Business report: Procesele colective, pericol pentru banci; Calendarul luxului la romani. Cate masini premium au fost inmatriculate in primele doua luni ale acestui an; Firma cu cel mai mare profit din istoria Romaniei a intrat in insolventa
Firma cu cel mai mare profit din istoria Romaniei a intrat in insolventa. Compania American European Marketing and Enterprises S.A., care in 2010 a raporat in bilantul contabil o cifra de afaceri si un profit net de 4,1 mld. euro – de patru ori mai mare decat profitul record stabilit anul trecut de Petrom (1,091 mld. euro), a intrat luna trecuta in insolventa la cererea Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov. Firma cu sediul in satul brasovean Fantana figura in 2010 cu un singur angajat, iar in declaratia fiscala din 2011 – ultima depusa – compania nu si-a mai trecut niciun angajat, in plus, cifra de afaceri si profitul sunt zero. Totusi, in ultimul raport financiar compania brasoveana figureaza cu active imobilizate in valoare de peste 8 mld. euro. DGRFP Brasov a cerut insolventa companiei in 14 iunie 2013, iar judecatorii brasoveni au acceptat cererea institutiei in 27 februarie 2014, numind ca administrator judiciar firma Braudit din Brasov, reprezentata de Ioan Comsa, informeaza Capital.
Incepe marea asfaltare. Cum vrea Ministerul Transporturilor sa reabiliteze 1,5 kilometri de drum judetean pe zi. Daca la capitolul autostrazi Romania este pe ultimul loc din UE, ca numar de kilometri pe cap de locuitor, situatia nu este mai buna nici cand vine vorba de drumurile nationale sau judetene. Aproximativ jumatate din lungimea drumurilor modernizate aveau durata de serviciu depasita, potrivit celor mai recente date disponibile ale INS. CNADNR are nevoie, intr-un an, de 4 miliarde de euro sa astupe gropile din sosele, dupa cum declara Dan Sova, anul trecut. Ministerul Transporturilor, condus de Dan Sova, isi propune sa introduca o procedura mai putin utilizata la nivel national pentru a reabilita drumurile nationale si judetene din Romania, comparativ cu clasica „plombare” a gropilor, noteaza gandul.
Saptamana rosie la Bursa. S-au pierdut 4,2 miliarde de lei. Valoarea celor peste 100 de companii listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a scazut cu peste 4,2 miliarde de lei, ca urmare a deprecierii actiunilor lor in saptamana bursiera care s-a incheiat ieri. Piata de la Bucuresti a fost luata de valul caderilor de pe pietele externe, iar fenomenul „fara dividende” a accentuat tendinta. Decisive au fost riscurile unui nou razboi rece intre Rusia si Occidentul, la care s-a adaugat diminuarea abrupta a cresterii celei de-a doua celei mai economiei. China. Inaintea dupa amiaza de vineri, toti indicii Bursei de Valori Bucuresti (BVB) scadeau cu mai mult de 1%, cu exceptia celui energetic. Se incheia, astfel, o saptamana rosie de scaderi. Doar marti s-au inregistrat cresteri, dar numai ca efect al demersurilor speculative ale jucatorilor. Altfel spus, ca sa aiba ce sa castige din vanzari, conform economica.net.
Alocatia pentru copii – practica europeana si aplicarea ei in Romania. Dincolo de prezenta ei mai mult simbolica in randul prestatiilor oferite de stat pentru aproape 4 milioane de beneficiari, alocatia pentru copii ar putea fi un instrument economic pentru imbunatatirea protectiei sociale. Echitatea si adoptarea unor modele deja verificate nu pot fi separate de echilibrarea pe termen lung a bugetului de pensii si de cresterea gradului de conformare fiscala. In definitiv, vorbim despre dimensiunea economica a natalitatii. Variante occidentale 1. Varianta cea mai simpla in UE este stabilirea unei sume uniforme pentru fiecare dintre primii doi copii, cu o usoara crestere pentru urmatorii. Exemplele sunt Germania (cate 184 euro la primii doi copii, apoi 190 euro si 215 euro ), Irlanda (140 euro si apoi 148 euro). In afara UE, Norvegia merge pe o valoare unitara de 129 euro plus un spor de 42 euro pentru regiunile nordice. Integral in cursdeguvernare.ro.
Procesele colective, pericol pentru banci. Relatia clienti-banci intra intr-o noua faza, care ascunde capcane mari pentru creditori. Multe dintre procesele intentate pana acum de clienti bancilor au fost castigate de banci, dar 2014 a adus decizii importante in favoarea clientilor. Este vorba de un proces colectiv castigat definitiv de clienti ai Volksbank si de prima sentinta favorabila obtinuta de un client la Inalta Curte de Justitie. Clientii Volksbank au obtinut anularea unor comisioane considerate abuzive, precum si o dobanda avantajoasa la credite. Clientul BCR a castigat la Inalta Curte ca dobanda sa sa fie stabilita prin negociere cu banca. „Anterior, Curtea de Apel decisese ca dobanda creditului clientului sa devina Euribor plus o marja de 1,5 puncte”, a spus pentru EVZ Gheorghe Piperea, avocatul clientului.
Tiruri sechestrate in Republica Moldova. Mijloacele de transport a patru soferi romani au fost sechestrate, acestea aflandu-se in incinta unei fabrici de ulei din Tighina, Republica Moldova, informeaza Ministerul Afacerilor Externe (MAE), care precizeaza ca acestia sunt „victime colaterale ale unui litigiu comercial”. Intr-un raspuns al Ministerului de Externe, citat de Mediafax, se precizeaza: „Misiunii diplomatice romane i s-a semnalat ca un grup de cetateni romani, soferi de tir, ar fi fost prezumtiv sechestrati, impreuna cu mijloacele de transport, inca de la data de 4 martie 2014, in incinta unei fabrici de ulei din localitatea Tighina (Bender) din Republica Moldova, localitate limitrofa regiunii Transnistria. Initial, in aceasta situatie s-au aflat 9 persoane, dintre care cinci au reusit sa paraseasca zona si sa se repatrieze la data de 12 martie 2014, astfel incat in prezent se mai afla la fata locului patru cetateni romani”, scrie Bursa.ro.
Calendarul luxului la romani. Cate masini premium au fost inmatriculate in primele doua luni ale acestui an. Topul achizitiilor in 2013. Romanii scot din buzunar anual milioane de dolari pentru a-si cumpara bolizi unul si unul. Doar in primele doua luni ale anului 2014 au fost inmatriculate 38 de masini de lux premium, sase dintre ele costand in total peste 1,5 milioane de dolari. Lamborghini Aventador, Ferarri F12, Bentley Continental GT V8, Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC sau Audi S7 SportBack, acestia sunt doar cativa dintre bolizii care circula de la inceputul anului pe drumurile tarii. Romanii nu s-au uitat la bani in 2014 atunci cand a fost vorba de achizitionarea unei masini noi premium. Astfel, doar sase dintre cele mai puternice autoturisme de prima clasa inmatriculate in primele doua luni ale anului i-au costat peste 1,5 milioane de dolari, potrivit calculelor gandul.