Business Report: Dosarul restituirilor, gata sa explodeze in fata statului roman; Ai cauciucuri all season? Ai sanse mari sa faci accident la prima ninsoare; Omul care a adus Vertu in Romania a esuat in imobiliare; Calafat-Vidin: podul spre nicaieri; Topul celor mai scumpe iahturi din lume
Cresterea economiei SUA ar putea accelera in trimestrul actual. Economia SUA ar putea inregistra, in ultimul trimestru din 2011, cel mai rapid ritm de crestere din ultimele 18 luni, potrivit unui sondaj Bloomberg. Specialistii bancii „JPMorgan Chase & Co.” anticipeaza ca PIB-ul SUA va avea o crestere de 3% in ultimul trimestru, fata de 2,5%, cat era estimarea anterioara. Conform „Macroeconomic Advisers”, avansul va fi de 3,2%, nu de 2,9%, cat preconiza compania la inceputul lunii noiembrie. La randul sau, „Morgan Stanley & Co.” si-a modificat in sens pozitiv estimarea pentru cresterea economiei americane: 3,5%, de la 3%. „Datele privind consumul, cheltuielile companiilor si investitiile rezidentiale arata ca expansiunea PIB in ultimul trimestru va fi de 3,3%”, a declarat John Herrmann, strateg principal la „State Street Global Markets” din Boston. Economia SUA a crescut cu 2,5% in trimestrul al treilea din 2011, in ritm anual, dupa un avans de 1,3% in trimestrul al doilea, scrie Bursa.ro.
Ai cauciucuri all season? Ai sanse mari sa faci accident la prima ninsoare. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii considera ca noua lege intrata in vigoare la 1 noiembrie privind obligativitatea anvelopelor de iarna va salva vieti si va reduce costurile administratiei pentru deblocarea drumurilor publice pe timp de iarna. Cei care s-au incapatanat sa isi cumpere anvelope all season pentru a nu le mai schimba atunci cand ninge sau e cald afara, se pot pune in pericol, atat pe ei, cat si pe ceilalti participanti la trafic. Anvelopele all season sunt un compromis intre cele de iarna si cele de vara pentru a oferi aderenta satisfacatoare pe zapada si rezistenta la temperaturi inalte pe timp de vara. Anvelopele all-season, fiind o solutie de compromis, sunt gandite pentru zone climatice blande, unde iarna adevarata dureaza doar cateva zile pe an. In acelasi timp, datorita performantelor mai scazute decat ale celor de vara ele sunt recomandate mai degraba pentru autoturisme cu cilindree si putere redusa si sunt potrivite unui stil de condus mai lent. Aceste anvelope tind sa se intareasca si sa piarda aderenta in jurul a 0 grade Celsius. Aceasta pierdere de aderenta si implicit de tractiune, poate fi esentiala pentru securitate in momente critice (frane puternice neprevazute, frane in curbe). Deoarece sunt un compromis, majoritatea producatorilor nu ofera acest tip de cauciucuri, ci doar de iarna sau de vara, anunta Capital.ro.
Dosarul restituirilor, gata sa explodeze in fata statului roman.Proiectul care reglementeaza despagubirile dupa epuizarea Fondului Proprietatea nu a fost inca finalizat, iar fostii proprietari ameninta cu procese la Strasbourg si Washington. Statul roman mai are actiuni la Fondului Proprietatea (FP) de doar 39 milioane de euro, cat valoreaza de exemplu doar pretentiile mostenitorilor industriasului din perioada interbelica Max Ausnit, iar Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (ANRP), institutia care coordoneaza procesul de despagubire, spune ca proiectul legislativ care ar trebui sa reglementeze modul in care vor fi despagubiti fostii proprietari dupa epuizarea Fondului Proprietatea nu este inca finalizat. Avocatii fostilor proprietari afirma ca in lipsa unui act normativ sunt pregatiti sa mearga pana la instantele internationale pentru a obtine despagubirile. „Va fi un val de procese. Cetatenii romani vor ajunge pana la Strasbourg, pentru ca in Romania este greu ca instantele sa faca dreptate, iar cetatenii americani, cum este cazul de exemplu al mostenitorilor lui Ausnit, pot sa faca apel la Curtea de Arbitraj de pe langa Banca Mondiala (de la Washington – n.red)”, a declarat Corin Trandafir, partenere la Rubin Meyer Doru & Trandafir, societatea care-i reprezinta pe mostenitorii lui Ausnit, informeaza Economic Times.
Omul care a adus Vertu in Romania a esuat in imobiliare. Firma Novicio Investments Division SRL, parte a Novicio Group, a depus o cerere de intrare in insolventa la Tribunalul Bucuresti, cerere acceptata la data de 6 aprilie, cand s-a dispus dechiderea procedurii de insolventa. Tot atunci, Tribunalul a numit ca administrator judiciar compania RVA Insolvency SPECIALISTS SPRL. Firma Novicio Group este cunoscuta pe piata locala prin Novicio Luxury Division, care a adus in 2008 in Romania telefoanele de lux Vertu. Din grup mai fac parte si firmele Novicio Tech Division, prin care detine site-ul www.funnybox.ro si Novicio Media Division, prin care este editata revista Spy. Jumatate din actiunile firmei Novicio Investments Division sunt detinute de Nicole Saikaly si Ahmed Iftikhar, cetatean englez, de origine pakistaneza, potrivit datelor din Monitorul Oficial, scrie Money.ro.
Ferrari 458 Spider se lanseaza in Romania. Vezi cate comenzi s-au primit deja. Modelul Ferrari 458 Spider, prima berlineta cu motor central spate din lume, se va lansa saptamana viitoare oficvial in Romania, pretul de pornire fiind de 235.000 de euro. Noul Ferrari accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 3,4 secunde, iar viteza maxima atinge 320 de kilometri pe ora. Modelul 458 Spider este echipat cu un motor V8, de 4,5 litri, consumul mediu de carburant fiind de 11,8 litri/100 km, in timp ce emisiile de CO2 sunt de 275 de grame la kilometru. Automobilul dispune, de asemenea, de un acoperis rigid retractabil, o inovatie brevetata Ferrari care reprezinta de asemenea o premiera mondiala pentru un automobil sport din acest segment. Romania va avea alocata o cota de 12 unitati 458 Spider, insa importatorul oficial Ferrari, Forza Rossa, primise deja, pana la finele lunii septembrie, 10 comenzi ferme. Reprezentantii Forza Rossa au precizat ca, pentru acest an, intreaga cota alocata de Ferrari Romaniei, de 30 de unitati, a fost epuizata, fiind primite comenzi in avans, pentru 2012, anunta Financiarul.
Topul celor mai scumpe iahturi din lume. Iahturile nu sunt doar ambarcatiuni cu care te poti deplasa pe mare, ci sunt simboluri ale statutului social. Cu cat un iacht este mai mare, cu atat si proprietarul are un statul social mai bun. De obicei iahturile sunt nave cu o lungime de cuprinsa intre 10 si 15 metri, dar cele mai scumpe ambarcatiuni sunt vase foarte mari si au preturi cuprinse intre 200 de milioane de dolari si 1,2 miliarde de dolari. Cel mai scump vas din lume este Eclipse, un iaht in valoare de 1,2 miliarde de dolari si este detinut de Roman Abramovici, miliardarul rus care detine clubul de fotbal Chelsea. Aceasta ambarcatiune este un „monstru” de 165 de metri. Este nevoie de un personal de 70 de oameni pentru a servii 11 invitati. De asemenea, invitatii se pot bucura de un bazin de inot, care poate fi drenat si folosit ca ring de dans. Dar vasul mai este dotat cu o piscina in aer liber, un acvariu, doua elicoptere, trei barci si un submarin, informeaza Adevarul.
Schimburile comerciale dintre Rusia si Franta: circa 30 de miliarde dolari, in 2011. Cifra schimburilor comerciale dintre Rusia si Franta ar putea ajunge la 30 de miliarde de dolari in 2011, de la 22,6 miliarde de dolari anul trecut, potrivit declaratiilor facute ieri de premierul rus Vladimir Putin, informeaza RIA Novosti. „Volumul relatiilor comerciale si economice dintre cele doua tari este mare si creste in continuare. Acesta a sporit cu 34% in perioada ianuarie-septembrie 2011 si, foarte probabil, va ajunge la aproximatriv 30 de miliarde dolari”, a afirmat Putin, inaintea unei reuniuni cu omologul sau francez Francois Fillon, scrie Bursa.ro.
Povestea lui Iulian Dascalu, romanul cu datorii de peste o jumatate de miliard de euro! Iulian Dascalu, romanul care detine cea mai mare retea comerciala si are o avere de peste 400 de milioane de euro, a revenit brusc in atentia presei din Romania, motivul fiind cauzat de starea critica prin care trec afacerile sale imobiliare. In ultimul sau numar, revista Capital dezvaluie ca milionarul Dascalu (42 de ani) a ajuns sa aiba datorii de 505 milioane de euro si ca, desi pregateste inaugurarea unui mare proiect imobiliar la Iasi, Palas, nu mai pridideste cu plata ratelor. Cele mai mari datorii le are la o banca germana, Eurohypo, dar si la Banca Nationala a Greciei, plus altele 3. De asemenea, milionarul are mari probleme si cu terenul pe care si-a construit locuinta, cea mai luxoasa vila din Iasi. Terenul de 3.000 de metri, aflat in apropierea Gradinii Botanice, a fost revendicat de trei proprietari, in prezent cazul judecandu-se in instanta, anunta Vertical News.
Calafat-Vidin: podul spre nicaieri. Romania a pierdut in favoarea Bulgariei si Serbiei traficul rutier de marfuri din regiune. Aflat in octombrie 2010 in prima sa vizita de lucru pe santierul podului, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, s-a facut foc si para de suparare pe firma spaniola FCC, care nu incheiase lucrarile la pod. In discutiile sale cu omologul ei bulgar, Alexandr Tsvetkov, Boagiu a spus ca nu accepta nici o intarziere si ca va da in judecata firma spaniola deoarece amanarile provoaca pierderi partii romane. Costurile suplimentare erau la acea vreme de aproximativ 5 milioane de euro. Ele erau cauzate de conservarea lucrarilor si de mentinerea echipelor din partea constructorului si a consultantului. Amenintarile ministrului fusesera formulate dupa ce FCC solicitase Ministerului Transporturilor din Bulgaria extinderea termenului de finalizare a lucrarii cu un an, respectiv pana in 2012. Solicitarea spaniolilor a fost respinsa la acel moment. Anul acordat spaniolilor a trecut, Ministerul roman al Transporturilor a uitat problema, iar cel bulgar a dat spaniolilor un alt termen de inchidere a lucrarior, respectiv decembrie 2012, informeaza Romania Libera.
FMI a solicitat Guvernului privatizarea a 51% din Hidroelectrica. Oficialii Fondului Monetar International au cerut Guvernului sa privatizeze prin listarea la bursa pachetul majoritar din Hidroelectrica, cel mai mare si cel mai ieftin producator de energie din Romania, au declarat, pentru „Adevarul”, surse din sectorul energetic. „Cei de la FMI ne-au spus ca Hidroelectrica va merge bine doar daca este in maini private. Au insistat pe listarea unui pachet de 51% din Hidroelectrica. In scrisoarea de intentie semnata la ultima vizita nu a fost trecuta si aceasta cerinta, insa FMI va insista pe acest aspect la urmatoarea vizita”, au spus sursele mentionate. Misiunea FMI s-a aflat in Romania in perioada 27 octombrie-7 noiembrie, pentru a treia evaluare a acordului de tip preventiv. Urmatoarea vizita va avea loc la finele lunii ianuarie 2012. Potrivit angajamentelor asumate de Guvern in fata FMI inca din iarna trecuta, in plan este listarea unui pachet minoritar de cel putin 10% din Hidroelectrica, scrie Adevarul.