Sari direct la conținut

Business Report: Lovitura suprema: Obama i s-a vandut lui Soros; Vasilescu: BNR nu a luat ca reper ferm anul 2015 pentru intrarea Romaniei in zona euro; Cum s-a "destramat" economia Romaniei; Din 2012, autoritatile de management vor publica informatii complete privind accesarea fondurilor

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Lovitura suprema: Obama i s-a vandut lui Soros. Informatiile potrivit carora Soros ii dicteaza lui Obama unde si ce bani sa dea par sa prinda contur. Soros nu este numai cel care cumpara rezervele de carbune ale unei tari intregi precum Kosovo sau cumpara drepturile de exploatare ale unor mari rezerve de gaze de sist ale unui stat precum Polonia. Soros se afla in spatele unor decizii strategice ale celui mai puternic om de pe planeta. Cel putin, acestea sunt concluziile unei lucrari de amploare care tocmai a aparut in Statele Unite, scrisa de Peter Schweizer, un conservator care si-a facut studiile la Oxford Univeristy si care a fost consilier pe probleme de politica externa al lui Sarah Palin. Miliardarul George Soros i-a dat presedintelui american Barack Obama directii despre cum sa aloce asa numitele „pachete de stimulare a economiei” intr-o serie de intalniri private pe care Soros le-a avut cu consilierii de rang inalt ai Casei Albe, scrie Capital.ro.

Conducta Nabucco va aduce Romaniei investitii de 1,5 miliarde euro. Implementarea proiectului Nabucco va aduce tarii noastre investitii de 1,5 miliarde euro, in infrastructura si logistica, a declarat, ieri, Reinhard Mitschek, directorul general al Nabucco Gas Pipeline International, intr-o intalnire cu presa. Domnia sa se arata increzator atat in obtinerea finantarii, cat si in derularea intregului proces de implementare si operare a gazoductului care va strabate Asia si Europa, „intrucat reprezinta una dintre cele mai mari investitii de acest tip”. In prezent, proiectul se afla in stadiul de dezvoltare, urmand ca in anul 2013 sa fie demarate lucrarile propriu-zise de constructie, care sunt estimate sa fie finalizate in 2017. Ulterior, pana in 2019, va fi derulata faza de derulare a conductei. Printre primii pasi care urmeaza sa fie parcursi, potrivit lui Reinhard Mitschek, se numara finalizarea proiectarii si a primelor acorduri pentru transportul de gaze, achizitia echipamentelor necesare, finalizarea evaluarii impactului social si asupra mediului si inceperea lucrarilor. Procesul de rezervare de capacitate (Open Season) se va desfasura in primul trimestru al anului viitor, potrivit reprezentantului Nabucco, anunta Bursa.ro.

Cine sunt noii industriasi ai Romaniei. Am plecat catre fabrica antreprenorului Jean Drugescu de la Titu, judetul Dambovita, intr-o zi insorita de octombrie, impreuna cu reprezentantii BCR (banca finantatoare a omului de afaceri), care mergeau acolo la o vizita obisnuita de lucru. Era perioada recoltei si, in comunele si satele de pe drum, oamenii transportau cantitati impresionante de produse agricole cu carute trase de cai. Nici un semn ca te apropiai de un adevarat pol al industriei auto al Romaniei. Renault Technologie Roumaine (RTR), centrul de testare auto dezvoltat de francezi in micul oras dambovitean, nu avea nimic de-a face cu peisajul inconjurator de tip rural. Platforma industriala high-tech construita pe 350 ha parea ca este teleportata in plin camp dintr-o alta civilizatie. Cert este ca aveam in fata cea mai mare realizare economica a comunitatii de circa 12.000 de locuitori a orasului Titu si poate una dintre cele mai importante ale Romaniei. Producatorul francez de automobile a alocat pentru acest proiect de inginerie – al doilea ca marime dupa cel din Paris – un buget de aproape o jumatate de miliard de euro pana in 2015, cand vor lucra acolo peste 2.000 de ingineri. RTR este responsabil de exemplu cu desenarea a 50% din Duster, primul SUV romanesc, informeaza Money.ro.

Vasilescu: BNR nu a luat ca reper ferm anul 2015 pentru intrarea Romaniei in zona euro. Banca Nationala a Romaniei nu a luat ca reper ferm anul 2015 pentru intrarea Romaniei in zona euro, intrucat aderarea depinde atat de indeplinirea unor criterii, cat si de contextul european, a declarat, miercuri, Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului bancii centrale. „Noi, la Banca Nationala, nu ne-am pus neaparat problema ca Romania sa fie in 2015 in zona euro, pentru ca traim o perioada atat de dinamica si atat de imprevizibila incat putem sa ne trezim si mai repede in zona euro, sau mult mai tarziu”, a spus Vasilescu. El a afirmat ca Romania are nevoie de un program cu obiective foarte clare si trebuie sa indeplineasca anumite criterii pentru adoptarea euro, informeaza Mediafax. Astfel, in Romania este nevoie ca inflatia sa fie cu 1,5 puncte procentuale peste media celor mai performante trei tari europene din acest punct de vedere, iar datoria publica sa se situeze la sub 60% din PIB, scrie Gandul.

Cum s-a „destramat” economia Romaniei. „Nodurile” industriei au fost lasate fara infrastructura si logistica, astfel ca serviciile, constructiile si comertul au crescut bazandu-se mai mult pe importuri decat pe productia autohtona. Pentru a construi o uzina sau o platforma industriala, 60% din banii necesari trebuie investiti in amenajarea infrastructurii – energie de mare putere, linii ferate, drumuri tehnologice, conducte, instalatii de abur sau aer comprimat, aductiuni de ape si canalizari etc. Pana prin anii ’90, Romania dispunea din plin de asemenea infrastructuri si aproape fiecare oras mai mare avea in imprejurimi astfel de platforme industriale, dotate cu toate echipamentele logistice amintite mai sus. Dar ceva s-a intamplat, si aceste platforme ori au fost lasate in paragina, ori au fost vandute pe mai nimic, astfel ca industria romaneasca de azi e doar o fantoma a ceea ce fusese in urma cu 15-20 de ani, anunta Adevarul.

Turnurile Asmita scot „capul” din nori. Lichidatorul: Se vor vinde cate 10-20 de apartamente lunar. Administratorul judiciar al firmei care a dezvoltat ansamblul rezidential Asmita Gardens este optimist in ceea ce priveste sansele de reusita a planului de reorganizare pe care il pune la punct in aceste zile. Asta dupa ce a ajuns la o intelegere cu Strabag si a atras primii clienti dupa o pauza de noua luni. „Am reluat negocierile cu Strabag si am agreat de principiu ca din 1 decembrie sa fie reluate lucrarile si sa se finalizeze in 28 februarie 2012. Urmeaza sa mai avem o intalnire cu ei vineri. Le-am eliberat o parte din garantii, insa am incheiat o intelegere mult mai buna decat cele din trecut. Vom avea cel mai mare centru SPA dintr-un ansamblu rezidential, cu o investitie de 2 mil. euro, sustinuta de o firma care ne va fi chirias”, a declarat pentru Capital Remus Borza, managing partner in cadrul Euro Insol, lichidatorul Asmita Gardens, informeaza Capital.ro.

Din 2012, autoritatile de management vor publica informatii complete privind accesarea fondurilor. Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a afirmat ieri, in cadrul unei conferinte legata de fondurile pe care Romania urmeaza sa le primeasca de la Uniunea Europeana pentru perioada 2014-2020, ca la nivelul institutiilor statului trebuie simplificate procedurile pentru a se putea atrage mai multi bani europeni. Orban a spus: „Birocratia la noi e mai stufoasa si cerintele sunt mai mari decat prevederile legislatiei comunitare. Transparentizarea procesului trebuie sa se faca, dar am constatat ca demersul nu este foarte simplu. (…) Sunt decis sa continui acest proces si sa spun ca vrem ca de anul viitor fiecare autoritate de management sa-si puna pe site informatii complete despre modul cum se proceseaza cererile de finantare”, scrie Bursa.ro.

VW Passat Alltrack – intre turism si SUV. In stilul consacrat Allroad de la Audi, Volkswagen reinterpreteaza versiunea break de la Passat in stil tot-teren, denumit Alltrack. Prin aceasta versiune, VW incearca sa acopere nisa dintre turisme si SUV-uri (in principal, Tiguan). O nisa in care constructorul german si-a plasat si alte modele, precum CrossPolo sau CrossTouran. Passat Alltrack dispune de un kit vizual care ii certifica apartenenta la modelele „de aventura” – protectii din plastic, un nou calandru, unghiul de atac si garda la sol optimizate. De la sine inteles, transmisia integrala este in dotare standard pentru cele mai puternice motorizari. Tehnologia 4MOTION face parte din dotarea de serie pentru motoarele TDI de 170 CP si TSI de 210 CP, respectiv optional la motorul TDI de 140 CP. In fine, cea de-a patra motorizare de pe noul Passat Alltrack, blocul TSI de 160 CP, nu poate avea transmisie 4×4. Passat Alltrack va fi prezentat oficial la finele lunii, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo. Comercializarea va incepe in primele luni din 2012, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro