Sari direct la conținut

Business Report: Omul care misca o cincime din agricultura; Kilometrul de deszapezire, de cinci ori mai scump in Romania decat in Finlanda: ''Suntem societate comerciala, nu casa de domnisoare''; Riscam cea mai grava sanctiune de la UE; Ce gaura fac tinerii someri in economia Romaniei

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Omul care misca o cincime din agricultura. Jabbar Kanani a venit de 27 de ani in Romania, iar de atunci a cladit Agricover, companie care a ajuns anul trecut la o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro. Concret, Agricover este veriga dintre agricultura si fabrici, avand mai mult de 3.000 de clienti fermieri, fiecare dintre ei cu zeci de hectare de teren.Acelasi grup are si 110 clienti in industria procesatoare – de la morarit si panificatie pana la furaje si industria carnii. Continuarea pe BusinessMagazin.ro

Ce gaura fac tinerii someri in economia Romaniei. In ultimii patru ani, care au coincis cu criza economica mondiala, costurile pe care le-a platit statul roman pentru tinerii fara serviciu s-au dublat, ajungand la 2,1 miliarde de euro, arata un raport al Eurofound. Daca in 2008, costurile pe care statul roman le platea pentru tinerii someri erau de 1,18 miliarde euro, adica 0,85% din PIB, in 2011, acestea au ajuns la 1,54% din PIB, adica 2,1 miliarde de euro. Potrivit Eurofound, in Romania exista cca. 700.000 de tineri romani cu sanse mari sa devina someri si nescolarizati. Integral in Capital.

Lapte ieftin la uger, scump la raft. Fermierii romani primesc al doilea cel mai mic pret pentru lapte din Europa, doar lituanienii ne mai intrec. Potrivit datelor institutului european de statistica Eurostat, in luna mai, pretul de livrare era in medie de 25,5 eurocenti/litru (1,1 – 1,2 lei), in usoara scadere fata de 2011, comparativ cu o medie de 31,3 eurocenti/ litru in UE. La raft, insa, pretul care trebuie platit de consumator este cu mult mai mare, mai ales ca pe filiera intervin mai multi jucatori, scrie EVZ.

Kilometrul de deszapezire, de cinci ori mai scump in Romania decat in Finlanda: ”Suntem societate comerciala, nu casa de domnisoare”. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a estimat in acest an pentru contractele de deszapezire un buget total de aproximativ 100 de milioane de euro, cu 40 la suta mai mare decat in sezonul 2011-2012. Aceasta inseamna ca un kilometru de drum deszapezit, fie el drum national sau autostrada, va costa statul roman 6.250 de euro, potrivit unui calcul simplu, care ia in considerare faptul ca Romania are aproximativ 16.000 de km de drumuri nationale si autostrazi, relateaza Gandul.

Guvernul pune drumarii pe liste de asteptare la plata. Compania de Autostrazi va plati in acest an, dupa rectificare, doar 200 milioane de lei din datoriile sale de 1,3 miliarde lei fata de constructori. De vina ar fi, se plange premierul Victor Ponta, fosta guvernare. Datoriile Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) fata de constructorii de drumuri, de 1,3 miliarde lei in total, vor fi esalonate la plata in baza unui calendar care urmeaza sa fie stabilit, Guvernul neputand aloca in acest an decat aproximativ 200 milioane lei, informeaza Romania Libera.

Riscam cea mai grava sanctiune de la UE. Romania risca presuspendarea, suspendarea sau, in cel mai rau caz, intreruperea de plati pe patru programe operationale-cheie, prin care primim aproape 70 de miliarde de lei de la bugetul UE. Comisia Europeana va lua saptamana aceasta o decizie legata de platile pe patru programe operationale (POS Transport, POS Mediu, POS Cresterea Competitivitatii Economice si PO Regional) destinate Romaniei, dupa o misiune de audit care nu a iesit bine pentru autoritatile de management, potrivit mai multor surse europene consultate de ”Adevarul”.

Stephen Norman, Renault: Dacia va ocupa locul trei intre prioritatile noastre din 2013. Seful directiei de marketing si comunicare din grupul Renault, Stephen Norman, a declarat in fata unui grup de jurnalisti romani ca ”in privinta marketingului, anul viitor, prioritatea companiei va fi modelul Clio IV, pe locul doi se va afla familia de vehicule electrice, iar pe trei, gama Dacia”. Vicepresedinte senior pentru marketing si comunicare, Stephen Norman a explicat ca noua gama Dacia – care include modelele Lodgy, Dokker, Sandero, Sandero Stepway si Logan, alaturi de Duster – va fi promovata la fel ca si pana acum insa va fi pus accent si pe fiabilitate, scrie Capital.

Invazia marcilor proprii Apărute din necesitatea retailerilor de a-şi fideliza clienţii prin produse pe care nu le pot găsi şi în alte reţele, dar şi din dorinţa producătorilor de a-şi asigura un anumit volum de marfă în ciclul de producţie, mărcile proprii s-au dezvoltat puternic, în ultimii ani fiind percepute chiar ca „salvatoare” ale crizei. O piaţă de 1,2 miliarde de euro, care creşte în ritm alert. Aro sau Clever. Nr. 1 ori 365. Gusturi Româneşti sau Tradiţia Gustului. Sunt mărcile proprii pe care le întâlnim tot mai des şi pe tot mai multe rafturi în reţelele comerciale din România, scrie Income Magazine

Cum va inscrieti la Fisc pentru TVA la incasare. Aveti o firma mica? Ati putea beneficia de amanarea cu 90 de zile a platii TVA dupa facturare, mai exact pana la momentul incasarii banilor, dar pentru asta trebuie sa urmati cateva proceduri fiscale. Mai multe instructiuni in acest sens, ca si formularul ce trebuie completat de catre cei vizati au aparut in ”Monitorul Oficial”, astfel ca suntem in masura sa va prezentam pe scurt procedurile necesare, anunta Adevarul.

„Abris Capital Partners” sparge gheata si cumpara „Cargus” de la DHL. Fondul de investitii „Abris Capital Partners” a intrat pe piata din Romania, achizitionand compania de curierat „Cargus” de la DHL, dupa trei ani de zile in care a preferat sa observe piata din umbra. „Suntem foarte dornici sa intram (n.r. facem investitii) in Romania”, ne-a declarat Cezar Scarlat, Managing Director si Administrator al Abris Romania. Potrivit domniei sale, fondul dispune de 450 de milioane de euro pentru investitii in Polonia, Romania si Ucraina, in aceasta ordine, relateaza Bursa.

Antreprenorii din construcții preferă Monopoly Pe o piață în care, începând cu 2009 , afacerile au scăzut cu 15% anual, uimirea observatorilor nu privește fenomenul insolvențelor și nici comprimarea fără precedent a numărului de angajați, ci numărul mic al falimentelor. Pentru companiile străine, criza sectorului de construcții și a industriei de pe orizontală din România a fost prilejul unor tranzacții cum s-au mai văzut doar în anii de boom al economiei. E adevărat, pe sume mult mai mici. “Investeste cand altii vand” așa a declarat reprezentantul holdingului polonez Selena din România la anunțarea preluării producătorului Euro MGA, unul dintre cei mai cunoscuți pe piața locală (brandul MGA), noteaza Income Magazine

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro