Sari direct la conținut

Business Report: Legea care da peste cap socotelile marilor retaileri; Datoriile industriei de aparare catre buget, de 416 de milioane de lei, se amana la plata pana in 2020; Privatizarea rafinariilor din Romania, intre esec si succes

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Legea care da peste cap socotelile marilor retaileri. Modificarea si completarea Legii privind comercializarea produselor alimentare a starnit numeroase discutii si pareri din partea comerciantilor. In timp ce unii sustin ca este indreptata impotriva marilor retele, altii spun ca este o lege in conformitate cu normele Uniunii Europene. In urma cu aproape doua saptamani, stirea ca presedintele Klaus Iohannis a promulgat Legea prin care magazinele vor fi obligate sa se aprovizioneze cu produse alimentare pe lantul scurt nu a picat tocmai bine pentru reprezentantii supermarketurilor. Aceasta lege ii pune pe marii comercianti pe picior de egalitate cu comerciantii romani si legifereaza termenele de plata la sapte zile pentru produsele fresh si 14 zile pentru celelalte produse alimentare, scrieCapital.ro.

Datoriile industriei de aparare catre buget, de 416 de milioane de lei, se amana la plata pana in 2020. Statul a sters acum doi ani datorii de 1,1 miliarde de lei ale companiilor din industria de aparare. Fabricile de armament au facut insa noi datorii, si, pentru a le tine in viata, Guvernul le acorda o noua facilitate fiscala: plata datoriilor se amana pana in anul 2020. Stergerile de datorii operate acum doi ani au venit cu o conditie: in cazul in care fabricile de armament vor inregistra noi datorii de tipul celor sterse, vor fi obligate sa plateasca si datoriile sterse deja. Prevederea apare in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.25/2014. Este exact ceea ce s-a intamplat, anuntaEconomica.net.

Cheltuielile anului electoral si scaderea taxelor Nu au avut acoperire – rezultat cu 8 miliarde mai slab decat in 2015. Bugetul general consolidat a inregistrat la finele semestrului I din 2016 un deficit de 3,85 miliarde lei, suma echivalenta cu ceva mai mult de 0,5% din PIB estimat pentru anul in curs. Peste trei miliarde lei s-au acumulat pe minus doar in luna iunie, ceea ce constituie o evolutie ingrijoratoare. Rezultatul este mult sub performanta de anului trecut, cand dupa primele sase luni soldul bugetului a fost pozitiv (+0,59% din PIB). Rezultatul a fost cu circa 8 miliarde lei mai slab decat in prima jumatate a lui 2015. De retinut, insa, explicatia revine in proportie de numai 28% reducerii veniturilor totale (-2,22 miliarde lei fata de anul trecut), in timp ce partea principala, adica 72%, a revenit majorarii cheltuielilor (+5,83 miliarde lei). Ceea ce arata ca angajamentele suplimentare luate de stat nu au avut asigurata si finantarea din impozite si taxe. Orientarea spre cresterea veniturilor, indeosebi pe zona bugetara si de asigurari sociale, s-a facut in detrimentul investitiilor publice si a condus la diminuarea sumelor nerambursabile primite de la UE in contul platilor efectuate pentru aceste investitii. Minusul de aici s-a mai diminuat fata de luna precedenta dar a ramas de aproape un miliard de lei, informeazaCursdeguvernare.ro.

Hyundai pregateste un nou SUV cu pile de combustie. In urma cu trei ani, Hyundai introducea in productia de serie modelul Tucson Fuel Cell, un produs care folosea un sistem de propulsie bazat pe pile de combustie. Conform unor noi informatii, sud-coreenii pregatesc un nou SUV care va functiona cu un sistem de alimentare cu hidrogen mult imbunatatit. Modelul, al carui nume inca nu este cunoscut, va fi prezentat oficial in 2018 cu ocazia Jocurilor Olimpice de Iarna din Coreea de Sud. Noul sistem de propulsie alimentat cu hidrogen va avea dimensiuni mai mici, iar cantitatea de platina utilizata pentru catalizator va fi redusa. Totodata, motorul electric va fi si el mai mic si mai usor, dar mai puternic. Bateria o sa aiba o capacitate sporita, lucru care va duce la o autonomie mai buna, scrieAuto-Bild.ro.

Privatizarea rafinariilor din Romania, intre esec si succes. In ultimele doua decenii industria petro-chimica din Romania a traversat o criza fara precedent. Dupa ce ani la rand au fost capusate, mare parte din rafinariile cu mii de angajati au fost trecute pe lista de inchideri. Unele au fost privatizate, altele taiate la fier vechi. Unde ne aflam acum? Aveti idee cate intreprinderi, societati si companii de stat au fost privatizate in perioada post-decembrista? Cateva mii, mai exact 7.500 de intreprinderi, asa cum mentiona prim-viceguvernatorul Florin Georgescu intr-o prezentare sustinuta anul trecut, cu titlul „Capitalul in Romania anului 2015”. Da, 7.500 de intreprinderi mai mici sau mai mari. Unii adevarati colosi, cu productii record si mii de salariati in perioada comunista. Daca in cazul unora, putine la numar, pot fi numarate pe degete, privatizarea a fost un succes, in cazul multora privatizarea a insemnat devalizare. Distrugere completa. Hale industriale taiate si vandute la fier vechi. Si mai grav este ca multe intreprinderi au fost curatate de activele toxice inainte de privatizare. Datorii de zeci si sute de milioane au disparut din contabilitatile acestora peste noapte, toate cu girul parlamentarilor sau guvernelor de la acea vreme, anuntaCapital.ro.

Trenul SF al Alstom a ajuns in Romania. CFR Calatori spune ca nu are bani sa-l cumpere. Coradia Polyvalent, trenul hibrid al Alstom care poate merge atat pe linii electrificate cat si neelectrificate, a ajuns in Romania. Desi il aduc pentru testarea unui tronson de mare viteza la care lucreaza, reprezentantii companiei spera sa atraga cu aceasta ocazie si atentia potentialilor clienti, in special CFR Calatori. Seful companiei de stat spune insa ca nu are bani pentru o asemenea investitie. Un tren Coradia a trecut luni prin gara Curtici din judetul Arad, potrivit unui utilizator Facebook care a postat pe contul sau imagini cu mijlocul de transport ce pare desprins din filmele SF (galerie foto). „Confirmam faptul ca un tren special proiectat pentru Romania, din gama Coradia, a sosit in tara si il vom prezenta in curand”, a declarat pentruEconomica.netGabriel Stanciu, director general Alstom pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro