Sari direct la conținut

Business report: Miza mitingului de amploare de la Dacia; Premierul a plecat in Italia cu o aeronava militara: De ce nu are Romania un avion pentru vizite oficiale; Autoturism de lux la mana a doua sau Dacia noua?; Pretul aurului, tinta unor intelegeri secrete timp de 10 ani

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

„Deal”-uri cu 3% din actiunile SIF Oltenia. 3% din actiunile SIF Oltenia au fost transferate, pe finalul sedintei bursiere de ieri, prin patru tranzactii „deal”, in valoare de 34,8 milioane lei. Schimburile au reprezentat 42,5% din lichiditatea pietei. „Deal”-urile au fost realizate la un pret de 2 lei, cu 2,62% peste cotatia de joi. Tranzactii negociate au fost inregistrate si cu actiunile SIF Moldova (4,11 milioane lei) si SIF Muntenia (1,7 milioane lei). „Deal”-urile cu SIF-uri s-au intensificat, dupa ce, la inceputul lunii, Autoritatea de Supraveghere Financiara a permis SIF-urilor sa se cumpere intre ele. Recent, SIF1 Banat Crisana a raportat ca a cumparat 4,99% din SIF4 Muntenia. Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a inchis sedinta de tranzactionare de astazi in crestere. Indicele BET, al celor mai lichide zece actiuni, a urcat cu 0,96%, pana la 6.435,58 puncte, noteaza Bursa.ro.

Statul vrea sa preia Arpechim de la Petrom! Oltchim are o sansa la privatizare. Rafinaria ar putea functiona in regim integrat cu combinatul de la Valcea, ceea ce l-ar face mai atractiv pentru investitori. Combinatul se afla in fata unui nou proces de privatizare, iar pana pe 28 martie 2014 vor trebui depuse ofertele angajante. Unii dintre investitorii interesati, cum sunt cele doua firme din China, dar si compania ruseasca Oil Gas Trade, au declarat deja ca doresc sa cumpere combinatul doar in sistem integrat cu Arpechim. Potrivit lui Corneliu Cernev, unul din liderii sindicali din combinat, in prezent se poarta negocieri cu Petrom (companie care detine acum Arpechim), pentru ca rafinaria sa treaca in proprietarea statului. Ulterior va fi realizat proiectul de act normativ prin care va fi legiferat transferul, informeaza EVZ.

Pretul aurului, tinta unor intelegeri secrete timp de 10 ani. Ce banci ar putea fi implicate. Un indicator de referinta al pretului aurului folosit la nivel global de companiile miniere, bijutieri si banci centrale pentru evaluarea aurului s-ar putea sa fi fost manipulat timp de un deceniu de catre bancile implicate in stabilirea acestuia, afirma cercetatori citati de Bloomberg. Pretul de referinta al aurului la Londra – „London fix” – este publicat de doua ori pe zi de firma London Gold Market Fixing Ltd., dupa cate o teleconferinta la care participa Barclays, Deutsche Bank, Bank of Nova Scotia, HSBC Holdings si Societe Generale. Cum au fost depistate manipularile Tiparele neobisnuite de tranzactionare inregistrate pe piata de la Londra in jurul orei 15:00, moment in care este stabilit pretul folosit ca referinta in conferinta privata de catre cei cinci mari traderi de aur, indica o intelegere secreta si ar trebui investigate, arata intr-o nota de cercetare Rosa Abrantes-Metz, profesor la Stern School of Business a Universitatii New York, si Albert Metz, unul dintre directorii operationali ai Moody’s, scrie Adevarul.

Autoturism de lux la mana a doua sau Dacia noua? Aceasta e intrebarea. Masinile premium second-hand sunt mai atragatoare pentru romani decat un model Dacia nou. Peste 221.000 de masini second-hand au fost inmatriculate in tara noastra anul trecut, fata de doar 57.710 masini noi, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. In ultimii cinci ani, romanii au preferat sa cumpere automobile la mana a doua, in special din Germania, decat sa plateasca pentru un model nou. Cele mai populare marci sunt Volkswagen, Opel, Audi si BMW. Ultimele doua enumerate sunt marci de lux, iar un model nou nu este accesibil oricui. Insa cu totul altfel stau lucrurile in privinta masinilor la mana a doua. Modele precum Audi A4, BMW 320 sau Volkswagen Passat, cu o vechime de peste zece ani, ajung sa coste in tara doar 5.000 de euro. Pe de alta parte, nemtii s-au indragostit de modelul autohton, noteaza Capital.

Remus Vulpescu despre miza insolventei Hidroelectrica: „Baietii destepti” din Energie ar putea primi atat contractele, cat si penalitati de 300 de milioane de euro. Asa-numitii „baieti destepti” din Energie, respectiv companiile care au incheiat contracte foarte avantajoase cu Hidroelectrica, contracte denuntate dupa intrarea companiei in insolventa, in vara lui 2012, ar putea avea castig de cauza, ceea ce ar insemna atat reinstaurarea contractelor, cat si plata unor penalitati, a explicat joi Remus Vulpescu, fost membru al Consiliului de Supraveghere a Hidroelectrica, la Gandul LIVE. „Este scenariul cazului cel mai nefavorabil si putin probabil, pentru ca am putea, intr-adevar, sa vorbim de sute de milioane de euro, cel putin trei sute. Am putea sa presupunem ca, in acest scenariu, cel mai nefavorabil, de 300 de milioane de euro pot fi cumparate hidrocentrale evaluate la pret mic, pentru ca sunt vremuri ale cumparatorilor, nu ale vanzatorilor, aceste vremuri de criza si de lipsa a banilor”, a spus Vulpescu.

Miza mitingului de amploare de la Dacia. Pentru 5 martie 2014 sindicatul Dacia a anuntat ca va chema 10.000 de oameni intr- o miscare de protest. De data aceasta insa, in fata sunt scoase nu revendicari salariale, ci cele legate de problemele cu care se confrunta compania: lipsa autostrazii Pitesti – Sibiu, revendicari referitoare la legislatia muncii si dialogul social. Se cere si suplimentarea tichetelor Rabla. Manifestarea se suprapune peste perioada in care se poarta negocierile salariale la Dacia, iar miza este dubla, dupa cum a recunoscut pentru EVZ liderul sindical Nicolae Pavelescu. Pe langa faptul ca se pune presiune asupra Guvernului si ca se incearca obtinerea unor avantaje, „Mitingul ar putea da mai multa importanta si greutate, si ne-ar face mai uniti in negocierile pe care le avem cu patronatul”, a comentat acesta. Mitingul se va desfasura timp de doua ore. Intrebat de EVZ in ce fel va fi afectata productia la Dacia, Nicolae Pavelescu a spus ca „nu conteaza daca aceasta va fi afectata si ca oamenii sunt dispusi sa recupereze masinile care „se pierd” din cauza mitingului”.

Investitiile cu care Bucurestiul vrea sa cucereasca turistii straini. Proiecte de zeci de milioane de lei, unele finalizate anul acesta, altele abia incepute, ar trebui sa readuca la viata, in Bucuresti, mai multe puncte de atractie pentru turisti. La pas prin Bucuresti cu turistii straini. Ei nu se plang prea des, nici chiar la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor), cand le sunt incalcate drepturile de consumatori. Par sa fie multumiti cu ce li se ofera si, in cele mai multe cazuri, adora viata de noapte din Centrul Vechi. Unii revin, altii nu. Cazul lui Michael Bostaok este diferit, intr-un fel. In sensul ca la inceput a fost turist, apoi a decis sa locuiasca in Bucuresti o perioada, vreo doi ani. Pentru ca in cele din urma sa plece in Australia (locul de origine), cu intentia de a reveni „mai incolo”. Ii place Bucurestiul, cu toate hibele lui. Chiar daca, admite el, ar mai schimba ceva pe ici pe colo, ar aduce unele imbunatatiri si „consolidari” pe modelul marilor orase europene care, in proiectul de modernizare, au pastrat „linia istorica”, scrie Capital.

Cum se calculeaza rata la banca Rascoala Botosani, Furnica Branesti si Albina Slatina. „Dobanda ne-o trimit sefii prin circulara”. De la filialele Bancii Cooperatiste Creditcoop iau credite locuitorii satelor si comunelor, dar si ai oraselor mici ale tarii. Gandul a urmat pasii pentru a obtine un imprumut de la sucursale precum Furnica Branesti, Rascoala Botosani si Albina Slatina si a vazut care sunt conditiile, dar si costurile creditarii. Banca Cooperatista Creditcoop este banca cu cea mai mare acoperire in zona rurala din Romania. Cu o retea de 15 agentii si 47 de banci cooperatiste, care au in total 779 de puncte de lucru, in special in comune si mici orase, banca acorda credite „membrilor cooperatori”. Gandul a incercat sa afle care sunt conditiile in care o persoana ar putea obtine un imprumut de la aceasta banca.

Premierul a plecat in Italia cu o aeronava militara: De ce nu are Romania un avion pentru vizite oficiale. Premierul Victor Ponta a plecat, joi, la Roma, unde se va intalni cu premierul italian Matteo Renzi si va fi primit in audienta de Sanctitatea Sa Papa Francisc. Conform unor oficiali de la Palatul Victoria, premierul Ponta se deplaseaza in Italia cu o aeronava militara tip Spartan. Asta pentru ca Romania nu are de 10 luni un avion pentru deplasarile oficiale ale reprezentantilor de prim rang ai statului, desi ordonanta vizand achizitia a fost adoptata in Parlament. Guvernul Ponta a alocat bani si MApN si SGG pentru plata unei prime transe destinate achizitiei aeronavei oficiale. Dar lucrurile merg greu, iar situatia pare complicata. Achizitia prin MApN blocata, dupa ce preturile vehiculate au fost: de 15 la 35 la 56 milioane de euro Guvernul Romaniei a adoptat, in august 2013, o ordonanta de urgenta care autoriza Ministerul Apararii sa incheie un contract de leasing pentru achizitia unei aeronave speciale destinate transportului primilor oameni din stat. Actul normativ nu estima costurile achizitiei si nici nu oferea indicii asupra tipului de aparat care urma sa fie achizitionat, informeaza cursdeguvernare.ro

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro