Business Report: Dezvoltatorii, obligati ca 20% din locuintele pe care le construiesc sa fie ieftine; Compania de Drumuri contracteaza servicii de deszapezire pentru autostrazi inca neterminate; Cheltuielile militare ale Romaniei in noul context al NATO
Proiect: Dezvoltatorii, obligati ca 20% din locuintele pe care le construiesc sa fie ieftine. Guvernul vrea sa oblige dezvoltatorii ca 20% din locuintele pe care isi propun sa le construiasca sa aiba un pret mai mic de 50.000 euro, ca o conditie de obtinere a autorizatiilor de construire. Masura este cuprinsa in Strategia Nationala de Locuire intocmita de Ministerul Dezvoltarii. Strategia Nationala de Locuire, un document la care ministerul Dezvoltarii lucreaza de ceva timp, si care va fi gata in perioada imediat urmatoare, traseaza harta locuirii in Romania pana in 2020. Revista Capital a intrat in posesia draftului de lucru care a fost actualizat ultima oara in aprilie 2016. Masurile prezentate in document schimba total regulile in ceea ce priveste constructia, finantarea si reabilitarea locuintelor. Autorii documentului precizeaza faptul ca acordurile incheiate intre dezvoltatorii privati si autoritatile locale sunt utilizate pe scara larga in mai multe tari ale lumii si nu indeparteaza sectorul privat de la investitii, ba mai mult, ii obliga pe dezvoltatori sa furnizeze locuinte sociale, scrieCapial.ro.
Legea hipermarketurilor intra in vigoare in cateva zile. A venit randul retailerilor sa se „bata” pe producatori. Niciodata interesul vadit al retailerilor de a face parteneriate cu producatorii locali nu s-a manifestat in spatiul public ca acum. Noua lege a comerciantilor creste competitia pe produsele romanesti, iar fermierii sunt incurajati sa se asocieze inclusiv de catre UE, care ofera pana la 100.000 de euro celor care depun proiecte. Relatia dintre producatorii romani de alimente proaspete si marile lanturi de magazine a inceput de la o nevoie reciproca in urma cu aproximativ 20 de ani, cand primele branduri internatioanale si-au facut aparitia pe plan local. Treptat, produsul romanesc a fost ridicat la rang de brand si inserat in strategiile de marketing, astfel ca, in 2009, retailerul belgian Mega Image lansa pe piata marca „Gusturi Romanesti” cu scopul de a satisface o cerinta din partea consumatorilor-aceea de a consuma alimente locale. Ulterior, aproape toi retailerii au mers pe aceeai strategie, in diverse variante. Acum, odata cu intrarea in vigoare a noii Legi a hipermarketurilor (care modifica Legea 321/2009) sa ai preponderent produse alimentare romanesti pe rafturi va fi o chestiune obligatorie. Iar retailerii au inceput sa se „bata” pe producatorul roman in conditiile in care, spun unii retaileri, piata locala nu ar asigura decat 20% din necesar, anuntaEconomica.net.
Cheltuielile militare ale Romaniei in noul context al NATO – se va cauta inca un miliard de euro prin bugetul public. Romania figureaza pe locul zece intre tarile membre NATO in ceea ce priveste ponderea in PIB a cheltuielilor militare, cu un nivel estimat pentru anul in curs la doar 1,48% fata de 2%, recomandarea facuta de Alianta. Ponderea cheltuielilor cu echipamentul s-a aproapiat de pragul normativ de 20% din total de-abia anul trecut, 2016 urmand a fi primul in care indeplinim aceasta cerinta. De remarcat faptul ca doar trei state din Alianta Nord-Atlantica, si anume SUA, Marea Britanie si Polonia, indeplinesc simultan aceste cerinte cantitative si de structura a cheltuielilor militare. Noi facem parte, la limita, din plutonul de cinci state condus de Franta si Turcia, care, daca nu ating pragul de 2% din PIB, macar asigura calitatea cheltuielilor prin nivelul cat de cat rezonabil de dotare, informeazaCursdeguvernare.ro.
Toate casele de marcat vor fi obligatoriu conectate la Fisc. In cat timp trebuie sa se conformeze firmele si cat costa echipamentele. Ministerul Finantelor face primii pasi in vederea realizarii unui obiectiv important, acela de a conecta toate casele de marcat din Romania la Fisc, se arata intr-un comunicat al institutiei. Comerciantii vor fi obligati sa schimbe pana cel mai tarziu in 2017 casele de marcat vechi (care au role de hartie) cu aparate cu jurnal electronic, care vor transmite date fiscale online, in timp real, catre sistemul informatic al Fiscului. Marii contribuabili vor fi obligati sa utilizeze noile aparate incepand cu data de 1 aprilie 2017 (termen decalat fata de 1 octombrie 2016, stabilit in proiectele anterioare). De la 1 iulie 2017 le revine aceasta obligatie si contribuabililor mijlocii (termen decalat fata de 1 ianuarie 2017). Contribuabilii mici vor fi obligati sa foloseasca astfel de aparate incepand cu data de 1 noiembrie 2017 (termen decalat fata de 1 mai 2017), scrieAdevarul.
Renault lanseaza noul Megane Sedan. Renault a revenit la ganduri mai bune si a pregatit o surpriza pentru toti fanii. Francezii lanseaza noua generatie a lui Megane Sedan, versiune care face parte din strategia noua a producatorului din Hexagon. Din punct de vedere estetic, Renault Megane Sedan se lauda cu o silueta dinamica si totodata eleganta. Proportiile bine echilibrate si zona frontala deja usor de recunoscut, il inscriu pe Megane Sedan in gama vehiculelor placute ochiului. Zona posterioara este dominata de stopurile de dimensiuni mari care se prelungesc extrem de mult pe capacul portbagajului. Conform oficialilor francezi, spatiul pentru pasagerii din spate este unul foarte generos, iar portbagajul are o capacitate de 508 litri, anuntaAuto-Bild.ro.
Transportul rutier de marfuri, o afacere profitabila. Bilanturile financiare ale celor mai puternice companii care au ca domeniu de activitate transportul rutier de marfuri sunt pozitive in majoritatea cazurilor, insa in multe cazuri se remarca o incetinire a ritmului de crestere. Generata partial de maturizarea pietei, incetinirea ritmului de crestere a transportatorilor rutieri de marfuri este vizibila in zona cifrelor de afaceri care s-au majorat, in medie, cu 15%. Cu toate acestea, majoritatea companiilor din Top 10 au raportat cresteri destul de importante ale cifrelor de afaceri. In privinta profitului este limpede ca 2015 a fost un an bun, din clasament doar Transmec si Dunca Expeditii raportand valori mai mici decat in anul anterior. Aquila Part Prod Com din Prahova, cea mai puternica firma de transport rutier de marfuri dupa cifra de afaceri din 2015 a avut o crestere cu 13% a acestui indicator, iar profitul sau a crescut cu nu mai putin de 31% pana la 5,5 milioane de lei. Cu toate acestea, in clasamentul profiturilor, Aquila ocupa doar pozitia a opta, informeazaCapital.ro.
Compania de Drumuri contracteaza servicii de deszapezire pentru autostrazi inca neterminate. Omul gospodar isi face vara sanie si iarna car. Pe acest principiu pare sa mearga si Compania de Drumuri, care a scos la licitatie contracte de intretinere pe timp de iarna pentru sectoare de autostrazi ce nu au fost inca finalizate. Autostrada Sebes-Turda si tronsoanele Gilau-Nadaselu si Suplacu de Barcau-Bors din Autostrada Transilvania au mari sanse de a fi deschise in curand traficului, potrivit calculelor oficialilor de la Drumuri, care au decis sa contracteze deja servicii de deszapezire pentru acestea. Deschiderea ofertelor pentru contractele de deszapezire pe perioada 2016-2020 urma sa aiba loc marti, 12 iulie, insa termenul a fost decalat din nou cu o saptamana, dupa cum au explicat reprezentanti ai Companiei de Drumuri. Potrivit lor, exista un interes mare pentru aceste contracte, ce urmeaza sa fie incheiate in premiera pe patru ani, fiind solicitate mai multe clarificari, scrieEconomica.net.