Sari direct la conținut

Business Report: Romania, punct strategic pe harta marelui razboi agricol; Cine este gigantul care ar putea prelua Astra. O firma la ani lumina de Romania; Datoriile firmelor in insolventa: O cincime din economia Romaniei

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Romania, punct strategic pe harta marelui razboi agricol. Agricultura, o miza uriasa intr-un mare „razboi economic” care nu a inceput de ieri, de azi si care va continua multi ani de acum inainte, la nivel planetar. Aflati pe un pamant rodnic, vanat de mari interese, vom reusi, ca popor, sa ne administram resursele umane, tehnologice, financiare si naturale, astfel incat sa iesim castigatori din aceasta lupta? Stelnica este o comuna cu peste 1.700 de locuitori, aflata in judetul Ialomita, la nord de orasul Fetesti, pe malul stang al Dunarii. O localitate specifica zonelor romanesti de campie, cu putini oameni pe strazi la orele diminetii. Masinile trec rar, carutasii mana calul spre treburile zilnice, batranele vioaie deretica prin gradini si prin fata caselor. Comuna are o suprafata agricola de aproximativ 13.000 de hectare, cultivate cu orz, grau, floarea-soarelui si rapita, scrieCapital.ro.

Cine este gigantul care ar putea prelua Astra. O firma la ani lumina de Romania. Presedintele ASF, Misu Negritoiu, a aratat recent ca revitalizarea celei mai mari societati de asigurare din Romania nu se poate face decat cu ajutorul unui partaneriat strategic cu un grup important. Surse din piata afirma ca acest grup este deja cunoscut si se numeste PZU, cea mai mare firma de asigurari din Polonia si din Europa de Sud-Est, companie care este exact opusul modelului consacrat in Romania, anuntaEconomica.net.

Datoriile firmelor in insolventa: O cincime din economia Romaniei. Creantele generate de firmele aflate in insolventa, la nivel national, reprezinta 20% din PIB, aproximativ 25 de miliarde de euro, a spus astazi Florin Danescu, presedinte executiv al Asociatiei Romane a Bancilor. „Noua Lege a insolventei este cu adevarat mai buna decat ceea ce era inainte, dar ramane aceasta mare intrebare – felul de aplicare. Daca modalitatea de aplicare a acestei legi ramane aceeasi nu facem niciun pas inainte. Vorbim de 20% din PIB creante, aproximativ, pentru ca inca in Romania acest fenomen este foarte putin transparent, este foarte greu sa procuri date. 20% din PIB reprezinta aproximativ 25 de miliarde de euro, creante aflate in insolventa la nivel national, din care bancile au partea de credit de 5,4 miliarde de euro”, a spus Danescu, informeazaEVZ.

Rompetrol ar putea produce gaze naturale in Romania. Rompetrol ar putea ajunge producator de gaze naturale in tara noastra prin fondul de investitii in energie pe care il va constitui impreuna cu statul roman, dupa finalizarea privatizarii pachetului de 26,6% din titlurile Rompetrol Rafinare. Fondul de investitii in energie pe care KazMunaiGaz il va constitui impreuna cu statul roman ar putea investi in proiecte de extractie a titeiului si gazelor naturale in Romania, a declarat, la Adevarul Live, Azamat Zhangulov, vicepresedinte al KMG International, fostul Rompetrol Group. Acest fond comun de investitii in energie va fi infiintat dupa preluarea pachetului de 26,6% din actiunile Rompetrol Rafinare pe care statul le va scoate la vanzare. Zhangulov estimeaza ca in luna octombrie ar putea avea loc licitatia internationala, iar tranzactia ar putea fi incheiata pana la finele anului, scrieAdevarul.

Nicio banca nu a depus oferte la ultima operatiune cu titluri de stat, din luna iunie, a Trezoreriei. Nicio banca comerciala nu a depus oferte, marti, la sesiunea de oferte necompetitive pentru obligatiuni de stat, la ultima operatiune cu titluri de stat din luna iunie a Trezoreriei. Ministerul Finantelor Publice /MFP/ intentiona sa atraga marti un imprumut de 30 de milioane de lei de la bancile comerciale, printr-o sesiune suplimentara aferenta licitatiei de luni, cand a imprumutat 200 de milioane lei, prin obligatiuni cu scadenta reziduala la opt ani si 10 luni, la un randament mediu de 4,50%. MFP a redeschis practic o emisiune de obligatiuni pe 10 ani, din ianuarie 2013, cu o valoare de 200 de milioane de lei, iar luni bancile au depus oferte de 484,15 milioane lei. Trezoreria nu a acceptat randamente mai mari de 4,51%, anuntaCapital.ro.

Renaste o industrie: tramvaiul romanesc facut cu nemtii a gasit primul client in tara. Prototipul de tramvai Imperio a iesit deja la plimbare prin Arad, atat ziua cat si noaptea, intr-o suita de curse demonstrative pentru localnici. Sase bucati din tramvaiul facut pe o licenta Siemens au fost cumparate deja de Primaria din localitate, contractul semnandu-se saptamana trecuta. Astra Vagoane Calatori Arad a semnat, saptamana trecuta, un contract cu Primaria din localitate pentru livrarea a sase tramvaie moderne, de conceptie Siemens Germania, care sa inlocuiasca in parte tramvaiele vechi din Arad. Contractul este de 8,4 milioane de euro iar banii provin dintr-un imprumut de la BERD. Astra Arad, fabricantul tramvaiului, a castigat o licitatie la care mai participase si compania poloneza PESA. Tramvaiele denumite Imperio vor fi realizate la Arad, dupa patentul Siemens, primul urmand a iesi pe strazi in 30 de saptamani. Fabrica aradeana a construit si un prototip, care a circulat deja si care poate fi vazut „pe viu” la depoul din localitate, informeazaEconomica.net.

SEAT Leon X-PERIENCE, un allroad quattro spaniol. Familia de versiuni Leon este mai variata ca oricand, iar ultimul venit este un break in stil offroad, botezat X-PERIENCE. Debutul oficial este programat pentru la toamna, in cadrul Salonului de la Paris. Dupa reteta Allroad de la Audi, Alltrack la Volkswagen, sau Scout de la Skoda, X-PERIENCE dispune de protectii suplimentare pe usi si la pasajele rotilor, scuturi cu aspect metalic si jante pe 17 inch (optional, pe 18 inch). Caroseria este derivata din versiunea break, denumita ST. Leon X-PERIENCE nu mizeaza doar pe look, pentru ca dispune de o tractiune integrala permanenta, iar garda la sol a fost marita cu 15 mm, pentru a face fata cu brio drumurilor grele. Motorizarile disponibile sunt cu puteri intre 110 si 184 CP. Varful de gama este un 2.0 TDI cuplat la transmisia DSG, care accelereaza 0-100 km/ora in 7,1 secunde si atinge viteza maxima de 224 km/ora. Toate acestea, cu un consum de doar 4,9 litri/100 km, in ciclu combinat. Cei care nu tin neaparat la astfel de performante vor aprecia, cu siguranta, versiunile 2.0 TDI de 150 CP si 1.6 TDI de 110 CP. Pe benzina, motorul 1.8 TSI de 180 CP este si el disponibil cu transmisie DSG, scrie24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro