Sari direct la conținut

Business Report: Ratele la dezvoltator, o posibila bomba cu efect intarziat; Economia romaneasca are motor de camion; Cum poti castiga intr-o zi cat altii intr-o luna; Ne pregatim de o noua era a gazelor

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Ratele la dezvoltator, o posibila bomba cu efect intarziat. In ultima perioada, multi dezvoltatori imobiliari care au oferit posibilitatea vanzarii in rate intra in insolventa. Avansurile consistente achitate si ratele lunare mai mari decat cele la creditele imobiliare in cazul celor care platesc rate la dezvoltator nu mai au nicio importanta in situatia in care developerul intra in insolventa. Recuperarea banilor este pur teoretica si nici macar bancile, care au prioritate printre creditori, nu au decat rar sperante de a recupera sumele in intregime. Intre „tepele” cu proiectele imobiliare platite din perioada 2006-2008 care nu s-au mai finalizat si achizitia prin rate la dezvoltator, daca acesta din urma intra in insolventa, nu este nicio diferenta. In ambele situatii, cumparatorul are sanse minime de a mai recupera ceva din banii dati, informeaza Finantistii.ro

Factura pentru gazele rusesti: scumpiri in lant. Consumul de gaze este la un nivel record in aceste zile din cauza temperaturilor scazute care se inregistreaza in ultima perioada. In fiecare zi, in gospodarii si in combinate se ard peste 70 de milioane de metri cubi de gaze. In urma cu doi ani, se instaura starea de urgenta, desi consumul nu depasise 63 de milioane de metri cubi pe zi. Pentru a face fata cererii mari, se apeleaza la importuri, care au atins si ele un nivel record. „Intr-o zi normala de iarna se importa circa 10-14 milioane de metri cubi de gaze. In aceste zile friguroase, importurile au crescut pana la 19-20 de milioane metri cubi”, ne-au declarat surse din Ministerul Economiei. Integral in EVZ.

Constructorul pasajului Basarab mai primeste un contract de 246 de milioane de euro. CFR a atribuit contractul de reabilitare si imbunatatire a tronsonului Sighisoara-Atel (Sibiu), parte a liniei Simeria-Brasov, asocierii formate din consortiul FCC-Alpine si Azvi. Acestia se vor ocupa de reabilitarea si imbunatatirea unui tronson de 28 de kilometri de linie ferata electrica, astfel incat, la finalul lucrarilor, trenurile de pasageri sa ajunga la o viteza de 160 de kilometri la ora, iar cele marfare de 120 de kilometri la ora. Segmentul adjudecat de FCC face parte din Coridorul IV Paneuropean, contractul fiind finantat din fonduri de la Comisia Europeana. Durata lucrarilor este de 36 de luni. Proiectul include executia a patru variante cu lungime totala de aproape 9 kilometri si reamenajarea a doua gari si doua halte, anunta Capital.

Economia romaneasca are motor de camion. Vanzarile de camioane sunt indicatorul cel mai bun pentru starea de sanatate a unei economii, spunea Michael Schmidt, unul dintre marii dealeri de camioane locali. Atunci daca in 2012 se vor vinde camioane inseamna ca economia romaneasca va merge bine? Daca economia ar fi un organism, sectorul transporturilor si al logisticii ar reprezenta sistemul vascular. In aceeasi logica, daca vasele de sange functioneaza in parametri optimi, intregul organism este sanatos. Strans legate de evolutia majoritatii sectoarelor economice – fie ca vorbim de constructii si agricultura, fie de exporturi si importuri -, transporturile sunt un indicator foarte bun pentru mersul intregii economii. Care este diagnosticul in cazul pacientului Romania? Datele Institutului National de Statistica pentru primele trei trimestre ale anului trecut indica o crestere a sectorului de transport si telecomunicatii intre 1% si 2%, procente afectate puternic de stagnarea telecomunicatiilor, un fenomen deja prezent pe piata romaneasca de mai multi ani. Continuarea in Capital.

Cine castiga din falimentul Malev. Unele dintre cele mai rentabile curse aeriene ale companiei maghiare vor fi operate de companii precum WizzAir, Tarom ori Austrian Airlines. Falimentul companiei aeriene maghiare Malev a generat o serie de mutari pe piata serviciilor de transport din regiune. Deja, trei companii importante din regiunea Europei Centrale si de Est au anuntat ca vor prelua unele dintre cele mai rentabile zboruri care erau asigurate pana acum de Malev. Este vorba de Austrian Airlines si de WizzAir, carora li se adauga compania romaneasca Tarom. Cei doi operatori aerieni straini au baze in Romania si vizeaza zborurile Malev de pe cele mai competitive aeroporturi din Romania, cele din Bucuresti si din Cluj-Napoca, scrie Adevarul.

Johann Lurf, Volksbank: Nu vad cumparatori, prea curand, pentru bancile de vanzare. Sistemul nostru bancar va inregistra, anul acesta, cresteri moderate pe partea de depozite, in timp ce creditarea va ramane redusa, in conditiile in care clientii nu au bani disponibili pentru consum, este de parere Johann Lurf, presedintele Volksbank Romania.Domnia sa ne-a declarat, intr-un interviu, ca exista banci de vanzare, dar nu vede posibila intrarea unor jucatori straini in sistemul bancar de la noi, in conditiile actuale de piata. In privinta vanzarii bancii pe care o conduce, Johann Lurf ne-a precizat ca, in cel mai optimist scenariu, procesul dureaza intre trei si cinci ani, adaugand ca atunci „cand vrei sa vinzi ceva trebuie sa ai in spate un business”. Interviu integral pe Bursa.ro

Ne pregatim de o noua era a gazelor. Expertii Comisiei Europene elaboreaza in aceasta perioada o propunere de directiva europeana care va stabili regulile de exploatare a gazelor neconventionale. Perioadele geroase de iarna si facturile uriase pe care le primim ne aduc aminte din ce in ce mai des cat de importante sunt resursele energetice si cat de important este sa nu depindem de nimeni la acest capitol. Din pacate, Uniunea Europeana este dependenta de gazele rusesti, care inseamna 23% din consumul europenilor. Politicile energetice trasate la Bruxelles au printre prioritati reducerea dependentei de importurile de energie, iar una dintre metode este diversificarea resurselor, relateaza Adevarul.

Cum poti castiga intr-o zi cat altii intr-o luna. Din pacate, vremea asa-numitilor someri de lux nu a trecut. Si sunt domenii care in continuare le ingroasa randurile – cel financiar-bancar, imobiliar, auto si in general zona serviciilor, de departe cea mai vulnerabila la schimbari economice majore precum cea din ultimii trei ani. A aparut o categorie intreaga de seniori, top manageri si chiar antreprenori, pe scurt de profesionisti, care trebuie sa se adapteze si sa se reinventeze fie pentru ca pur si simplu criza le-a maturat compania de pe harta economiei locale (nise intregi au disparut), fie compania a facut restructurari masive care i-au afectat. Mai este o categorie de manageri cu multi ani de experienta, care vor sa faca pasul in antreprenoriat tocmai pentru ca au acumulat know-how intr-un domeniu si vor sa fie pe picioarele lor. Aducand la un numitor comun, toti au nevoie de o transformare in plan profesional, relateaza Money.ro

Industria da semne ca ne-ntoarcem in criza. In luna decembrie a anului trecut, comenzile noi din industrie, reprezentand cererea de marfuri, au avut valori mai mici cu 1,8% decat in aceeasi luna din 2010 si cu 8,9% fata de noiembrie, arata datele comunicate ieri de Institutul National de Statistica (INS). Scaderea anualizata a cererii din industrie este similara celei din decembrie 2008, cand Romania a intrat in recesiune. De atunci pana in decembrie 2010, comenzile industriale au scazut luna de luna, dupa care, din ianuarie 2010 – odata cu iesirea din recesiune – au crescut continuu, fara intrerupere, pana in noiembrie 2011. Revenirea pe minus a cererii din industrie, consemnata in decembrie 2011, constituie un semnal de alarma pentru industriasi, avand in vedere consecintele pe care le-au avut scaderile din 2008, cand fabricile isi intrerupeau una dupa alta activitatea si trimiteau angajatii in somaj tehnic, informeaza Adevarul.

Cod rosu de inghet pe piata imobiliara din Romania. Instabilitatea economica din zona euro ii determina pe investitori sa fie prudenti in privinta dezvoltarilor sau achizitiilor de proiecte imobiliare, arata cel mai recent studiu realizat de Ernst&Young. In opinia a 72% din investitorii chestionati, continuarea crizei datoriilor in zona euro va avea un impact negativ asupra investitiilor in active imobiliare, potrivit datelor Ernst&Young. Cu toate acestea, unele tari anunta semnale pozitive pentru anul 2012, dar nu este si cazul Romaniei. Piata imobiliara autohtona va ramane blocata, deoarece investitorii nu mai realizeaza achizitii si finantarea inca creeaza probleme, sunt de parere analistii. Integral in Adevarul.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro