Sari direct la conținut

Business report: Cu o bursa in scadere, fondurile mutuale sunt castigatoarele de anul acesta; Cronologia unei autostrazi anuntate. De ce n-au inceput lucrarile la Comarnic-Brasov nici dupa 10 ani de la lansarea proiectului; Bautura romanilor a ajuns pe masa Guvernului. Apare o institutie care se ocupa de combaterea consumului de alcool

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Bautura romanilor a ajuns pe masa Guvernului. Apare o institutie care se ocupa de combaterea consumului de alcool. Guvernul vrea sa infiinteze un Consiliu care sa se ocupe de politicile de reducere a consumului de alcool. Romania este tara cu cel mai mare al cincilea consum de alcool pur din lume. Pentru a reduce consumul excesiv de alcool din Romania, Guvernul vrea sa infiinteze un Consiliu national, fara personalitate juridica, care sa functioneze in coordonarea Ministerului Sanatatii. Potrivit unui proiect de Hotarare, acest Consiliu se va ocupa de coordonarea politicilor si actiunilor de reducere a consumului daunator de alcool in Romania. Practic, acesta va elabora un plan de actiuni , pe termen mediu si lung, in vederea implementarii acestuia de catre autoritatile cu atributii in domeniu, printre care Ministerul Sanatatii, anunta economica.net.

Cu o bursa in scadere, fondurile mutuale sunt castigatoarele de anul acesta. Actiunile listate la BVB sunt in scadere pe final de an, fiind afectate de turbulentele internationale si de problemele interne ale unor institutii si persoane. Dar randamente tot mai pot fi gasite la bursa, in timp ce depozitele bancare nu mai ofera niciun castig. Piata de capital incheie un an agitat, presarat cu o multime de probleme internationale care au adus o volatilitate extrema in mai multe sectoare. Nici Bursa de Valori de la Bucuresti (BVB) nu a scapat, fiind lovita si de turbulentele interne, drept pentru care finalul anului este caracterizat de un trend negativ, care poate arunca in zona negativa principalii indici. Anul trecut a fost mai pozitiv pentru bursa decat se anticipa, iar indicii bursieri au incheiat perioada cu cresteri procentuale de doua cifre. Pentru 2014, asteptarile erau tot pozitive, insa au existat rezerve de la bun inceput legate de anul electoral, informeaza Capital.ro.

Bancile au actualizat, la final de an, comisioanele percepute pentru retragerea de bani de la ghiseu. Bancile si-au actualizat pe final de an comisioanele si reiese ca vom plati in continuare mult pentru retragerea de bani de la ghiseu. Daca s-ar face un clasament al tarilor, Romania ar fi in top la acest capitol. Cele mai multe banci din Romania taxeaza scump numerarul clientilor. Acestea percep un comision de 0,5% din suma retrasa de la ghiseu. Exista si sume minime percepute drept comision de retragere, care variaza intre 2,5 lei si 15 lei. Clientii spun ca nu stiu exact cati bani li se opresc la banca. Ca sa evite aceste comisioane, unii clienti prefera sa scoata bani direct de la bancomat, conform digi24.ro.

Unitatea 2 a Centralei Nucleare de la Cernavoda a fost repornita azi-noapte si conectata la Sistemul Energetic National. Societatea Nationala Nuclearelectrica SA (SNN) informeaza ca Unitatea 2 a CNE Cernavoda a fost reconectata la Sistemul Energetic National in noaptea de 25 spre 26 decembrie 2014. „Unitatea 2 a CNE Cernavoda fusese deconectata, in mod controlat, de la Sistemul Energetic National in data de 23 decembrie 2014 pentru remedierea unei defectiuni punctuale a unei linii de impuls aferente unui instrument de masura amplasat in cladirea reactorului”, se arata intr-un comunicat al Nuclearelectrica. Activitatile de remediere si cele de reconectare s-au desfasurat „respectand procedurile centralei, precum si normele de protectie si securitate, fara niciun impact advers asupra populatiei, personalului, instalatiilor si mediului inconjurator”, a precizat Daniela Lulache, directorul general al Nuclearelectrica, scrie Adevarul.ro.

