Sari direct la conținut

Business Report: Ponta: Proiectul Rosia Montana trebuie decuplat total de lobby-ul si interesul politic; Cat castiga un african care lucreaza pentru cel mai bogat roman; Cine trebuie sa depuna situatiile financiare pana pe 29 mai; De ce primesc milionarii scrisoare de la Fisc

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Ponta: Proiectul Rosia Montana trebuie decuplat total de lobby-ul si interesul politic. Decizia care va fi luata de Guvern in proiectul Rosia Montana presupune indeplinirea in prealabil a trei conditii, respectiv existenta unor garantii privind protectia mediului, realizarea unei renegocieri si decuplarea totala a proiectului de lobby-ul si interesul politic, a afirmat premierul Ponta. El a adaugat ca nu poate indica la acest moment daca cele trei conditii vor fi indeplinite inainte de alegeri, dupa alegeri „sau poate niciodata”. Victor Ponta a precizat: „Deciziile referitoare la Rosia Montana au legatura cu cele trei conditii pe care le-am enuntat cand eram in opozitie si in programul de guvernare, si anume in primul rand garantii absolute referitoare la protectia mediului, in al doilea rand o renegociere si o prezentare publica a ceea ce inseamna beneficiul statului in acest tip de proiect – deoarece beneficiile celor privati sunt foarte clare, dar cele ale statului roman nu la fel de mult – si in al treilea rand decuplarea totala a unui asemenea proiect de lobby-ul si interesul politic”. In opinia premierului, un asemenea proiect nu poate fi derulat pentru un om politic, „indiferent cum il cheama sau ce functie importanta ocupa”, ci doar pentru oamenii din zona respectiva si pentru Romania, scrie Bursa.ro.

Cine trebuie sa depuna situatiile financiare pana pe 29 mai. Termenul-limita de depunere a situatiilor financiare pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome si institutele de cercetare si dezvoltare este 29 mai. Anul acesta raportarile vor fi diferite pentru anumite categorii de societati. Prin OUG 37/2011 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii, s-a dispus simplificarea raportarilor situatiilor financiare pentru o noua categorie de intreprinderi mici. Au termen-limita de depunere a situatiilor financiare pana pe 29 mai numai entitatile al caror exercitiu financiar coincide cu anul calendaristic, precum si cele care au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate. Acelasi termen il au si subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, anunta Finantistii.

Cat castiga un african care lucreaza pentru cel mai bogat roman: Acum le-a marit salariile cu 400%. In urma tensiunilor generate de greva muncitorilor de la mina Tonkolili, Frank Timis a decis sa majoreze salariile angajatilor cu aproape 400%. Astfel, conform unor informatii din presa locala, salariul minim al unui african din Sierra care lucreaza la Tonkolili va fi de acum de peste un milion de SLL, echivalentul a aproape 200 de euro. Pana acum, un muncitor castiga 300.000 de SLL pe luna, adica aproximativ 50 de euro pe luna. Sierra devine statul cu cea mai mare crestere economica din lume. Un raport al Fondului Monetar International privind impactul macroeconomic al proiectului Tonkolili asupra economiei din Sierra Leone scoate la iveala cifre demne de invidiat pentru orice stat din lume. Desi a fost publicat la finalul anului trecut, raportul nu a fost foarte mediatizat nici macar in presa locala. Guvernul din Sierra Leone a semnat cu African Minerals, compania condusa de omul de afaceri de origine romana Frank Timis, un contract de extractie de minereu de fier din mina Tonkolili, care are o rezerva de peste 10 miliarde de tone de minereu, informeaza Capital.ro.

Ce panglici va taia Guvernul Ponta. Cinci tronsoane de autostrada si un pod mult-asteptat peste Dunare. Acestea sunt proiectele mari de infrastructura anuntate ca vor fi inaugurate pana la alegerile legislative din luna noiembrie. Practic, noul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, si noul premier, Victor Ponta, vor culege roadele predecesorilor lor, din guvernele ultimilor ani, si vor taia panglicile de inaugurare la proiecte care se afla deja pe ultima suta de metri. Prima pe lista, in ordine cronologica, este Autostrada Bucuresti – Ploiesti, care va fi deschisa circulatiei la jumatatea acestei luni, conform ultimului termen anuntat de fostul premier, Mihai Razvan Ungureanu, care a vizitat santierul autostrazii cu fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, pe 22 aprilie. „Inchidem un proiect in care multa lume are merit, si predecesorii domnului ministru, si guvernele precedente. Guvernul Boc a tinut foarte mult ca aceasta autostrada sa fie incheiata chiar in anul care a trecut, nu s-a putut atunci. Miza este sa o avem foarte repede gata”, declara Ungureanu, la acel moment, scrie EVZ.

De ce primesc milionarii scrisoare de la Fisc. 350 de oameni de afaceri bogati au primit scrisori de la Fisc care le aduce aminte ca trebuie sa-si plateasca darile catre stat aferente veniturilor obtinute, fie in tara fie in strainatate. Operatiunea face parte dintr-un plan al statului de combatere a evaziunii fiscale. Prima intrebare cu privire la aceasta actiune se refera la numele milionarilor vizati de actiunea ANAF. Potrivit unei surse din aceasta institutie este vorba in principal de oamenii de afaceri din topurile celor mai bogati romani. „Bucurestiul in general detine o populatie numeroasa in materie de orice, deci marea majoritate sunt din Bucuresti. Peste 50%, dar sunt si din Constanta si alte judete. E vorba de Patriciu, Tiriac, toti patronii de ziare si televiziuni, de detinatorii primelor 5 echipe de fotbal, cam primii 25-30 personaje din Top Capital 300 si Forbes. Sunt si cei cum e cazul lui Columbeanu, care nu prea mai apar in topuri fiindca oficial au saracit”, anunta Romania Libera.

Angela Merkel: „Cresterea pe credit va adanci criza”. Cancelarul german Angela Merkel a respins, ieri, apelul opozitiei din tara si al Europei pentru implementarea de politici de stimulente economice care sa se bazeze pe noi datorii, avertizand ca „o crestere pe credit” nu va face decat sa adanceasca criza din regiune. „Cresterea prin reforme structurale este rationala, importanta si necesara. Cresterea pe credit ne-ar impinge inapoi la inceputul crizei, iar acesta este motivul pentru care nu trebuie sa o facem si nu o vom face”, a subliniat oficialul de la Berlin, informeaza Bursa.ro.

Salariile liderilor lumii. Criza i-a determinat pe cativa lideri ai tarilor dezvoltate din Europa, in pricipal, sa-si reduca salariul. O masura de auteritate menita sa dea exemplu de sacrificiu popoarelor ale caror destine le conduc. Francois Hollande, noul presedinte al Frantei, a anuntat deja ca isi va reduce salariul cu 30%, masura valabila si pentru ministrii cabinetului de la Paris. Salariul noului locatar de la Elysee va fi de 13.532 de euro pe luna. Predecesorul sau, Nicholas Sarkozy, isi crescuse salariul la inceputul mandatului cu 170%, de la 7.000 de euro, la 19.300 euro lunar. Mario Monti, premierul Italiei si ministru de finante, care ii succede in functie lui Silvio Berlusconi, a renuntat definitiv la salariu in semn de solidaritate cu compatriotii sai asupra carora apasa masurile din planul de austeritate, scrie Finantistii.ro.

Mercedes lucreaza la viitorul GLA. Agitatie mare in segmentele premium compacte, acolo unde noutatile constructorilor germani vin pe banda rulanta! Dupa ce a lansat noile generatii Clasa A si Clasa B, Mercedes se pregateste sa dezvaluie si un coupe cu 4 usi de categorie mica, un „baby CLS” denumit CLA si prefigurat de Concept Style Coupe, prezentat recent, la Beijing. Dar noutatile Mercedes din „grupa mica” nu se vor opri aici! In plan se afla si un SUV compact, care sa rivalizeze cu BMW X1 si Audi Q3. Micul crossover de la Mercedes s-ar putea numi GLA si ar urma sa beneficieze de platforma tehnica MFA (Mercedes Front-Wheel Drive Architecture), deja utilizata la Clasa A si Clasa B. Ar urma sa masoare 4,40 m lugime, in timp ce ampatamentul va fi de 2,70 metri, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro