Business Report: Se inchid fabricile auto. E bine sau rau pentru Romania?; Opt ani de Bechtel in Romania: autostrada dezamagirii totale; "Profetul crizei", lovit de criza din Romania
Se inchid fabricile auto. E bine sau rau pentru Romania? Anuntul recent al General Motors ca va inchide fabrica Opel din Bochum a produs reactii diverse, de la frustrarea angajatilor pana la opinii ale analistilor care considera ca masura ar trebui imitata si de alte companii. Ce semnal ar putea trimite insa catre Romania, a carei industrie auto a tinut exporturile si, indirect, economia la suprafata in timpul crizei? Fabrica Opel din Bochum este un simbol pentru grupul german, fiind inaugurata in 1962, a doua dupa fabrica-mama din Russelsheim si prima deschisa ca parte a General Motors, relateaza EVZ.
Prima inghetare a conturilor a crizei: Mii de clienti nu au acces la banii lor. Situatia se complica in Italia, unde la inceputul acestei luni a avut loc prima inghetare a conturilor de catre o banca, ce e drept micuta, dar care a creat un precedent deosebit de periculos. Cat de periculos? Cat sa bage in sperieti clientii altor noua banci italiene, tot mici, care se asteapta acum sa li se inghete conturile de catre bancile unde-si tin banii. Integral in Capital.
De ce nu se mai publica filmuletele cu autostrazile in lucru: pentru ca nu se mai stie cine le realiza. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) isi facuse un obicei – foarte bun, de altfel – de a publica, pe site-ul propriu, imagini video cu stadiul lucrarilor la tronsoanele de autostrada aflate in constructie. Astfel, publicul larg afla de la fata locului, mai ales prin intermediul presei care prelua respectivele imagini, ce lucrari erau realizate si care sunt sansele ca firmele executante sa se incadreze in termenii contractuali de executie. MTI publica periodic astfel de filmulete, realizate din avion, insa postarea acestora s-a oprit odata cu schimbarea guvernului si, implicit, a conducerii Ministerului, ultimul film urcat pe site, cu stadiul lucrarilor la Autostrada Orastie – Deva, datand de la sfarsitul lunii aprilie, informeaza Finantistii.ro
Opt ani de Bechtel in Romania: autostrada dezamagirii totale. Astazi se implinesc opt ani de la taierea panglicii – eveniment la care au participat premierul Adrian Nastase, ministrul transporturilor, Miron Mitrea, cel de interne, Ioan Rus, si vicepresedintele Bechtel de atunci, Charles Redman -, daca e sa comparam realizarile la autostrada Brasov-Bors (70 cm/h) cu viteza de deplasare a unui melc (3m/h, conform studiilor de specialitate – n.r.), observam ca melcul e vitezoman, relateaza Capital.
„Profetul crizei”, lovit de criza din Romania. Firma lui Nouriel Roubini cere insolventa unei firme organizatoare de evenimente din Romania care l-a invitat la mai multe forumuri pe teme economice la Bucuresti, dar nu l-a platit decat partial. Roubini Global Economics, firma fondata de economistul Roubini, a cerut insolventa firmei Forum Invest care l-a invitat la mai multe forumuri pe teme economice sustinute la Bucuresti. Cererea a fost depusa la Tribunalul Bucuresti la data de 14 iunie si are ca termen de judecata stabilit pentru data de 12 octombrie, informeaza Adevarul.
Lucian Isar: ”Romania ofera multe oportunitati inca neexploatate”. Prezent la un forum dedicat relatiilor de afaceri din Europa de sud-est cu accent pe relatia Grecia-Romania, ministrul delegat pentru mediul de afaceri a aratat ca Romania este o destinatie importanta pentru investitii. In data de 11 iunie a avut loc la Bucuresti forumul Go International a carui tema principala a fost ”Grecia-Romania: La confluenta Sinergiilor Comerciale Regionale”. La eveniment au participat peste 350 de oameni de afaceri si bancheri dar si reprezentanti ai guvernului si ai institutiilor financiare internationale, informeaza Capital.
China ar putea cumpara un milion de tone de bumbac din SUA. China, cel mai mare consumator mondial de bumbac, incearca sa cumpere un milion de tone din recolta noua de profil a SUA, ca sa-si alimenteze stocurile de stat, spun surse apropiate situatiei, citate de Bloomberg. Acestea afirma ca, in ultima saptamana, „China National Cotton Reserves” Corp., care gazduieste stocurile guvernului, a cumparat 160.000 de tone de bumbac, anunta Bursa.ro