Cronologia unei autostrazi anuntate. De ce n-au inceput lucrarile la Comarnic-Brasov nici dupa 10 ani de la lansarea proiectului. Autostrada Comarnic-Brasov s-a aflat in 2014 in zodia promisiunilor. Guvernantii au mers pe principiul „a treia oara e cu noroc” si au incercat inca o data sa demareze in concesiune lucrarile la Autostrada Zapezii. In decembrie se implineste, insa, un an de la desemnarea constructorilor, iar 2014 se incheie fara semnarea contractului cu acestia. Strainii spera ca macar la inceputul anului viitor sa reuseasca sa semneze contractul si sa se apuce de treaba. Intre timp, Guvernul se lauda ca in mandatul lui Victor Ponta s-au facut 293 de kilometri de autostrada, apoi admite ca, de fapt, drumurile au fost doar date in functiune, ajungandu-se la aceasta performanta pe seama contractelor semnate pe vremea fostilor premieri. In analize, guvernul se lauda ca a facut 293 de kilometri de autostrada, in realitate panglici taiate la proiectele incepute de predecesorii lui Ponta la Palatul Victoria. De Autostrada Comarnic-Brasov, cea care ar fi trebuit sa fie prima peste munti si prima realizata in concesiune din Romania, pare ca s-a uitat insa cu desavarsire, chiar daca insusi Ponta ameninta ca nu va mai candida la parlamentare daca autostrada nu va fi gata pana in 2016, noteaza Gandul.info.

Romania, granarul Egiptului. Romania este a doua mare piata de achizitii de grau pentru autoritatile egiptene, cu livrari de 780.000 tone, Egiptul este cel mai mare importator de grau la nivel mondial, cu 2,9 milioane de tone de grau cumparate in a doua jumatate a anului. In perioada similara a anului trecut, Egiptul a cumparat 3,1 milioane tone de grau, potrivit lui Mamdouh Abdel-Fattah, vicepresedintele Autoritatii Generale pentru Aprovizionare (GASC), citat de publicatia egipteana Ahram. In anul fiscal 2013/2014, care s-a incheiat la 30 iunie anul acesta, Egiptul a achizitionat in total 5,46 milioane tone de grau. Productia locala a fost de 3,7 milioane de tone. Franta a fost principalul exportator de grau catre Egipt in a doua jumatate a anului 2014, cu livrari de circa un milion de tone (36% din cantitatea totala), urmata de Romania cu 780.000 de tone (26,8%) si Rusia cu 765.000 de tone (26,3%), a spus Abdel-Fattah, informeaza Romania Libera.ro.

Topul masinilor anului 2014. Care sunt bolizii care au dominat piata auto. In fiecare an, noi modele de masini isi fac aparitia pe piata internationala. Cele mai multe masini incearca in ultimii ani sa surprinda prin masurile de siguranta si prin gadgeturile care ii fac viata mai usoara oricarui sofer. Cu toate acestea, anul acesta au dominat modele noi ale masinilor deja celebre pe mapamond. Audi A3 Cabriolet – In Romania, noul Audi A3 Cabrio va fi lansat in luna aprilie a anului urmator. Preturile precum si cota de productie alocata pietei locale vor fi communicate ulterior de catre Porsche Romania, reprezentantul Grupului VW-Audi. Dacia Duster Pick-up – Duster Pick-up 2015 se va vinde atat cu motorizari pe benzina, cat si cu motoare diesel. Scopul acesteia este sa fie un rival pentru Fiat Strada si Volkswagen Saviero, doua automobile utilitare care au succes in Brazilia. Dar, chiar daca in Romania vedem acest Duster pick-up cu numele romanesc, cel mai probabil, masina se va vinde sub numele de Renault. Va avea numai o caroserie cu 2 locuri si o bena care va transporta cel mai probabil undeva intre 600 si 800 kg. Integral in EVZ.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro