Sari direct la conținut

Business Report: Ioan Niculae a lasat in urma datorii de 1,28 mld. lei la InterAgro SRL; Gropi de 1,5 milioane de euro in pista aeroportului Otopeni; BNR pregateste un regulament de modificare a creditului ipotecar

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Gropi de 1,5 milioane de euro in pista aeroportului Otopeni. Stratul subtire de asfalt de pe una dintre pistele aeroportului Henri Coanda, turnat in 2010, a cedat din cauza infiltratiilor de apa. Conducerea Aeroportului Bucuresti cheltuieste astfel, alte milioane de euro pentru noi reparatii. Dupa nici 6 ani de la receptionarea lucrarilor de reparatii curente a unei piste de la aeroportul Otopeni, unde s-au cheltuit peste 3,5 milioane euro, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, (CNAB), investeste aproximativ 1,57 milioane de euro, fara TVA, in repararea a circa 1.200 m din aceeasi cale de rulare. Fosti membrii in Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti ne-au declarat ca lucrarile de reabilitare a pistei 2 ar fi trebuit sa inceapa inca de anul trecut, scrieCapital.ro.

BNR pregateste un regulament de modificare a creditului ipotecar. Mai putini romani se vor califica pentru un imprumut. Banca centrala se afla intr-un stadiu avansat de modificare a regulamentului 17/2012 privind conditiile de creditare, ca urmare a necesitatii implementarii Directivei UE nr. 17/2014, potrivit raspunsului oficial trimis de BNR. Modificarile vizeaza evaluarea bonitatii solicitantului de credit pentru bunuri imobile rezidentiale. BNR arata ca modificarile vor restrange clientela eligibila pentru creditele ipotecare. BNR atrage atentia asupra faptului ca regulamentul privind conditiile de creditare pe care le pot aplica bancile in conditiile in care isi stabilesc ofertele de imprumut va fi modificat pentru ca Romania, ca stat al Uniunii Europene, este obligata sa transpuna toate prevederile Directivei 17/2014, anuntaEconomica.net.

„Broadhurst” vrea sa vanda magazinul „Cocor”. Actionarii „Cocor” SA (COCR) au fost convocati, pe 23 mai, sa decida vanzarea magazinului „Cocor”, la solicitarea „Broadhurst Investments Limited”, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori Bucuresti. Totodata, actionarii vor discuta contractarea serviciilor unei firme specializate sa ofere consultanta aferenta efectuarii vanzarii. „Broadhurst Investments Limited” detine 13,39% din actiunile COCR. La finalul anului trecut, centrul comercial „Cocor” a anuntat ca a fost chemat in judecata de catre Sorin Nicolae Ion Papadat, care a revendicat terenul pe care se afla parcarea magazinului. Compania a inregistrat, anul trecut, un profit net de 1,02 milioane de lei, cu 15,9% mai mare decat in 2014, pe fondul unor afaceri de 12,85 milioane de lei, in scadere cu 1,68% fata de anul anterior. La finalul anului trecut, compania avea credite de 12,5 milioane de euro, la BCR, potrivit raportului anual. Cocor si BCR au convenit, in luna februarie, o prelungire a contractului de creditare, potrivit raportului citat, informeazaBursa.ro.

Pierderile de 1,3 miliarde de euro in retelele de distributie – trecute in factura consumatorilor de energie electrica. In perioada 2010-2013, in retelele electrice de distributie au fost inregistrate pierderi in valoare estimata de 1.301.680.000 euro, provocate in principal de starea tehnica precara a retelelor, precizeaza Sinteza Raportului de audit al Curtii de Conturi privind performanta pietei de energie electrica in perioada 2010 – 2014. Aceste pierderi au fost acoperite in proportie de 82% prin tariful de distributie (componenta a tarifului de energie electrica achitat de consumatori), precizeaza Raportul, care mai spune ca Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) a acceptat in tariful aferent serviciului de distributie pierderi in valoare de 4.619.469.000 lei (1,069 miliarde de euro). Retelele de distributie a energiei electrice sunt imbatranite si au pierderi mari, dar nerealizarea investitiilor la nivelul programat Nu a fost provocata de lipsa surselor de finantare, se afirma in aceasta sinteza. In tarifele de distributie au fost incluse unele elemente de cost (de exemplu: amortizarea activelor imobilizate si o rata de rentabilitate a activelor cuprinsa intre 8,5 % si 10% din valoarea activelor), dar valoarea investitiilor realizate in reteaua de distributie s-a diminuat accentuat, scrieCursdeguvernare.ro.

Peugeot a prezentat noua generatie i-Cockpit. Peugeot a prezentat noua generatie i-Cockpit. De aceasta data, francezii renunta la ceasurile analogice in favoarea unor ecrane. Pe scurt, i-Cockpit a devenit un display cu o diagonala de 12,3 inchi care poate fi personalizat dupa bunul plac al soferului. Cu alte cuvinte, versiunea franceza a lui Virtual Cockpit dezvoltat de Audi. Conform oficialilor producatorului Francez, noua generatie i-Cockpit va fi oferita pe aproape toata gama de modele din portofoliu. Odata cu noua generatie i-Cockpit, Peugeot a decis ca este momentul si pentru un upgrade al sistemului de infotainment. Acesta are acum un ecran tactil cu un diametru de 8 inchi. Spre deosebire de vechiul sistem, Peugeot spune ca raspunsul a fost imbunatatit, iar acum apare si functia de MirrorLink, concomintent cu Apple CarPlay si Android Auto, anuntaAuto-Bild.ro.

Suciu: „Incercam sa deblocam lucrarile la centura Bucurestiului, alocand 14,1 milioane de lei pentru exproprieri”. Guvernul a stabilit, miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea si protectia versantilor de pe DN7A, incercand sa deblocheze lucrarile la centura Bucurestiului, atat in zona de nord-est, cat si in zona de nord-vest, printr-o alocare de 14,1 milioane de lei pentru exproprieri, a declarat purtatorul de cuvant al Executivului, Dan Suciu, intr-un briefing, la Palatul Victoria. Guvernul a stabilit astazi, tot prin Hotarare de Guvern, cateva decizii legate de infrastructura. Avem asadar prin Hotarare de Guvern stabiliti indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea si protectia versantilor de pe DN7A. E vorba de un proiect cu o investitie de 125 de milioane de lei, demarat in 2008, insa in 2012 a fost oprit ca urmare a rezilierii contractului cu constructorul. Raman in executare lucrari de 66 de milioane de lei, pe care le pornim din nou anul acesta, in urma acestei Hotarari de Guvern. Incercam de altfel sa si deblocam lucrarile la centura Bucurestiului, atat in zona de nord-est, cat si in zona de nord-vest, printr-o alocare de 14,1 milioane de lei pentru exproprieri. (…) E vorba de elementele care incearca sa faca legatura intre cele trei autostrazi pe care le avem si care pornesc din zona centurii Capitalei’, a spus Dan Suciu, informeazaCapital.ro.

Ioan Niculae a lasat in urma datorii de 1,28 mld. lei la InterAgro SRL. Principalii pagubiti: Ioan Niculae si BT. InterAgro SRL, cea mai importanta firma din grupul controlat de Ioan Niculae, aflata in insolventa, are de achitat datorii catre 173 de creditori, in valoare totala de 1,28 miliarde de lei, potrivit datelor administratoului judiciar CITR. Aproape 30% din datorii sunt catre o firma controlata tot de catre Ioan Niculae. Cei mai mari creditori care s-au inscris la masa credala sunt InterAgro SA (379,5 milioane de lei) – firma controlata tot de Niculae, prin fiica sa Adina Elena, Banca Transilvania (155 milioane de lei), Autocora SRL (58 milioane de lei), Popasul Trebes SRL (57 milioane de lei) si Transgaz (46,65 milioane de lei), a spus pentruEconomica.netAdrian Lotrean, reprezentant al CITR. Alte banci care au de recuperat bani de la firma lui Niculae sunt Banca Comerciala Carpatica (15,24 milioane de lei), BCR (7,74 milioane de lei), Veneto Banca (5,86 milioane de lei) si Credit Europe Bank (1 milion de lei). De asemenea, Chemgas Holding Corporation are de recuperat 45,12 milioane de lei, in vreme ce OMV Petrom SA are o creanta de 35,57 milioane lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro