Business Report: Patriciu: Domnia majoritatii in Romania? O prostie. Orice natiune este condusa de interesele afaceristilor; Taxa pe vile pentru salvarea caselor-monument; Renault-Nissan va lansa in 2012 o masina de 2.500 de dolari
Patriciu: Domnia majoritatii in Romania? O prostie. Orice natiune este condusa de interesele afaceristilor. Pentru cel mai bogat om din Romania interesele afaceristilor sunt si ale intregului popor. De asemenea, politicienii sunt doar niste administratori temporari ai destinelor Romaniei care trebuie sa asculte solutiile propuse de mediul de business si sa le aplice. Romanii sufera, inca, de o mentalitate totalitara si cred ca, intr-o democratie, majoritatea decide. In realitate este cu totul altfel. “Mediul de afaceri creeaza, duce o anumita comunitate. Pentru ca orice natiune este condusa de interesele mediului de afaceri care, in cele din urma, sunt ale noastre, ale tuturor”, afirma omul de afaceri Dinu Patriciu, intr-un interviu pentru The Money Channel. Potrivit acestuia exista in tara o imagine gresita asupra celor bogați, pe care romanii ii confunda cu escrocii, talharii ori hoti in loc sa-i consideri niste oameni de succes care duc in spate o buna parte din economie.
Pretul apartamentelor vechi a reintrat pe panta descendenta. Cumparatorii interesati de achizitia de apartamente vechi nu au cazut in capcana proprietarilor care au avut luna trecuta un puseu de crestere a preturilor. In aprilie, pretul locuintelor vechi a reintrat pe trendul descendent, cu mici exceptii unde acestea se mentin la nivelul din martie. Valoarea indicelui imobiliare.ro, pentru categoria de apartamente vechi din Bucuresti, aferenta lunii aprilie a ramas la 1.241 euro/mp de suprafata utila, scrie Capital.ro.
Cum interactioneaza preturile locuintelor cu dobanda de politica monetara. Doua vesti au marcat piata imobiliara saptamana aceasta, ambele ivite in aceeasi zi, si fiecare cu implicatiile sale. Intai de toate BNR a mai taiat 0,25% din dobanda de politica monetara, care a ajuns la 6,25%, ceea ce inseamna ca, in timp, bancile vor putea sa mai reduca dobanzile la credite. A doua, indicele imobiliar realizat de imobiliare.ro a mai pierdut 4,1%, adica apartamentele noi de pe piata romaneasca s-au ieftinit cu procentul amintit. Exista legatura intre cele doua evenimente? Bineinteles. Ambele indica faptul ca economia romaneasca e bolnava. Nu se face comert cu aproape nimic, exceptand produsele de baza, al caror consum oricum e sub anii trecuti, scrie Business Cover.
Taxa pe vile pentru salvarea caselor-monument. Minimum 0,5 euro si maximum 7 euro pe metrul patrat construit. Acesta va fi cuantumul unei noi taxe pe care parlamentarii vor sa o impuna printr-o lege al carei proiect se afla deja pe masa Senatului. Concret, din momentul in care legea va intra in vigoare, orice persoana (fizica sau juridica) care va dori sa construiasca pe teritoriul Romaniei va fi nevoita sa plateasca autoritatilor locale o asa-numita „taxa de timbru pe constructie”. Cuantumul taxei va varia in functie de locul in care va fi ridicata noua cladire (mai mare in oras si mai mica la sat), de inaltimea constructiei si de categoria in care aceasta se incadreaza (vila, bloc, sala de sport, gara, aeroport sau hala industriala), scrie evz.ro.
Cat ar putea incasa statul in plus pe masini: 150 mil. euro pe an. Alti 200 mil. euro ar putea veni de pe case. Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a declarat ieri ca Guvernul ia in calcul impunerea unor taxe mai mari pe case si masini, fara a preciza variantele luate in calcul. Ziarul Financiar a calculat ce ar insemna o crestere a taxelor pe masini pana la nivelul la care acestea ar ajunge la 0,24% din PIB, ca in Spania, spre exemplu: 150 mil. euro in plus la buget fata de taxele stranse acum din aceasta sursa. Impozitele anuale pentru cele 4,2 milioane de autoturisme din parcul auto national colectate de statul roman se ridica la aproximativ 150 de milioane de euro, respectiv 0,12% din PIB, pondere aflata la jumatate fata de Spania, spre exemplu, unde sunt incasate anual taxe auto in valoare de 2,6 miliarde de euro.
Ce televizor sa imi iau: HD-ready sau Full HD? Cei care vor sa isi cumpere un televizor in prezent sunt derutati de termenii tehnici pe care uneori nici personalul magazinelor de specialitate nu stiu sa ii explice. Cea mai intalnita intrebare in prezent: care este diferenta intre HD-ready si Full HD? Televizoarele HD Ready au o rezolutie minima de 720 de linii pentru afisarea continutului High Definition. Acestea pot accepta formate video HD in 720p si 1080i, dar nu poate afisa rezolutia completa de la surse 1080p. Imaginile pot fi usor distorsionate. Televizoarele Full HD furnizeaza cea mai buna imagine HD posibila prin adaugarea a 1.920 x 1080 de pixeli, scrie Capital.ro.
Exproprieri de aproape 200 milioane de lei pentru autostrazi. Compania Nationala pentru Autostrazi (CNADNR) va demara, in acest an, exproprieri de aproape 200 de milioane de lei. Hotararile de Guvern au fost publicate deja in Monitorul Oficial. Pentru realizarea autostrazii Cernavoda-Constanta a fost avizata suma de 87 milioane de lei necesara exproprierilor, scrie Bursa.
Minunata lume a mediocritatii! Romania iubeste geniile! Genii ale matematicii, muzicii, economiei sau fotbalului, dar genii sa fie. Orice altceva este prea putin… Orice drum incepe cu primul pas. Care ar putea fi acesta pe drumul catre reformarea tarii? Poate ca insasi constientizarea faptului ca avem undeva o problema si rezolvarea acesteia. Nu problema statului, a lumii sau universului. Ci pe a noastra, personala, care tine numai si numai de noi. Nu trebuie sa fie ceva spectaculos. Nu e nevoie de opera unui geniu. Doar o solutie simpla, mediocra si care sa functioneze, scrie Claudiu Serban in editorialul sau din Capital.ro.
Immoeast a platit 10 mil. euro pe 75% din Euromall Galati. Fondul austriac de investitii Immoeast, care detine un portofoliu imobiliar de aproape un miliard de euro in Romania, a platit 10 milioane de euro si ar mai putea achita inca cinci pentru a prelua 75% din centrul comercial Euromall din Galati, aflat in constructie, proiect pe care a ajuns sa il controleze integral prin intermediul firmei Union Investitii. Desi de mai bine de un an reprezentantii Immoeast anunta planuri de a renunta la o parte din portofoliul local, austriecii au facut achizitie dupa achizitie in cadrul proiectelor incepute alaturi de diferiti parteneri, cumparand participatiile la preturi „de criza”, scrie Ziarul Financiar.
VW a prezentat conceptul viitorului Golf electric – blue-e-motion. In cadrul unei festivitati desfasurate la Berlin, Volkswagen a prezentat cancelarului german Angela Merkel prototipul care prefigureaza viitorul model electric de serie Golf, care va fi comercializat incepand din 2013. Denumit blue-e-motion, conceptul este echipat cu un motor electric de 115 CP si 270 Nm, alimentat de baterii litiu-ion cu o capacitate de 26,5 kWh. Autonomia anuntata de constructor este de 150 km, cu o viteza maxima de 140 km/ora. Deocamdata nu se cunoaste timpul necesar reincarcarii bateriilor, scrie 24auto.ro.
Renault-Nissan va lansa in 2012 o masina de 2.500 de dolari. Alianta Renault-Nissan va vinde in India, din 2012, o masina de dimensiuni reduse, la un pret de 2.500 de dolari, dezvoltata in colaborare cu un partener local, potrivit publicatiei Indian Express. Renault a convenit cu producatorul auto indian Bajaj ca masina sa fie comercializata la un pret de 2.500 de dolari, pentru a face concurenta directa modelului Nano, construit de grupul Tata si considerat cel mai ieftin automobil din lume, scrie StiriAuto.ro.