Business Report: Proiectul care va ingreuna cumpararea terenurilor de catre straini a intrat pe ultima suta de metri; In cinci luni, 13 banci au vandut doar un singur credit in programul Prima Masina; Cati bani face Wizz Air in Romania
Proiectul care va ingreuna cumpararea terenurilor de catre straini a intrat pe ultima suta de metri! Zilele acestea Achim Irimescu, ministrul Agriculturii, pregateste impreuna cu echipa sa un proiect de modificare a Legea 17/2014 privind vanzarea terenurilor agricole, astfel incat sa reglementeze mai bine achizitia suprafetelor agricole de catre straini. Proiectul urmeaza a fi trimis in dezbatere publica saptamana viitoare. „Am un proiect (n.r- in ceea ce priveste modificare Legii 17/2014 privind vanzarea terenurilor agricole) pe care il discut cu partenerii sociali si trebuie sa-l conturam definitiv. Ideea de baza este sa ne inspiram de la altii si sa nu avem probleme cu Comisia Europeana. Urmeaza ca zilele acestea sa am o prima discutie, dupa care sa-l mai completam si sa-l pregatim pentru consultare publica. Si sper ca sa ajunga in dezbatere publica saptamana viitoare”, a declarat Achim Irimescu, pentru revistaCapital.
In cinci luni, 13 banci au vandut doar un singur credit in programul Prima Masina. Daca in 2015 bancile comerciale au reusit sa vanda 193 de credite in cadrul programului Prima Masina, acum se contureaza un veritabil esec al acestui program. Surse guvernamentale au declarat ca pana la data de 19 mai a fost emisa o singura garantie in acest program, chiar daca dobanzile sunt de 4% – 6% fata de 8% -10% la un credit de consum. Toate sperantele se indreapta acum catre programul Rabla 2016, unde depunerea dosarelor pentru obtinerea voucherelor de maximum 6.500 de lei a inceput de ieri. Acest tichet poate deveni avans pentru un credit Prima Masina. Potrivit unor surse guvernamentale, in 2016 a fost acordata o singura garantie pentru Prima Masina, cererea foarte slaba fiind motivata in principal de conditiile de creditare care sunt similare celor de la creditele de consum. Cel putin asa le-au povestit reprezentantii asociatiilor din domeniul auto oficialilor statului. Plafonul de 100 de milioane de lei alocat in 2016 celor 13 banci participante la sistem este ramas din banii necheltuiti in 2015 pentru acelasi program. Pentru anul trecut, plafonul alocat garantiilor emise pentru acest program a fost de 350 de milioane de lei. Pana la finalul anului 2015, au fost acordate 193 de garantii, anuntaEconomica.net.
Ai aflat de la Fisc de datorii vechi? Cum beneficiezi de amnistie fiscala. De amnistia fiscala anuntata de Guvern in toamna anului trecut pot profita ia si cei care au aflat recent de datorii, cu conditia sa depuna o cerere in acest sens, pana pe 30 iunie. Facilitatea nu este insa valabila in toate cazurile. Astfel, Ordonanta 44/2015 da dreptul contribuabililor cu datorii la bugetul general consolidat sa beneficieze de stergerea anumitor datorii. Mai precis, este vorba despre o parte din dobanzile si penalitatile impuse asupra datoriilor efective, stranse pana la data de 30 septembrie 2015. Conditia pentru a beneficia de aceasta facilitate era ca intreg debitul (datoria principala, excluzand de aici penalitatile si dobanzile) sa fie achitat in primul trimestru al anului, deci pana la data de 31 martie 2016.EVZa incercat sa afle ce se intampla insa cu acele datorii despre care contribuabilii nici macar nu stiau si pentru care au primit somatie de la Fisc dupa data de 31 martie.
Legea darii in plata. Se cauta cazuri sociale. Dupa ce autorul Legii 77/2016 a darii in plata a declarat ca tranzactia trebuie sa fie libera de impozit si Ministerul Finantelor a anuntat ca ar trebui aplicat un impozit de 2% – 3% pe soldul existent, acum Finantele anunta ca incearca identificarea categoriilor sociale defavorizate pe care sa le scuteasca de la plata acestor taxe. Prin urmare, din primele informatii, ar putea fi scutiti cei care au o singura locuinta pe care o cedeaza bancii, dupa cum a declarat ministrul Finantelor Publice, Anca Paliu Dragu. Bogdan Preda de la Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) a declarat pentru „Romania libera” ca acest organism a cerut inca din decembrie anul trecut, printr-o adresa catre Ministerul Finantelor, lamurirea chestiunii, pentru ca exista posibilitatea ca legea sa intre in vigoare chiar de atunci.
Dacia Duster 2 – O noua ipoteza de design. In urma cu cateva luni, colegii de la Auto Bild Germania au publicat o serie de imagini cu viitoarea generatie Dacia Duster. Bineinteles, vorbim despre ipoteze de design si nu despre modelul real. Se pare ca italienii de la OmniAuto si-au imaginat si ei viitorul Duster. Si da, intre cele doua desene exista diferente considerabile. Daca in cazul nemtilor, zona frontala era mult schimbata, in cazul italienilor, partea din fata a lui Duster a fost imaginata mergand pe stilul actualului SUV de la Mioveni. Din pacate, nu avem imagini si cu zona posterioara. Dupa cum deja stiti, viitoarea generatie Dacia Duster va creste in dimensiuni (4,5 metri lungime) si va adopta o platforma noua, deja existenta in grupul Renault-Nissan. In dreptul motorizarilor, aceleasi zvonuri spun ca vom vedea propulsoare noi, turbo, care promit performante mult mai bune. O cutie automata este si ea luata in calcul. Interiorul va putea fi comandat cu 5 sau 7 locuri, iar sistemul de infotainment va fi unul nou, anuntaAuto-Bild.ro.
Autostrada Transilvania incepe, in sfarsit, sa prinda contur. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a avizat inceperea lucrarilor pentru trei contracte de proiectare si executie a autostrazii Ogra – Campia Turzii, parte a obiectivului de investitii Autostrada Transilvania. Odata finalizate aceste proiecte, in septembrie 2017, soferii vor beneficia de aproximativ 37 km de autostrada intre Campia Turzii si Targu Mures. Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania Catalin Homor ne-a anuntat ca s-au deblocat mai multe lucrari pentru autostrada Transilvania. „In momentul de fata avem mai multe contracte pe care le-am deblocat si speram ca dupa finalizarea proiectarii sa inceapa lucrarile in mod concret. Tronsonul de autostrada Ogra – Campia Turzii este in momentul acesta in perioada de proiectare si va face legatura cu tronsonul Campia Turzii – Gilau. De asemenea, tot in perioada aceasta vom semna cu antreprenorul Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro – Viaponte Romania contractul de lucrari pentru constructia tronsonului de autostrada Nadaselu -Mihaiesti in lungime de 16,80 km. Daca vorbim despre aceeasi autostrada Targu Mures – Brasov – Oradea, foarte curand vor incepe lucrarile si pe lotul 2 Ungheni – Ogra. Consideram ca este foarte important ca fiecare tronson sa fie adus in stadiul de executie, sa parcurgem etapa de expropriere, de obtinere a autorizatiilor de constructie astfel incat constructia propriu-zisa a autostrazii sa se poata realiza in conditii normale”, ne-a declarat seful CNADNR, Catalin Homor, informeazaCapital.ro.
Cati bani face Wizz Air in Romania. Wizz Air, cea mai mare companie aeriana din Romania, cu 4,5 milioane de pasageri transportati din si spre Romania, a realizat venituri la nivel de grup de 1,43 miliarde de euro in anul fiscal incheiat la 31 martie 2016. 11,7% din aceste venituri au fost realizate din Romania. Asta inseamna ca veniturile Wizz Air din Romania au fost de peste 167 milioane de euro, fara a fi luate in calcul rezervarile efectuate de romanii care muncesc in strainatate si care cumpara bilete din tara in care locuiesc. Strategia de exindere a companiei Wizz Air s-a axat pe faptul ca un numar mare de polonezi, romani si unguri lucreaza in strainatate si sunt vizitati de rude. Compania nu ofera date despre veniturile exacte realizate pe pietele unde opereaza. Dar, folosind datele publice ale Wizz Air, putem estima ce venituri realizeaza compania pe zborurile din si spre Romania, venituri ce includ vanzarile de bilete si veniturile din taxele suplimentare, scrieEconomica.net.