Sari direct la conținut

Business report: Rusinea infrastructurii romanesti: 15 kilometri de drum national de pamant. Mergand pe ele fara rovinieta, soferii risca amenzi usturatoare; Jocul cu preturile, inaintea reducerii TVA la alimente. Ce le pregatesc consumatorilor supermarketurile si producatorii; Taxiurile si pizzeriile, victimele legii bacsisului

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Rusinea infrastructurii romanesti: 15 kilometri de drum national de pamant. Mergand pe ele fara rovinieta, soferii risca amenzi usturatoare. In Romania exista 15 kilometri de drum national „de pamant” si inca 224 de kilometri de drum national „pietruit”, dintr-un total de 17.272 de kilometri de drumuri nationale, arata datele transmise vineri de Institutul National de Statistica (INS).La sfarsitul anului trecut, reteaua de drumuri publice totaliza 85.362 de kilometri, din care 17.272 km (20,2%) erau drumuri nationale, 35.505 kilometri (41,6%) – drumuri judetene, iar 32.585 de kilometri (38,2%) – drumuri comunale. Astfel, infrastructura romaneasca inca „se mandrea” la sfarsitul anului trecut cu 224 de kilometri de drum national pietruit (mai putin cu 10 kilometri fata de situatia de la finalul lui 2013) si cu 15 kilometri de drum national de pamant, noteaza Adevarul.ro.

Guvernul si Concurenta vor verifica preturile alimentelor, in contextul reducerii TVA. Premierul Victor Ponta a declarat vineri, la Craiova, intrebat cum comenteaza faptul ca dupa anuntul de scadere a TVA-ului la alimente de la 24% la 9% multi comercianti au marit preturile cu circa 30%, ca o reducere atat de mare a respectivei taxe este imposibil sa nu se observe in costurile alimentelor, transmite Agerpres. Primul ministru a afirmat ca a avut intalniri pe aceasta tema cu ministrul Agriculturii dar si cu presedintele Consiliului Concurentei, urmand ca toate institutiile statului abilitate sa verifice in urmatoarea perioada preturile alimentelor pentru a vedea daca se confirma respectiva crestere de 30%, informeaza economica.net.

Jocul cu preturile, inaintea reducerii TVA la alimente. Ce le pregatesc consumatorilor supermarketurile si producatorii. Se apropie momentul in care se va reduce TVA-ul la alimente si e mare foiala cu asezari de preturi si costuri. Au aparut producatori care acuza vanzatorii finali de cresterea taxelor impuse furnizorilor. Pentru ca nu avem doar taxe impuse de stat, in interiorul acestei industrii mai exista diverse taxe impuse pe lant: taxa de raft, taxa de prezentare, de pozitie. Dupa anuntarea deciziei de reducerea a TVA, supermarketurile au anuntat ca vor transfera in totalitate catre consumator, o ieftinire de 12%, insa nu le iese nimic la treaba asta. Daca insa reusesc sa impuna costuri mai mari furnizorilor, atunci castiga. Supermarketurile sunt acuzate ca forteaza mana furnizorilor sa plateasca taxe si mai mari pentru a suplini scaderea preturilor de la 1 iunie. Si, mai mult decat atat, daca reusesc sa reduca marjele furnizorilor, le cresc pe cele proprii, chiar daca s-ar produce ieftiniri, scrie digi24.ro.

Grecia are nevoie de 4 miliarde euro in luna mai pentru a-si acoperi obligatiile. Ministrul adjunct de Finante al Greciei, Dimitris Mardas, a declarat vineri ca statul va avea nevoie in luna mai de 4 miliarde de euro pentru a-si acoperi in totalitate obligatiile, informeaza agentia EFE. In declaratiile pentru televiziunea privata Skai, Mardas a mentionat ca, pana in prezent, tara a strans deja 160 milioane euro ca urmare a unui act normativ care obliga entitatile publice, cu exceptia caselor de pensii, sa imprumute statului – prin intermediul bancii Greciei – rezervele lichide, masura care a provocat „furia” reprezentantilor municipalitatilor. Executivul elen spera sa obtina prin aceasta masura pana la 2,5 miliarde de euro, noteaza Bursa.ro.

Top 16 – Cele mai avansate tari din punctul de vedere al progresului social. Indexul Progresului Social SPI este o valoare care masoara progresul prin indeplinirea nevoilor umane de baza, mai degraba decat indicatori traditionali de crestere economica. Lansat in 2013, SPI masoara o gama completa de componente ale performantei sociale si de mediu, agregandu-le intr-un cadru general, scrie portalul de stiri Business Insider. Indicele Progresului Social, care acopera aproximativ 99% din populatia lumii, a fost proiectat de o echipa condusa de Michael Green, un profesor de la Harvard Business School si ierarhizeaza aceste masuri sociale si de mediu care subliniaza bunastarea si oportunitatea, informeaza Capital.ro.

Taxiurile si pizzeriile, victimele legii bacsisului. Ordonanta potrivit careia orice ciubuc va trebui trecut pe un bon special, nemultumeste unele categorii de firme, ai caror reprezentanti spun ca nu se pot conforma Intrebat de jurnalisti cum vor putea taximetristii sau cei care livreaza pizza sa emita bonuri speciale pentru bacsis, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a spus ca acestia vor trebui dotati cu case de marcat speciale, care permit acest lucru. Pentru a fi in legalitate, reprezentantii consultati de EVZ spun ca trebuie oferite derogari sau prevederi speciale pentru anumite domenii, or, in caz contrar, va fi nevoie de investitii mari, ce le pun in pericol afacerile si care, oricum, nu garanteaza ca toate sumele din bacsisuri vor fi impozitate.

Suzuki Swift 1.2 – Ignorata segmentului. Desi are un pret de lista mai mic decat al principalilor rivali din segment, Suzuki Swift considera ca ofera multe alte atuuri. Asa sa fie? Oferta din clasa mica este atat de bogata, incat multi dintre clienti nu iau in calcul toate optiunile atunci cand sunt in cautarea unei masini noi. Germane, frantuzesti, italiene, japoneze sau coreene – toate concurentele din clasa mica au atuuri serioase pentru a-si asigura o felie din piata. Insa nu toti constructorii sunt la fel de agresivi in promovare, iar unele modele ajung sa fie uitate la scurt timp dupa lansare, desi nu sunt masini rele, scrie Auto-Bild.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro