Sari direct la conținut

Business Report: Economistul-sef al BNR: Patru motive pentru care cresterea pretului la Energie e o necesitate; Cei mai vanati specialisti din Romania: ce stiu sa faca si pentru cati bani isi schimba jobul; Groupon: cand goana dupa succes poate transforma o afacere de succes intr-un esec

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Economistul-sef al BNR: Patru motive pentru care cresterea pretului la Energie e o necesitate. Exista cel putin trei motive care tin de apropierea Romaniei de standardele UE si de zona euro care fac necesara o astfel de crestere, precum si un al patrulea motiv, care tine de necesitatea ca Europa in ansamblu sa promoveze o economie mai ecologica. Pentru a afla aceste motive, este insa necesar sa fie puse in mod corect o serie de intrebari, dupa cum urmeaza: Intrebarea nr.1: Dispune statul roman de resursele necesare pentru modernizarea intregului sector energetic? Daca raspunsul la aceasta intrebare este negativ, atunci rezulta o serie de consecinte. In primul rand, statul roman va trebui sa prioritizeze intre diferitele forme de energie pe care le poate mentine in proprietate, facand investitiile corespunzatoare, scrie cursdeguvernare.ro.

Piata imobiliara si galceava dintre finantatori si investitori. Desi inca mocnita, in randul jucatorilor din imobiliare a aparut o stare de spirit frustrat agresiva la adresa bancherilor, chiar daca foarte putini sunt dispusi sa recunoasca asta in discutiile on the record. Off the record, insa, dintii scrasnesc, iar laitmotivul e „astia ne baga in pamant si fac asa cu toata economia”. Iar de aici la un „shut the fuck up kraut, you know nothing” infundat al unui investitor britanic, pe care l-am auzit la o conferinta despre finantarea in tarile europene emergente, tinta fiind un bancher german, nu e mare distanta. Jucatorii din imobiliare sunt nevoiti, insa, sa injure doar printre dinti. Au datorii mari la banci, refinantarile nu mai sunt la indemana tuturor, iar bancherii pur si simplu refuza sa accepte riscuri in plus, scrie Business Cover.

Cei mai vanati specialisti din Romania: ce stiu sa faca si pentru cati bani isi schimba jobul. Un exemplu concret de specialist greu de gasit in piata din Romania si greu de relocat din afara din cauza salariului foarte mare pe care il avea acolo ar fi senior design engineer aircraft specializat in Catia V si cu abilitati de team leader, ne-a spus Loreda Dragomir – Theodorescu, country manager Romania & Bulgaria la firma de executive search Kienbaum. In sectorul industrial, inginerii care vorbesc limba germana sunt greu de recrutat, inginerii de vanzari buni sunt si ei greu de recrutat de catre firma de executive search Antal International, ne explica Irina Vasile, country manager al firmei de executive search Antal Internationa. Inginerii specializati in anumite domenii – metalurgie, matrite, turnare, dar si in aviatie sau auto sunt foarte greu de recrutat, scrie Economica.net.

Groupon: cand goana dupa succes poate transforma o afacere de succes intr-un esec. Lansata in vremuri de criza, in noiembrie 2008, compania Groupon, care vinde pe internet cupoane de reducere pentru diverse produse si servicii, a reusit a doua cea mai mare listare la bursa din domeniul tehnologiei, de la Google incoace. Totusi, compania nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor si multi cred ca se afla pe drumul spre esec, scrie Adevarul.

Sova vrea subsidii pentru concesionarii de autostrazi. Proasta imagine a Romaniei in ochii marilor bancheri face sa fie fezabil un singur tip de PPP sau de concesiune in cazul autostrazilor, cel in care statul se obliga sa acopere eventualele gauri financiare, reale sau nu, ale investitorilor. Departamentul Proiectelor de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS) doreste modificarea Legii Parteneriatului Public-Privat (PPP) astfel incat statului sa i se acorde permisiunea de a sustine investitorii/concesionarii in situatia in care acestia nu obtin profituri si nu pot asigura banii pe care trebuie sa ii returneze bancherilor, anume principalul imprumutului angajat pentru realizarea investitiei si dobanzile aferente, scrie Romania libera.

Linia de mare viteza Budapesta-Bucuresti-Constanta si calea ferata care va lega Aeroportul „Henri Coanda” de Capitala, printre prioritatile CFR SA pentru 2013-2015. Calea ferata de mare viteza Budapesta-Bucuresti-Constanta si linia care va lega Aeroportul International Henri Coanda de Capitala sunt doua dintre proiectele prioritare de investitii pentru care compania de infrastructura feroviara CFR SA cauta finantare in perioada 2013-2015. CFR SA va avea in 2013 un buget de investitii de peste 4 miliarde de lei, echivalentul a circa 900 de milioane de euro, in crestere cu aproape 60% fata de anul precedent, scrie Gandul.

Cine sunt milionarii romani afectati de taxarea depozitelor bancare din Cipru. Impunerea unei taxe asupra deponentilor in bancile cipriote marcheaza o noua turnura in criza europeana. Printre milionarii romanii care sunt afectati de aceasta decizie se numara Ion Tiriac, Puiu Popoviciu, Florin Pogonaru si Radu Georgescu de la Gecad. De asemenea 40.000 de romani vor fi loviti de cea mai dura masura luata pana acum in criza financiara. Conform datelor de la Ministerul Afacerilor Externe, comunitatea romanilor care locuiesc in Cipru este de aproximativ 40 de mii de persoane. In total, 11.000 de firme din Romania sunt inregistrate in jurisdictii cu regimuri fiscale permisive. 6.000 dintre acestea au luat calea Ciprului, scrie Capital.

Israelienii sunt interesati de privatizarile statului roman, in special de Societatea de Cai Ferate. O delegatie a oamenilor de afaceri din Israel, condusa de domnul Zvi Oren, presedintele Asociatiei Producatorilor din aceasta tara, a efectuat saptamana trecuta o vizita de doua zile in tara noastra, in vederea decelarii oportunitatilor de investitii locale. In cadrul unui interviu acordat in exclusivitate ziarului BURSA, Zvi Oren a declarat ca principalele domenii de interes pentru oamenii de afaceri is-ra-elieni sunt infrastructura, agricultura si energia regenerabila, scrie Bursa.

Cum ar trebui sa arate toaletele din tren. Conditiile impuse de CFR Calatori companiilor care vor contract de salubrizare a vagoanelor. Toaletele unui tren InterRegio trebuie sa fie dotate, printre altele, cu 30 de grame de odorizant si cu servetele de hartie cu doua straturi, in timp ce apa din rezervoarele cabinelor „trebuie sa se incadreze din punct de vedere calitativ in categoria apei destinate consumului menajer uman”, se arata in caietul de sarcini al unei licitatii CFR Calatori ce vizeaza contractarea de servicii de salubrizare a vagoanelor de calatori, scrie Gandul.

De ce este indicata dezvaluirea contaminarii produselor. Exemplul Red Bull. Red Bull a adoptat o decizie neobisnuita cand a decis sa faca public un caz de santaj. Oficialii companiei au primit e-mailuri in care santajistii amenintau ca vor contamina cutii de Red Bull cu fecale daca nu primesc o anumita suma de bani. Dezvaluirea santajului de catre Red Bull a reprezentat, de fapt, salvarea companiei in fata unui scandal mediatic, scrie Adevarul.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro