Sari direct la conținut

Business Report: Metroul de Drumul Taberei va merge cu rable de 30 de ani, ce trebuiau casate; Cum va arata piata petrolului la revenirea ca mare exportator a Iranului; China investeste 1,3 miliarde euro in parcuri comerciale din Europa

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Cum va arata piata petrolului la revenirea ca mare exportator a Iranului. Acordul intre marile puteri si Iran in privinta dosarului nuclear al tarii semnat la Viena creaza premisele reintoarcerii in piata a unuia dintre cei mai mari exportatori de petrol din lume. Controversata intelegerea pune capat unor sanctiuni internationale la fel de controversate la acest inceput de secol. „Acest acord este o capitulare istorica a Occidentului in fata axei raului condusa de Iran”, a scris pe contul sau de Twitter ministrul adjunct de externe al Israelului Tzipi Hotovely preluat de Bloomberg. Nu toata lumea este, insa, la fel de suparata. Dimpotriva, companiile din sectorul energetic se pozitioneaza pentru noi oportunitati, in timp ce economia ar urma sa bucure de un petrol mai ieftin. Cotatiile internationale pe piata „aurului negru” au coborat cu aproximativ doua procente la aflarea stirii privind ridicarea impasului in dosarul nuclear iranian. Petrolul brent a coborat pana la un nivel de 56,43 dolari/baril, iar titeiul brut pana la un reper de 51,60 dolari/baril, scrieCapital.ro.

Metroul de Drumul Taberei va merge cu rable de 30 de ani, ce trebuiau casate. Metrorex: Au defectiuni, dar sunt sigure. In disperare de cauza, pentru ca DNA a blocat achiziitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, Metrorex trebuie sa aduca din depouri trenuri vechi de decenii cu care sa trasnporte calatorii dinspre si inspre Drumul Taberei, de la anul. Trenurile care vor circula pe Metroul de Drumul Taberei, ce va fi finalizat in a doua parte a anului viitor, vor fi niste vechituri. Din moment ce procedura de achizitie a 51 de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 este blocata de procurorii DNA, existand suspiciuni de coruptie pe procedura de atribuire, Metrorex trebuie sa gaseasca o alta solutie pentru materialul rulant. Nu se poate face o alta licitatie, astfel incat se lucreaza cu posibilitatile actuale. „Trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 vor fi din parcul de inventar al Metrorex. In functie de traficul de calatori, pentru asigurarea capacitatii de transport pe Magistrala 5, tronsonul I, vor fi minimum 8 trenuri si maximum 13 trenuri”, spun reprezentantii Regiei pentruEconomica.net.

China investeste 1,3 miliarde euro in parcuri comerciale din Europa. Fondul suveran de investitii China Investment Corp (CIC) a achizitionat parcuri comerciale in Franta si Belgia, evaluate la aproximativ 1,3 miliarde de euro (1,4 miliarde de dolari), de la un fond gestionat de compania de consultanta imobiliara „CBRE Global Investors”, transmite Bloomberg, conform Agerpres. Tranzactia include doua centre comerciale de langa orasul Anvers (Belgia), mall-uri, un parc de retail si alte magazine in Franta, a anuntat „CBRE Global Investors”. Investitorii internationali s-au axat pe achizitia de parcuri comerciale in Europa ca sa profite de redresarea economica. Potrivit datelor „BNP Paribas Real Estate”, in primul trimestru din 2015, valoarea cladirilor de birouri si a magazinelor vandute s-a ridicat la 87,3 miliarde de euro, cu 25% mai mult decat in perioada similara din 2014, informeazaBursa.ro.

Decizie Ecofin: Acordul cu Romania este „iesit din cadru”. Realitatea paralela a ministrului Finantelor si principalele restante. „Romania este iesita din cadrul Acordului de finantare preventiva pe termen mediu incheiat cu Comisia Europeana”, a anuntat marti Valdis Dombrovskis, vicepresedinte al Comisiei Europene. Anuntul a fost facut dupa reuniunea ECOFIN in care s-au discutat recomandarile echipei de experti trimisa la Bucuresti pentru evaluarea acestui acord. O constatare similara urmeaza sa fie anuntata si de FMI, care in primavara acestui an nu si-a mai trimis la Bucuresti propria echipa de experti pentru evaluarea stadiului acordului similar pe care Fondul il deruleaza cu Romania. Acordul cu FMI expira pe 27 septembrie, cel cu Comisia Europeana pe 30 septembrie, scrieCursdeguvernare.ro.

Germania nu mai vrea sa ii lase pe greci sa intre in greva. Masurile de austeritate draconice care vor afecta piata muncii din Grecia. Pentru angajatii din Grecia, masurile de austeritate convenite de premierul Tsipras in schimbul ajutorului financiar reprezinta o adevarata lovitura. In spatele acestor masuri se afla viziunea Germaniei ai carei conducatori cred, pana in panzele albe, ca protectionismul incorseteaza piata muncii si ameninta cresterea economica pe termen lung. Germania are un salariu minim mult mai mare decat cel din Grecia si o saptamana de munca mult mai mica. Are reguli robuste in ceea ce priveste negocierea colectiva ceea ce le permite companiilor si sindicatelor sa negocieze acorduri pentru un intreg sector de activitate. Modul in care Germania a impus aceste reforme Greciei a trimis un semnal politic foarte puternic in interiorul zonei euro, mai ales in economiile supraindatorate ale Spaniei si Italiei. A fost ceva de genul in sensul vorbei romanesti, „bate saua ca sa priceapa iapa”, anuntaEuropolitics.ro.

Volkswagen Passat GTE – Datele tehnice finale. Volkswagen se pregateste sa deschida lista de comenzi pentru versiunea GTE a lui Passat. Modelul plug-in hibrid a fost expus in premiera internationala in cadrul Salonului Auto de la Paris, iar de curand, o serie de piete auto din Europa au putut face o pre-comanda pentru vehiculul in cauza. Volkswagen Passat GTE este descris drept un model care combina prezentul cu viitorul si promite performante bune concomitent cu un consum de carburant redus. Sub capota lui Passat GTE se afla un motor de 1,4 litri TSI capabil sa ofere 156 CP. Sistemul de propulsie hibrid are in componenta si un motor electric de 85 kW. Per total, ansamblul propus de Volkswagen promite un total de 218 CP, resurse care sunt livrate cu ajutorul unei transmisii DSG cu sase rapoarte, informeazaAuto-Bild.ro.

Lucrarile la fabrica unde vor fi produse elicopterele Super Puma Mk 1 vor incepe in octombrie. Secretarul de stat in Ministerul Economiei, Comertului si Turismului, Sorin Encutescu, a primit marti o delegatie a companiei Airbus Helicopters Industries -Romania, din care au facut parte Serge Durand, director general, si Walter H. Linder, director executiv, financiar si administrativ. „In cadrul intalnirii a fost prezentat stadiul demersurilor intreprinse in vederea realizarii in Romania a capacitatii de productie destinate realizarii elicopterelor de tip Super Puma Mk 1. Cei doi reprezentanti ai companiei Airbus Helicopters Romania au mentionat preocuparea pentru inceperea lucrarilor la noua fabrica, la mijlocul lunii octombrie a.c. De asemenea, a fost evidentiata oportunitatea participarii companiilor romanesti din domeniul industriei aeronautice, in calitate de subcontractori, la realizarea elicopterului Super Puma Mk 1”, se mentioneaza in comunicat, scrieCapital.ro.

In ce isi investesc brokerii proprii bani. Imobiliarele sunt printre preferinte. Spre deosebire de plasamentele selective facute cu banii proprii de casa de brokeraj Swiss Capital Bucuresti, SSIF Broker Cluj Napoca administreaza pentru compania lor un portofoliu de 62 de companii. Cele doua case de brokeraj au strategii diferite, dar amandoua au tinte din domeniul imobiliar. Brokerii de la bursa se implica direct in afaceri imobiliare, in absenta unor surse de castig substantiale la Bursa. Recent, casa de brokeraj Swiss Capital Bucuresti a raportat detinerea a peste 10,5% din actiunile dezvoltatorului imobiliar Impact Bucuresti (IMP), impreuna cu unul dintre patronii Swiss, Sorin Apostol, cu firma de administrare a investitiilor Swiss Capital Asset Management si cu singurul fond de investitii al acesteia, fondul mutual Active Dinamic, anuntaEconomica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro