5%), Lituania (29,8%) şi Letonia (31,4%), potrivit Curs de guvernare.

Care este povestea din spatele mallurilor construite în orașele mici. Dacă e să ne uităm la planurile de dinaintea crizei, majoritatea orașelor mari din ţară ar fi urmat să aibă un pro­iect de retail modern. Nici cele mai mici nu lipseau de pe harta noilor dezvoltări. Însă criza a cernut piaţa, iar multe pro­iecte au fost abandonate. În urmă cu trei ani, 12 oraşe reşedinţă de judeţ nu aveau niciun mall sau proiect de retail modern, potrivit datelor Cushman & Wake­field, asta în ciuda planurilor. Concret, reșe­din­țele de judeţ Zalău, Bistriţa, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe, Re­şiţa, Slatina, Târgovişte, Alexandria, Giurgiu, Slobozia, Călăraşi şi Tulcea au fost ocolite de investiţii. Între timp, creş­­terile eco­nomice din ultimii ani i-au dus pe dezvoltatori şi în oraşele deficitare la acest capitol, iar decalajul s-a mai redus, scrie NewMoney.

Reduceri cu până la 22.000 de franci elveţieni pentru creditele cu probleme de rambursare, prin soluţionare în afara instanţei. Oficialii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) spun că un client ar avea trei avantaje dacăar apela la ei şi nu la instanţă pentru a-şi soluţiona problemele legate de rambursarea unui credit care a devenit o povară: perioada scurtă de soluţionare, negocierea din care ambele părţi ies câştigătoare şi costurile egale cu zero pentru consumator. În 2018, CSALB a primit peste o mie de cereri de soluţionare, majoritatea fiind în franci elveţieni. Aici reducerile au fost de la 18.000 la 22.000 de franci, potrivit Economica.

Au ipotecat tot ce aveau și au cumpărat fabrica. Acum vând tractoare românești în toată lumea. IRUM Reghin a reînviat producţia românească de tractoare şi investeşte în cercetare când alte nume de acum 50 de ani se mai regăsesc doar prin arhive. Sunt puţine fabrici comuniste care au ajuns să-şi trăiască gloria la decenii după Revoluţie. Antreprenorul Mircea Oltean a avut grija ca firma la care a fost odată angajat să crească. A cumpărat-o într-o stare jalnică, dar a eficientizat-o folosind modelul de organizare al companiilor din Germania şi Austria. „A fost unul dintre visele familiei să avem un produs de genul acesta. În momentul de faţă acest tractor înseamnă crearea unui produs capabil să se bată cu orice produs din lume.”, a declarat directorul companiei, potrivit Digi24.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro