Sari direct la conținut

Business Report: Cum a trucat Guvernul calculele la salariul minim; Cum ar trebui sa arate harta autostrazilor peste zece ani; Grila taxei auto 2011: Calculeaza singur ce taxa de poluare vei plati anul viitor

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Cum a trucat Guvernul calculele la salariul minim. Guvernul a majorat salariul minim la 670 lei profitand de un angajament fata de FMI care impune indexarea acestuia cu inflatia, insa omite sa precizeze din ce an. Executivul s-a angajat fata de Fondul Monetar International (FMI) ca va majora salariul minim doar cu rata inflatiei. Cu toate acestea, recent, autoritatile au anuntat ca valoarea acestuia va creste cu 70 lei, la 670 lei, in 2011, in conditiile in care rata anuala a inflatiei este estimata de Comisia Nationala de Prognoza la 6,2% pentru 2010, iar prognoza BNR pentru finele anului este de 8,2%. Prin urmare, salariul minim nu ar fi trebuit sa depaseasca 640 – 650 de lei. Cum a ajuns, insa, Guvernul la 670 lei? Printr-o interpretare fortata a prevederilor acordului cu FMI, dupa cum admit reprezentantii Ministerului de Finante, scrie Capital.

Lupta la cutite intre PCC si presedintele Oltchim. PCC a facut plangere la DNA impotriva sefului Oltchim Constantin Roibu, pe baza unor acuzatii publicate in presa locala din Ramnicu Valcea privind activitati care ar fi prejudiciat compania, in timp ce Oltchim vrea sa-i dea in judecata pe nemti pentru ca ar fi abuzat de statutul de actionari minoritari si ar fi impiedicat realizarea indicatorilor bugetati pentru 2009 si 2010. Miza este controlul celui mai mare combinat chimic din tara, pe care Roibu il conduce de 20 de ani, ca reprezentant al statului – actionar majoritar, si unde PCC este actionar minoritar cu un pachet de 12,1% din actiuni. In joc sunt privatizarea combinatului, care a fost readusa in discutie recent de FMI, si soarta celor peste 3.400 de angajati ai societatii, scrie ZF.ro.

Grila taxei auto 2011: Calculeaza singur ce taxa de poluare vei plati anul viitor. Taxa auto 2011 loveste puternic chiar categoria masinilor second-hand preferate de soferii romani: germane, din 2005-2006. De taxa actuala se mai poate profita pana la 31 decembrie si chiar dupa, in anumite conditii. Astfel pentru un VW Golf 5 FSI de 1,6 litri, din 2006, taxa auto din 2011 va fi de circa 850 de euro, fata de numai 443 de euro in prezent. Pentru Golf 5 TDI de 1,9 litri, din acelasi an, taxa va fi de 1.987 de euro, fata de 683 euro in prezent, scrie Money.ro.

Daianu: Fara risipa si deturnare de fonduri am avea un alt efect real in economie cu acelasi buget. Eliminarea risipei si a deturnarilor de fonduri ar face ca efectul cheltuielilor publice sa fie mult mai amplu in economie si consolidarea fiscala sa nu apara atat de prociclica in contextul crizei si al restrangerii creditului catre mediul privat, afirma profesorul Daniel Daianu. „Rolul fondurilor europene. Nu este marota lui Daianu. Asta e realitatea, daca reusim sa absorbim 3-4% din PIB, vom putea evita prociclicitatea consolidarii fiscale. Prociclicitate ceteris paribus, pentru ca noi, daca am elimina din risipa, ca sa ma exprim asa,… si deturnarea de fonduri, noi am putea avea cu acelasi nivel de cheltuieli publice un alt efect real in economie”, a spus Daianu la prezentarea raportului Bruegel privind criza in Europa Centrala si de Est, scrie Bursa.

Folosirea telefonului mobil, noul drog hi-tech al lumii. Lumea a devenit tot mai dependenta de tehnologie, dar mai mult de atat de telefon. Pe zi ce trece, acesta ajunge sa fie o componenta omniprezenta. Statisticile publicate de www.mashable.com arata ca, in prezent, la nivel mondial sunt folosite peste 4,6 miliarde de telefoane mobile. Acest numar este de 370 de ori mai mare decat numarul terminalelor mobile folosite in 1990. Cea mai mare densitate a telefoanelor este in Emiratele Arabe Unite, unde sunt aproape doua telefoane pe cap de locuitor (n.r. – mai exact 1,95). Acestea sunt urmate de Estonia, cu 1,94 telefoane pe cap de locuitor, scrie EVZ.

JPMorgan Chase: Insolventa unui stat european va avea efecte dezastruoase pentru banci. Intrarea unui stat european in incapacitatea de plata a datoriilor va avea un efect de domino dezastruos pentru bancile care detin obligatiuni emise de acesta, a avertizat directorul general al bancii americane JPMorgan Chase, Jamie Dimon, citat de AFP si de Mediafax. „Daca un stat european devine insolvabil sau daca nu-si va mai putea plati datoria, Europa se va regasi in situatia de a fi nevoita sa salveze bancile care detin obligatiuni ale acestui stat. Intrarea in incapacitate de plata va agrava situatia declansand o serie de evenimente”, a afirmat Dimon pentru publicatia Il Sole 24 Ore, scrie Romania libera

Cum ar trebui sa arate harta autostrazilor peste zece ani. Peste zece ani, romanii vor putea circula pe 1.000 de kilometri de autostrada. Cel putin asta rezulta din hartile prezentate ieri de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, privind proiectele prioritare ale institutiei. In prezent, Romania dispune de o retea de autostrazi cu o lungime totala de 313,5 km. Daca ne amintim ca in 2000 romanii se puteau mandri numai cu autostrada de la Bucuresti la Pitesti, putem spune ca planurile noului ministru nu sunt greu de indeplinit. Insa depinde foarte mult de cum se schimba in perioada urmatoare strategia in domeniul Transporturilor si daca aceste proiecte vor ramane prioritare si pe viitor, scrie Capital.

Razboiul minutelor incluse din telefonia mobila: de la 200 in 2007 la 5.000 in 2010. In doar trei ani de zile, numarul de minute si SMS-uri oferite de operatori lunar pentru utilizatorii de cartele a crescut de mai bine de 15 ori, in conditiile in care tarifele au ramas aproximativ egale: de la aproximativ 200 de minute de apeluri si SMS-uri in retea oferite in ajunul sarbatorilor de iarna din anul 2007 la 3.000 pana la 5.000 de minute si apeluri in retea in prezent. Care sunt explicatiile acestor schimbari agresive din oferta celor trei jucatori? Reglementarile care au intrat in vigoare in ultimii ani si care au stimulat competitia intre operatorii de telefonie mobila au jucat un rol cheie in aparitia acestui tip de oferte, spune Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii de Reglementare in Comunicatii (ANCOM), ZF.ro.

Ei sunt cei mai mari designeri auto ai zilelor noastre. Surprinzator sau nu, prima pozitie este ocupata de un italian: Walter De’Silva (foto). Desi a lucrat pentru constructori din tara natala, De’Silva pare sa fi ajuns la apogeul carierei in slujba celui mai mare constructor european de automobile, Grupul Volkswagen. Creatiile sale, de cand lucreaza pentru germani, s-au constituit in tot atatea succese. Iar daca ne luam chiar dupa spusele sale, cea mai frumoasa masina desenata de Walter De’Silva este un Audi: A5. Iata, mai jos, clasamentul publicat de AutomobileMag.com, iar cei care doresc sa afle mai multe despre acesti adevarati monstri sacri ai designului auto contemporan, la final gasesc link-ul la prezentarile detaliate. 1. Walter De’Silva (59 ani, italian, sef de design la Volkswagen Group) Creatii reprezentative: Audi R8 si A5, VW Scirocco si Jetta 2. Shiro Nakamura (60 ani, japonez, sef de design la Nissan) Creatii reprezentative: Nissan Cube si 350Z, Infiniti FX45 si Essence… Clasament integral pe 24auto.ro.

Cum va petreceti sfarsitul recesiunii? Este imposibil pentru orice analist economic sa dea vreun verdict clar pentru situtia economica a Romaniei in anul 2011. Variabilele acestei ecuatii sunt prea multe si interconectate ca sa-i gaseasca cineva o rezolvare infailibila. Un singur lucru indraznesc sa sustin: anul care vine va aduce cu el in egala masura marile castiguri si marile ratari ale deceniului abia inceput. Iar in ceea ce priveste planurile din bugetul meu, mizez pe crestere. La Evenimentul zilei si Capital declaram inchisa perioada de criza, scrie Claudiu Serban in editorialul sau din Capital.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro