Business Report: Soferii vor plati amenzile in functie de salariu – proiect de lege; Topul salariilor executivilor din companiile de productie; Scandalul de la Adevarul, mana cereasca pentru blogurile de media; Citroen Revolte surprins in Paris
Topul salariilor executivilor din companiile de productie. Sefii de fabrica sunt executivii cel mai bine remunerati in companiile care activeaza in zona de productie, cu salarii lunare brute care ajung, in medie, la 5.750 de euro, potrivit studiului AIMS Human Capital Romania care a analizat peste 76.000 de angajati din companii care opereaza unitati de productie in nordul, vestul si centrul tarii. In general, functia de director de fabrica este asimilata celei de manager general al companiei. Pe locul doi in topul castigurilor se afla executivii care ocupa pozitii de director financiar in fabrici, cu un salariu mediu lunar de 2.910 euro brut, urmati de directorii de productie, care incaseaza lunar salarii brute de 2.500 de euro, scrie ZF.ro
Scandalul de la Adevarul, mana cereasca pentru blogurile de media. Inainte sa apara in presa, scandalul demisiilor de la Adevarul Holding a fost acoperit de principalele bloguri de media de la noi, respectiv Reporter Virtual, detinut de Tiberiu Lovin, si Pagina de Media, aflat in posesia lui Petrisor Obae. Astfel, conform datelor furnizate de trafic.ro, unde sunt contorizate cele doua bloguri, numarul de utilizatori unici a explodat in cursul zilei de ieri fata de media zilnica obisnuita, scrie Capital.ro
Soferii vor plati amenzile in functie de salariu: proiect de lege. Nivelul minim al punctului de amenda va fi de 10% din salariul minim brut pe economie daca ai venituri de sub 30.000 de lei pe an. In cazul in care castigi mai mult vei plati cu procente din venitul total. Odata ce ai fost sanctionat, ai doua saptamani la dispozitie sa te prezinti cu fisa fiscala, pe anul anterior, acolo unde iti platesti amenda, scrie Money.ro
Am vazut cum se asambleaza Dacia Duster. Dacia si-a deschis portile uzinei de la Mioveni pentru o scurta vizita. Am putut vedea cu ochii nostri cum prinde forma Dacia Duster precum si celelalte modele ale gamei. Ziua a inceput cu o intalnire matinala la sediul Dacia din cartierul Militari. O ora si ceva mai tarziu eram la poarta uzinei din Mioveni. Am intrat in mini orasul Dacia si dupa cateva ture pe strazile intortocheate din interior ne-am oprit langa departamentul de caroserie, scrie ZF.ro
Cea de‑a doua criza auto sau despre efectul pervers al scaderii vanzarilor de masini noi. In 2009, anul de cosmar al pietei auto, 38 de dealeri de masini noi, in mare showroomuri fara parte de service – asa‑zisele magazine de bloc -, si‑au completat actele de lichidare si‑au inchis. Cel putin asa arata statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) citate de Brent Valmar, vicepresedintele institutiei si director general al Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata, scrie Money.ro
Culita Tarata a transferat afacerile din agricultura pe numele unuia dintre fii. Deputatul de Neamt Culita Tarata a transferat participatia de 90% pe care o detinea la compania TCE 3 Brazi, cu activitati in agricultura, catre unul dintre cei trei fii, Mihai, in varsta de 25 de ani. Cesiunea a avut loc in luna martie a acestui an. Restul de 10% din actiunile firmei se afla in posesia Elvirei Tarata, sotia deputatului, scrie Mediafax.
Oul de ciocolata, o afacere profitabila, indiferent de nationalitate sau religie. In locul frumoaselor oua incondeiate sau al celor vopsite in fiertura de coji de ceapa, romanii pun in cosulete tot mai multe oua din ciocolata, contribuind astfel la dezvoltarea unei industrii de cateva milioane de euro. Producatorii si analistii se aseapta ca vanzarile de oua din ciocolata sa scada anul acesta, comparativ cu anii precedenti, pe fondul reducerii consumului, ca urmare a crizei financiare. Totusi, oamenii vor continua sa cumpere ciocolata de calitate pentru a face o mica atentie celor dragi, scrie EVZ.ro
Citroen Revolte surprins in Paris. Conceptul Citroen Revolte a fost surprins pe celebrul bulevard Champ Elysees in timpul filmarilor. Citroen Revolte este reincarnarea moderna a celebrului 2CV, model ce a facut istorie la vremea sa. Acesta a fost lansat in 1949 fiind o masina mica si economica pentru cei mai putin instariti. Productia a continuat pana in 1990 existand o serie intreaga de versiuni, inclusiv vehicule militare. Cand au aparut primele imagini cu acest concept se credea ca va prefigura noul C3, dar este destul de clar ca avem in fata noul 2CV, scrie Voom.ro