Sari direct la conținut

Business Report: Legea darii in plata, ingropata intr-un credit ipotecar special; Tunel pe sub Dunare si pod peste Dunare la 20 km distanta; Top 40 Forbes: Cele mai bune orase pentru afaceri din Romania

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Legea darii in plata, ingropata intr-un credit ipotecar special. Legea darii in plata s-ar putea transforma intr-un credit ipotecar special, cu avans si dobanzi majorate, pe care bancile il vor avea in portofoliu alaturi de creditele ipotecare curente. Aceasta este varianta de compromis pe care parlamentarii ar putea sa o adopte la presiunea institutiilor financiare. CEC Bank, UniCredit Bank si, din informatiile Capital, Alpha Bank avanseaza aceasta ipoteza. Radu Gratian Ghetea, presedintele CEC Bank, a anuntat inca de saptamana trecuta ca lucreaza la definitivarea unui produs de finantare imobiliara, care va permite romanilor sa cedeze bancii imobilul ipotecat daca acestia intra in default, produs care va functiona in paralel cu actualul credit ipotecar al bancii, scrieCapital.ro.

Tunel pe sub Dunare si pod peste Dunare la 20 km distanta. Au fost deja platiti 8 milioane de lei pentru ambele studii. Guvernul a primit deja studiul de fezabilitate pentru un pod suspendat peste Dunare la Braila, pentru care a platit 5,6 milioane de lei. Primarul din Galati, oras aflat la 20 km distanta, plateste si el 2,5 milioane de lei pentru un tunel care sa sub-traverseze Dunarea. Studiul, sau mai bine spus reactualizarea lui, a costat 5,6 milioane de lei, potrivit anuntului publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice. El a fost elaborat de o asociere de patru firme condusa de ISPCF din Bucuresti, iar contractul a fost atribuit in luna aprilie a anului trecut, prin licitatie. Proiectul podului apare si in Masterplanul general de Transport al Romaniei, documentul-cheie pe baza caruia se vor face lucrarile de infrastructura din urmatorii ani, anuntaEconomica.net.

Hidroelectrica joaca tare in piata si cand are probleme cu cele mai importante turbine, minunea nu tine insa mult. Vedeta sectorului energetic romanesc, Hidroelectrica, are niste probleme la turbinele de la Portile de Fier, care produc in jur de 40% din toata capacitatea hidroenergetica instalata in Romania. Cu toate astea, compania minune livreaza in sistemul energetic national, constant, peste 20% din necesarul de consum, dincolo de faptul ca asigura echilibrarea la cele mai mici costuri. Hidroelectrica urmeaza a fi cotata pe bursa, imediat dupa ce iese din insolventa, cel mai tarziu pana in luna iunie. Si pentru ca niste agregate de la Portile de Fier au probleme se considera ca listarea la bursa a companiei va fi un fiasco, sau, altfel spus, trebuie sa gasim bube pentru ca valoarea actiunilor sa scada si cineva sa cumpere ieftin Perla Coroanei. Hidroelectrica, cu toate performantele ei din starea de insolventa, are insa niste restante, de care eventualii speculatori bursieri ar putea profita. Iar, cum statul roman este absolut absent in aceasta ecuatie este foarte posibil ca sa asistam la niste aranjamente premeditate, informeazaEnergy-Center.ro.

Top 40 FORBES: Cele mai bune orase pentru afaceri din Romania. Publicatia Forbes a intocmit un top al celor mai bune 40 de orase ale Romaniei pentru afaceri in anul 2016. Aflat la editia a patra, topul e condus de Timisoara, Cluj si Bucuresti. Criteriile pe baza carora au fot departajate orsele au fost: Produsul Intern Brut pe judet, PIB-UL pe cap de locuitor, societatile comerciale cu capital strain, castigul salarial, somajul, infrastructura rutiera, infrastructura feroviara, stocul de locuinte, numarul intreprinderilor active si unitatile de invatamant. Aceste date statistice au avut ca surse Institutul National de Statistica, Comisia Nationala de Prognoza, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice si portalul listafirme.ro, scrieEVZ.

SEAT Ateca – SUV-ul ibericilor in primele poze oficiale. Colegii de la WorldCarFans au reusit sa puna mana pe primele imagini oficiale cu SEAT Ateca. Primul SUV al ibericilor preia o serie de elemente estetice de pe fratele de platforma Leon. Zona frontala este dominata de grila de dimensiuni generoase si este flancata de blocurile optice agresive. Plafonul usor plonajat traseaza clar liniile profilului, iar zona posterioara este dominata de stopurile caracteristice marcii iberice. Totodata, presa din afara a reusit sa afle si cateva informatii despre motorizari. Entry-levelul va fi reprezentat de un motor cu trei cilindri de 1,0 litri capabil sa ofere 110 CP. Gama de unitati va cuprinde si motorul de 1,4 litri si 150 CP, dar si clasicele motoare diesel de 1,6 litri si 2,0 litri TDI. In standard, SEAT va oferi cutia de viteze manuala cu sase trepte, iar pe versiunile mai potente, ibericii vor oferi si cutia cu dublu-ambreiaj si sapte rapoarte. Tot in standard, SEAT Ateca va fi disponibil cu tractiune fata, insa pe lista de optionale clientii vor regasi si sistemul 4Drive, anuntaAuto-Bild.ro.

Terenuri pregatite pentru mega-proiecte imobiliare. Extinderea companiilor prezente in Romania, perspectiva intrarii unor nume noi pe piata, precum si ieftinirea creditelor pentru populatie, determina investitorii imobiliari cu portofolii extinse de terenuri sa pregateasca proiecte gigantice, demne de perioada anterioara crizei. Dezvoltatori familiarizati cu sectorul imobiliar autohton precum AFI Europe, Vastint Romania (divizia imobiliara locala a Inter IKEA), Ioannis Papalekas, antreprenorii romani din spatele Forte Partners, CA Immo, Skanska si Hercesa au cumparat terenuri cu o suprafata cumulata de 88,7 hectare in diferite zone firbinti din Bucuresti. Dupa ce au platit pe ele circa 200 mil. euro, acum pregatesc constructia a mii de apartamente, cladiri de birouri si centre comerciale, infomeazaCapital.ro.

Ca sa ai asigurare va trebui mai intai sa inchei un contract cadru pentru RCA. Astazi are loc o noua runda de discutii intre principalii actori implicati in realizarea proiectului legii asigurarilor obligatorii. Surse din piata ne-au declarat ca se doreste implementarea unui contract cadru de asigurare, contract in baza caruia se va incheia apoi polita de raspundere civila auto, permitandu-se astfel incheierea de polite RCA pe perioade determinate, chiar si de o luna. Deocamdata nu se stie exact ce anume va fi inscris in CEDAM, polita RCA sau contractul. Fiecare masina impreuna cu soferul ei va avea la baza un contract comercial, contract in baza caruia va fi apoi incheiata polita RCA. In respectivul contract se va stipula pe ce perioada se realizeaza polita RCA, o luna sau doua, doua luni vara si trei iarna, in functie de necesitatile asiguratului. Aparitia acestui contract de asigurare se datoreaza solicitarilor facute de transportatori care au cerut printre altele ca autovehiculele cu activitate sezoniera sa aiba polita RCA doar pe perioada in care masinile sunt active, scrieEconomica.net.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro