Business Report: Cum se explica pretul ridicat al carburantilor vanduti in Romania; Cel mai mare mall de pe Bursa a castigat 8 milioane de euro intr-o zi; Facebook versus Google: culisele razboiului care va decide viitorul internetului
Cursa contra cronometru pentru listarea Fondului Proprietatea. Grzegorz Konieczny, vicepresedintele executiv al Franklin Templeton, a prezentat, ieri, pentru prima data, calendarul de listare al Fondului Proprietatea la Bursa de Valori Bucuresti, estimand ca venirea Fondului la BVB va avea loc in jurul datei de 25 ianuarie. Calendarul de listare este destul de strans si tradeaza presiunile la care este supus administratorul ca sa se incadreze in cele 90 de zile de la preluarea conducerii Fondului in care este obligat sa listeze FP la Bursa. Reprezentantii Franklin Templeton, dar si ai „Raiffeisen Capital &Investment”, membri ai consortiului care intermediaza listarea, au declarat, ieri, ca lucreaza si 12 ore pe zi ca sa se incadreze in termenul limita. Analistii Fondului au evaluat 70 dintre cele 83 de companii din portofoliu, acoperind circa 99% din valoarea activelor nete ale Fondului, scrie Bursa.
Cum se explica pretul ridicat al carburantilor vanduti in Romania. Ultimul raport „Oil Bulletin” al Comisiei Europene, care ia in calcul preturile cu si fara taxe ale produselor petroliere la data de 15 noiembrie, arata destul de clar ca nu taxele directe si indirecte sunt de vina pentru costul final destul de ridicat al carburantilor din Romania. Astfel, desi dintre cele opt state europene analizate, Romania, Bulgaria si Cipru au cele mai mici preturi finale de vanzare a benzinei „euro-super 95”, in cazul preturilor fara taxe situatia este complet diferita. Daca in Romania pretul inainte de taxare este de 0,524 euro/litru, in Bulgaria, acesta este de 0,511 euro/litru. Chiar si in Germania pretul fara taxe este usor mai mic decat in Romania (0,521 euro/litru), scrie Capital.
Cel mai mare mall de pe Bursa a castigat 8 milioane de euro intr-o zi. Actiunile Unirea Shopping Center (SCDM), compania care controleaza magazinul Unirea din centrul Capitalei si inca un centru comercial la Brasov, au crescut ieri cu 16% pe piata RASDAQ, pe fondul unor tranzactii mai ridicate decat in mod obisnuit. Titlurile Unirea au inchis sedinta la pretul de 78 de lei, evaluand compania la 54 mil. euro, cu 7,6 mil. euro peste capitalizarea de vineri. Pe parcursul sedintei de tranzactionare, titlurile companiei s-au tranzactionat chiar si la 90 de lei, cu 32% peste cotatia de vineri, scrie ZF.ro.
Facebook versus Google: culisele razboiului care va decide viitorul internetului. Cel mai important moment din istoria Google nu e cel in care Brin si Page au patentat faimosul lor algoritm de cautare. Nici cel in care compania celor doi a devenit cel mai mare IPO din istoria internetului. Ci un moment obscur din toamna lui 2007 – cel in care Google ar fi putut sa cumpere Facebook… Conform angajatilor Facebook implicati in tranzactie Google n-a avut niciodata prea mari sanse sa obtina investitia, oferta sa nefiind nimic altceva decat o modalitate de a-i constrange pe sefii Microsoft sa scoata mai multi bani din buzunar. „Niciodata nu ne-au placut tipii aia”, le-a spus un fost inginer Facebook reporterilor revistei americane Wired, scrie Money.ro.
Marketing cu o idee veche de 180 de ani. Multi ne-am lasat contaminati in ultimii ani de fenomenul 3D. Il cautam la cinematografe, acasa, in vacanta, atunci cand ne jucam pe console, ba chiar si cand citim presa. Placerea cu care romanii imbratiseaza orice produs din generatia 3D este impresionanta, pentru ca sfideaza criza si orice comentariu despre reducerea consumului. Si nu numai noi facem asta – in toata lumea, aceasta noua pasiune se manifesta tot mai evident si, desigur, cu un avans considerabil fata de ceea ce se intampla la noi. Producatorii de la Hollywood se bat in concepte cinematografice pentru a lansa noi productii 3D, inginerii care lucreaza pentru producatorii de electronice se intrec in inovatii in materie de dispozitive 3D, iar clientii sunt avizi de tot ce inseamna noutate si depasirea ideilor traditionale de divertisment, scrie Business Magazin.
Doar o treime din bucurestenii care isi cauta o casa sunt hotarati sa cumpere imediat. Doar o treime dintr-un total de 5.000 de bucuresteni aflati in cautarea unei case sunt hotarati sa ia decizia de cumparare imediat. Odata ce preturile au intrat pe o panta descendenta cererea potentiala a crescut cu 30%, spune consultantii Coldwell Banker. Cealalta parte a cerererii este formata din „potentialii cumparatori de maine” care nu simt o presiune imediata inspre a se muta, nu si-au conturat clar dorintele in ceea ce priveste zona sau tipul proprietatii dorite si caracteristicile acesteia si nici nu cunosc cu exactitate bugetul de care dispun, scrie Capital.
Unul din cinci utilizatori de Facebook este vulnerabil in fata atacurilor cibernetice. Unul din cinci utilizatori Facebook, analizati de BitDefender, sunt vulnerabili in fata amenintarilor informatice, se arata intr-un studiu al companiei creatoare de solutii de securitate. Aplicatia „safego” a scanat peste 30 de milioane de obiecte ale cunoscutului site de socializare (postari, link-uri, comentarii etc.). Peste 60% dintre atacuri provin prin mesaje publicate de catre aplicatii cu continut malitios, scrie EVZ.ro.
Cum se recupereaza miliardele investite in mori de vant? Prin cresterea cu 30% a facturii la energie. „Daca pana acum un an si ceva vorbeam in hectare, acum vorbim in MW. De obicei bulele se fac in acele domenii care au cea mai mare dezvoltare”, a spus Mihai David, directorul general al Hidroelectrica, cel mai ieftin producator de energie din Romania, in cadrul unui seminar pe tema energiilor regenerabile organizat de revista Business Magazin. In afara de Hidroelectrica, pe lista partenerilor la acest eveniment au fost KDF Energy, CEZ si casa de avocatura Noerr. Seful Hidroelectrica nu a spus insa daca aceasta „bula de energie verde” se va sparge la fel cum a fost cazul celei imobiliare, dar efectele pe care aceasta le va avea, dincolo de impactul pozitiv asupra mediului, vor fi si cresterea facturilor la energie atat pentru consumatorii casnici, cat si pentru industrie, ZF.ro.
Masina Anului 2011 in Europa este, in premiera, un automobil electric: Nissan Leaf. Pentru prima oara in istoria prestigiosului concurs european Masina Anului (Car of the Year), trofeul a revenit, anul acesta, unui model electric. Dintre cele 7 finaliste, cele mai multe puncte au fost acordate modelului Nissan Leaf. La polul opus, cel mai slab punctaj l-a obtinut SUV-ul low cost Dacia Duster. Oricum, pentru constructorul roman este o performanta demna de remarcat prezenta pentru prima oara in finala, avand in vedere ca modele mult mai pretentioase au ratat calificarea in ultimul act al concursului, scrie 24auto.ro.