Sari direct la conținut

Business report: Hărțile fracturii regionale a infrastructurii României de gaze, electricitate și autostrăzi; Guvernul se împrumută iar în euro; La ce s-au mai ”gândit” aleșii: Să noteze localitățile, în funcție de dotările sportive, cu roșu, galben sau verde…

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

La ce s-au mai ”gândit” aleșii: Să noteze localitățile, în funcție de dotările sportive, cu roșu, galben sau verde. Parlamentari de la UDMR, PSD și PNL și-au pus semnătura pe un proiect de lege pentru prevenția și depistarea precoce a diabetului, iar printre măsurile propuse în acest scop se numără și clasificarea localităților ”din punct de vedere al gradului de asigurare a posibilității de a face sport și mișcare”. Astfel, localitățile ar urma să fie ”notate” cu roșu, galben sau verde în funcție de gradul de îndeplinire a criteriilor legate de săli sau terenuri de sport, piste de biciclete, bazine de înot sau competiții sportive. Inițiatorii nu s-au gândit însă că, potrivit acestori criterii, majoritatea localităților, care sunt comune, ar primi ”cartonaș roșu” și nu oferă soluții concrete pentru acestea, notează Profit.ro.

Hărțile fracturii regionale a infrastructurii României de gaze, electricitate și autostrăzi. Progresele dezvoltării rețelelor de infrastructură de utilități și de drumuri ale României sunt prea lente față de nevoi și față de progresele vecinilor, după cum arată și numai hărțile acestor rețele și ale interconectărilor transfrontaliere. Marile proiecte de gazoducte au fost amânate, iar închiderea inelului de 400 kV al magistralelor de transport de electricitate întârzie. Cât despre autostrăzi, amânările și tergiversările au devenit o banalitate. Infrastructura mare de transport a sistemului energetic naţional (SEN) nu ar face faţă nevoilor de import în scenariul pesimist dar realist în care marii producători de energie pe cărbune nu vor putea face la timp tranziţia pe gaze, potrivit unui studiu al operatorului de sistem Transelectrica (TEL), informează Curs de Guvernare.

Hoteluri High Tech: Dinozauri-robot care se ocupă de check-in-ul clienților, smartphone în loc de cheie, telecomenzi integrate. Utilizarea aplicațiilor mobile pentru a controla luminozitatea camerei, sunetele ambientale sau aparatele electronice este deja des întâlnită în hotelurile elitiste, dar creativitatea managerilor a mers mult mai departe de atât. Henn na Hotel – Tokyo, Japonia. Roboții sunt o parte semnificativă din experiența cazării în acest hotel, întâmpinând oaspeții chiar de la recepție. Un dinozaur-robot (care poate întreține o minimă conversație în limbile engleză și japoneză) se va ocupa de check-in-ul clienților, urmând ca aceștia să se îndrepte către camera rezervată, a cărei ușă se va deschide prin recunoaștere facială. Blow Up Hall 50 50 – Poznan, Polonia Procedura obișnuită de check-in nu poate fi efectuată în acest hotel, pentru simplul fapt că nu există biroul de recepție. Clienții primesc un smartphone (în locul unei chei) care îi va ghida prin unitate pentru a găsi camera pe care au rezervat-o și pe care îl vor folosi ulterior ca pe un asistent personal pe durata cazării, conform Profit.ro.

Guvernul se împrumută iar în euro. Detalii exclusive despre costuri, perioadă și sume. De ce a fost deprecierea leului și un lucru bun, Ministerul Finanțelor anunță că se va împrumuta cele puțin 200 de milioane de euro de pe piața locală, încercând să profite de eliberarea a 600 de milioane de euro prin scăderea rezervelor minime pe care BNR le impune băncilor. Deprecierea leului este o altă veste bună, din acest punct de vedere, deoarece, practic, Guvernul va lua mai mulți lei, la un curs de schimb mai mare. Cel mai probabil, în aceste condiții, oferta va fi suprasubscrisă. Rata cuponului este de 0,4%, potrivit documentelor studiate de Economica.net. După emisiunea internaţională de bonduri româneşti din luna ianuarie, Ministerul Finanţelor continuă seria de împrumuturi în condiții favorabile.

Începe prăbușirea celui de-al doilea gigant economic al lumii. China se sufocă sub povara epidemiei cu coronavirus. La nici două luni de la apariția noului coronavirus și declanșării stării de urgență mondiale de către OMS, China începe să înregistreze primele efecte în economie. Iar acestea sunt devastatoare pentru al doilea gigant economic al lumii. Epidemia cu noul coronavirus a provocat în China un declin cu 92% al vânzărilor auto în prima jumătate a lunii februarie, arată datele publicate de Asociaţia Chineză de Autovehicule. Reţelele de dealeri au rămas închise, în timp ce cumpărătorii au evitat ieşirile pentru a preveni răspândirea epidemiei de Covid-19. În prima săptămână din februarie, vânzările auto în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au scăzut cu 96% la o medie zilnică de doar 811 vehicule, potrivit inCont.ro.

Pariul Mădălinei: primul restaurant din România unde nimic nu se aruncă, totul se transformă. Ce gust au chipsurile din zaț de cafea și piureul din coji de mere? Szikra (adică Scânteie, în română) e restaurantul din Sfântu Gheorghe care folosește doar ingrediente locale și nu aruncă nimic. Szikra a fost pariul pe care l-a pus chef Mădălina Sánta cu ea însăși pentru a face lucrurile „așa cum trebuie, nu prin scurtături”. A pornit la drum fără un plan, dar cu dorința de a da ceva înapoi comunității în care a crescut. „Restaurantul ăsta nu e o idee de business, e o idee de comunitate”, spune Mădălina. Se agită prin bucătărie, la masa caldă, unde montează trei farfurii în același timp. Într-una pune țelină arsă, cu ficat de vițel și chutney de ceapă, iar în alta pune cu lingura dintr-o cratiță coadă de vită. În cea de-a treia toarnă cu grijă un sos gros și lucios lângă confitul de rață, cel mai servit preparat la Szikra, notează Libertatea.

Metroul de Otopeni: grecii de la Aktor şi italienii de la Astaldi, excluşi din licitaţia pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo, în ciuda contestaţiilor. Grecii de la Aktor şi italienii de la Astaldi nu au reuşit să reintre în cursa pentru construcţia tronsonului 1 Mai – Tokyo (Băneasa) al Magistralei 6 de metrou, în ciuda contestaţiilor. Dacă italienii au renunţat între timp, contestaţia grecilor a fost respinsă miercuri la Tribunalul Bucureşti. „Ia act de renunţarea la contestaţia formulată de reclamanta Astaldi S.p.A. Respinge ca neîntemeiată cererea formulată de reclamanta Aktor Societate Tehnica Anonima. Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în decizia Tribunalului Bucureşti din 19 februarie 2020. Până pe 6 ianuarie 2020, Metrorex urma să trimită invitații celor șase candidați admiși să meargă mai departe în etapa a doua a licitaţiei. Pe de altă parte, candidaturile unor companii precum Astaldi și Aktor au fost respinse, astfel că cei doi constructori au depus contestații. Amintim că 10 candidaţi s-au înscris la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou, până la termenul limită din 25 iunie 2019, arată Economica.net.

Gările din România, o destinație periculoasă pentru călători. Gările din România sunt o destinaţie periculoasă pentru călători. Concluzia vine de la inspectorii Protecției Consumatorului care au găsit probleme în 70% dintre gările verificate. Reprezentanții Autorității Naționale iau în calcul ca, în maximumum doi ani, cei care merg cu trenul să primească despăgubiri dacă nu li se respectă drepturile. Autoritățile merg în controale, fac o listă cu nereguli și mai apoi aplică sancțiuni. Ultimul control a scos la iveală faptul că cele mai multe gări erau pline de mizerie și mucegai. Siguranța călătorilor este pusă în pericol inclusiv când merg cu trenul, nu doar când stau în gară. În urma controalelor, inspectorii de la Protecția Consumatorilor au dat amenzi în valoare totală de peste 1,2 milioane de lei, informează Digi24.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro