Business report: Prelungirea Ghencea: lărgirea celei mai aglomerate şosele din sud-vestul Capitalei va costa 558 milioane de lei. Lucrările vor dura doi ani; Enel va construi o rețea de stații de încărcare pe mașini electrice; Autobuz electric care poate circula 20 de ani fără reparaţii, expus la InnoTrans Berlin. Producătorul vrea să îl vândă şi în România
Prelungirea Ghencea: lărgirea celei mai aglomerate şosele din sud-vestul Capitalei va costa 558 milioane de lei. Lucrările vor dura doi ani. Proiectul de lărgire a şoselei Prelungirea Ghencea, cea mai aglomerată arteră din sud-vestul Capitalei, va costa 558 milioane de lei, potrivit indicatorilor tehnico-economici supuşi spre aprobare consilierilor generali în şedinţa din 26 septembrie. Lucrările sunt prevăzute să dureze doi ani, pe o porţiune de 5,7 kilometri, potrivit Economica.net.
Enel va construi o rețea de stații de încărcare pe mașini electrice. Compania italiană Enel a anunțat vineri că va dezvolta o rețea de stații de încărcare pentru automobilele electrice, o mișcare ce urmează tendința globală de renunțare treptată la combustibilii fosili. Conducerea companiei nu a comunicat numărul de stații de încărcare ce vor fi deschise în România, dar surse din piață au declarat pentru G4Media.ro că Enel plănuiește să deschidă circa o mie de astfel de stații în următorii ani.
România, țara celor mai mari fraude cu TVA din UE. ”România a redus în ianuarie 2016 rata standard de la 24% la 20%. Schimbarea a avut impact substanțial asupra ratei efective (adică cea care arată cât s-a colectat efectiv – n.red.) de la 17,2% la 13,5%. In pofida reducerii ratei, neconformarea privind TVA a crescut iar diferența a crescut la aproape 36%. În termeni relativi diferența este cea mai mare din UE”, spune Comisia Europeană, potrivit digi24.ro.
Autobuz electric care poate circula 20 de ani fără reparaţii, expus la InnoTrans Berlin. Producătorul vrea să îl vândă şi în România. Grupul Alstom prezintă autobuzul electric Aptis în cadrul InnoTrans Berlin, cel mai mare târg din lume dedicat industriei transporturilor. Cu o durată de utilizare de peste 20 de ani faţă de media de 15 ani a altor modele electrice, noul autobuz ar putea fi oferit şi la licitaţiile din România. Spre deosebire de celelalte autobuze, Aptis are roţile amplasate la capete, astfel încât greutatea este distribuită în mod egal, atât pe spate cât şi pe faţă, potrivit Economica.net.
Scandalul Danske Bank se extinde în Marea Britanie. Agenţia naţională britanică pentru combaterea infracţionalităţii (NCA) a anunţat vineri că a deschis o investigaţie privind legăturile dintre firme înregistrate în Regatul Unit şi subsidiara estoniană a Danske Bank A/S, implicată într-un scandal de spălare de bani. De asemenea, cel mai mare creditor din Danemarca este din nou anchetat de Autoritatea daneză de Supraveghere în Domeniul Financiar (FSA) în cazul care a şocat opinia publică, potrivit digi24.ro.