Sari direct la conținut

Business report: Ministrul Energiei: Redeventele petroliere ar trebui modificate dupa alegerile prezidentiale; Romania are 15 kilometri de poteci desfundate care au statut de Drum National. Mergand pe ele fara rovinieta, soferii risca amenzi usturatoare; Infrastructura rutiera reala a Romaniei fata in fata cu Masterplanul guvernului

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Investitorii imobiliari pierd dublu pe cat castiga in Romania. Sectorul imobiliar este de departe generatorul celor mai mari pierderi din economia romaneasca, cu peste 2.300 de firme inregistrand pierderi cumulate de 1,36 mld. euro. Acelasi sector domina si topul celor mai profitabile sectoare economice, prin intermediul a 1.499 de firme care au raportat un profit total de circa 500 mil. euro, potrivit unei analize realizate de CITR Restructuring, care urmareste evolutia economica a peste 19.800 de companii cu active mai mari de 1 mil. euro in perioada 2010-2012. Pierderile masive inregistrate de sectorul imobiliar sunt evidente si din faptul ca aproape jumatate din companiile aflate in stare de insolventa nedeclarata provin din imobiliare si servicii aferente. Practic, 1.578 de firme cu activitate imobiliara, dintr-un total de 3.184 de companii cu datorii mai mari decat propriile active, sunt in stare de insolventa inevitabila, noteaza Capital.

Operatorii portului Constanta se unesc pentru a cumpara actiuni la compania care il administreaza. O parte dintre operatorii si agentii din portul Constanta, reuniti in cadrul organizatiei patronale „Operatorul Portuar”, au decis sa infiinteze o companie de investitii prin care sa cumpere actiuni la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime, potrivit surselor din presa. „< Operatorul Portuar > are acelasi interes ca si Administratia Porturilor Maritime. Interesul nostru este sa dezvoltam portul, sa crestem fluxul de marfuri si sa utilizam capacitatile cat mai bine”, a declarat pentru surse din presa Niculae Dusu, actionar al operatorului portuar Socep Constanta, unul dintre membrii patronatului interesat sa preia actiuni la port, informeaza Bursa.ro.

N-avem drumuri bune, dar suntem campioni la cresterea taxelor pentru carburanti. Aproape 40% din drumurile publice din Romania sunt pietruite si de pamant si doar o treime din intreaga retea de drumuri, care insumeaza 85.000 de kilometri la nivel national, era modernizata la sfarsitul anului trecut. Insa, pretul motorinei vandute in Romania este mai mare ca in Germania. Romania este pe locul doi la cele mai mari cresteri ale taxelor la benzina si motorina sub guvernarea Ponta, arata deputatul Andreea Paul, intr-o analiza. „Romania avea cel mai mic pret la benzina la instaurarea Guvernului Ponta. In numai 2 ani de guvernare, am urcat pe locul 10. Cresterea pretului la motorina a fost si mai accentuata: daca acum 2 ani aveam al treilea cel mai mic pret la motorina, astazi ne aflam pe locul 19 in UE-27 si suntem depasiti de state precum Polonia, Franta, Austria, Spania, Germania. In acest context, Romania se claseaza pe locul doi cu cea mai mare crestere a valorii taxelor care intra in calculul pretului final la benzina si la motorina. Ne depaseste numai Cipru”, se arata intr-un comunicat remis EVZ de deputatul PDL Andreea Paul.

Populatia preia de la nerezidenti pozitia de lider al depozitelor din banci. Cresterea companiilor nu acopera retragererile nerezidentilor. Datele BNR arata ca in ultimele 12 luni (intervalul februarie 2013 – februarie 2014, pentru care au fost finalizate calculele) volumul depozitelor populatiei in banci a crescut cu aproape sapte procente si a preluat de la nerezidenti, aflati in scadere pronuntata ( peste 23%) pozitia de lider pe acest segment din domeniul bancar. In urma cu un an, „scorul” era de 123 – 128 miliarde lei in favoarea nerezidentilor, pentru ca acum sa se ajunga la 132 – 99 miliarde lei in favoarea populatiei. De retinut, toate cresterile inregistrate pe diferitele tipuri de agenti economici interni nu au reusit sa acopere diminuarea depozitelor nerezidentilor, care s-a apropiat de 30 miliarde lei sau cam 5% din PIB intr-un singur an, scrie cursdeguvernare.ro.

Airbus este interesat sa produca elicoptere Super Puma in Romania. Airbus Helicopters, parte a grupului aerian european Airbus, este interesat sa deschida o linie de fabricatie de elicoptere civile Super Puma in Romania, potrivit unui convocator al firmei de reparatii si intretinere a elicopterelor IAR Brasov remis Bursei. Pe ordinea de zi a unei AGA programate pentru 29 mai figureaza „analizarea si luarea unor decizii pe marginea solicitarii Airbus Helicopters privitor la implicarea SC IAR SA in proiectul de deschidere a unei linii de fabricatie elicoptere de tip SuperPuma MK 1 in Romania”. Compania IAR Brasov este controlata de stat, care detine 64,9% din actiuni prin intermediul Ministerului Economiei, anunta Bursa.ro.

Romania are 15 kilometri de poteci desfundate care au statut de Drum National. Mergand pe ele fara rovinieta, soferii risca amenzi usturatoare. Din totalul de 17.110 kilometri de drumuri nationale (DN), 15 kilometri nu au niciun acoperamant asfaltic, nu sunt nici macar pietruite, ci sunt pur si simplu niste fasii de pamant, reiese din statisticile oficiale. Si sunt drumuri nationale, adica pe ele trebuie sa platesti rovinieta, altfel risti sanctiuni severe. Pe langa cei 15 kilometri de drumuri nationale de pamant, Romania mai are si 260 de kilometri de drumuri nationale pietruite. Restul de 16.612 kilometri sunt drumuri nationale cu acoperamant asfaltic, arata datele comunicate vineri de Institutul National de Statistica. Situatia aceasta cu DN-urile de pamant este consemnata inca de la primele raportari statistice privind caile de transport ale Romaniei, respectiv din anul 2007. Pe atunci, Romania avea 17 kilometri de poteci desfundate cu statut de drum national – rusinea Europei – si iata ca in cei 7 ani trecuti de atunci nu au fost modernizati decat doi kilometri, informeaza Adevarul.

Dan Matei Agathon: Romania poate deveni un mare exportator de hrana bio. Presedintele Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS), Dan Matei Agathon, sustine ca Romania poate deveni un mare exportator de hrana bio si traditionala daca se aplica masura scaderii la zero a TVA-ului la aceste produse. Astfel, Federatia Patronatelor din Turism si Servicii se alatura eforturilor Asociatiei Operatorilor din Agricultura Ecologica „Bio-Romania” de a obtine TVA redus la alimentele bio pentru a stimula dezvoltarea economica intr-un domeniu in care Romania, in loc sa fie un mare exportator, reprezinta un jucator neglijabil in prezent. Presedintele Dan Matei Agathon considera ca aceasta inlesnire fiscala va avea multiple efecte benefice, inclusiv imbunatatirea starii de sanatate a populatiei, scrie Romania Libera.

Infrastructura rutiera reala a Romaniei fata in fata cu Masterplanul guvernului. Aproape 40% din drumurile Romaniei (33.543 de km) sunt drumuri pietruite sau din pamant- aceasta este una dintre concluziile datelor INS cu privire la situatia cailor de transport romanesti in 2013. Potrivit INS, reteaua nationala de drumuri insumeaza 84.887 de kilometri, cu urmatoarea structura: 17.110 km (20,2%) drumuri nationale, 35.587 km (41,9%) drumuri judetene si 32.190 km (37,9%), drumuri comunale. Continuarea in cursdeguvernare.ro.

Ministrul Energiei: Redeventele petroliere ar trebui modificate dupa alegerile prezidentiale. Ministrul delegat pentru Energie, Razvan Nicolescu, este de parere ca redeventele petroliere nu ar trebui modificate inainte de alegerile prezidentiale. Ce argumente are ministrul, fost director de afaceri corporatiste la Petrom, si cum crede el ca ar trebui modificate taxele pe productia de titei si gaze. Doua-trei sugestii am facut si eu catre colegii mei care se ocupa. Cred ca nu ar fi bine ca sistemul de redevente sa fie revizuit inainte de alegerile prezidentiale, pentru ca la orice sistem s-ar ajunge, vor fi foarte multe critici si foarte multe discutii. Nu cred ca ar fi bine pentru calitatea deciziei, ca aceasta sa se ia sub impactul dezbaterii politice, electorale” a declarat Razvan Nicolescu pentru Economica.net, solicitat sa comenteze pe marginea schimbarii sistemului de redevente petroliere, care ar trebui sa se faca in acest an.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro