Sari direct la conținut

Business Report: Topul concedierilor pe piata bancara; Cum opereaza speculantii de tichete Rabla; Dupa 6 ani, Vodafone depaseste Orange la profit in Romania; Cel mai rapid GT din lume: Brabus E V12 Coupe; Cat de ieftin este Dacia Duster?

HotNews.ro

Cele mai scumpe masini recuperate de firmele de leasing si la vanzare in Romania. Criza economica i-a afectat nu doar pe oamenii de rand, ci si pe cei care, pana nu demult, isi afisau ostentativ bunastarea. Decapotabile sau limuzine de sute de mii de euro s-au mutat in ultima vreme din fata restaurantelor de fite in parcarile firmelor de leasing pentru ca proprietarii lor nu si-au mai putut achita ratele, scrie Capital.ro

Topul concedierilor pe piata bancara. Cinci banci au taiat peste 2.000 de joburi. Prabusirea cererii de credite a eliminat peste 3.700 de locuri de munca din banci, majoritatea din top 10. Cinci banci de pe piata – patru din top 10 – si-au redus anul trecut personalul cu peste 2.000 de oameni in total, presate de criza sa-si ajusteze costurile. Recesiunea din 2009 a inghitit peste 3.700 de locuri de munca de pe piata bancara, numarul total al angajatilor coborand la circa 67.900, scrie Ziarul Financiar.

Statul infiinteaza „Centrul National de Supercomputing”. In Monitorul Oficial a fost publicata Hotararea de infiintare, organizare si functionare a „Centrului National de Supercomputing”. Care sunt responsabilitatile acestui Centru si de ce era necesar? In primul rand, CNS este definit ca „organ de specialitate al administratiei publice centrale in subordinea Ministerului Comunicatiilor”. Printre atributiile pe care le va avea noua structura publicate in MO, enumeram: – „analizeaza si testeaza solutii avansate din punctul de vedere al tehnologiei informatiei si comunicatiilor”; – „realizeaza simulari de politici social-economice”; – „efectueaza analiza, modelarea si simularea fenomenelor economico-financiare, in vederea combaterii efetelor crizei economice si a prevenirii riscurilor asociate”, scrie Capital.ro

Cat de ieftin este Dacia Duster? Pretul de pornire al unui Duster este de 10.500 de euro, in conditiile in care SUV-ul nu dispune la acesti bani nici de aer conditionat, inchidere centralizata sau geamuri electrice. Cu 9.500 de euro se poate achizitiona un model Logan sedan, cu aceeasi motorizare de 1,6 litri 110 CP, tot cu tractiune numai pe rotile din fata, dar care dispune de o dotare completa, care include geamuri electrice spate radio-CD cu MP3. Iar cu 11.250 de euro, se poate achizitiona aceeasi versiune de Logan dar MCV, cu un portbagaj mai incapator decat al SUV-ului. Diferenta dintre Duster si Logan o reprezinta insa postul de conducere mai inalt, care ofera o mai buna vizibilitate si posibilitatea de a echipa masina cu tractiune integrala, scrie ZF.ro

Cum opereaza speculantii de tichete Rabla. Tichetele valorice de 3.800 de lei, acordate de guvern celor care isi caseaza masinile mai vechi de 10 ani, au inceput sa fie tratate ca adevarate instrumente financiare, ba chiar printre cele mai profitabile existente in acest moment pe piata. DailyBusiness.ro a discutat cu cativa afaceristi de ocazie, care cumpara si vand aceste tichete, scrie DailyBusiness.ro

Dupa 6 ani, Vodafone depaseste Orange la profit in Romania. Veniturile din servicii ale Orange Romania in anul 2009 au totalizat 958 de milioane euro, fata de 1,2 miliarde in 2008, in timp ce Vodafone, la acelasi indicator, a strans 930 de milioane, fata de 1,14 miliarde in 2008. Orange ramane lider la capitolul venituri din servicii, insa diferenta dintre principalii competitori de pe piata autohtona a telefoniei mobile s-a redus de la 62 de milioane in 2008, la 28 de milioane in 2009. Comparand cei doi indicatori de baza (venituri si profit brut), vedem ca in 2008 Orange avea o marja de profit de 49,9%, iar in 2009 una de 43,3% (scadere de 6,6 procente). Vodafone a avut in 2008 o profitabilitate raportata la cifra de afaceri de 47,8% in 2008, iar in 2009 marja s-a redus cu 2,3%, la 45,5%, dar peste cea de profit a Orange Romania, noteaza BusinessCover.ro

Kia intra in cursa pentru masini electrice prin conceptele Venga EV si Ray. Kia a lansat la Salonul Auto de la Geneva doua concepte electrice, Venga EV si Ray, masini ce anunta intentiile marcii coreene de a se lupta in Europa pentru suprematie in era masinilor electrice. Cea mai palpabila noutate Kia este insa noul Sportage, dezvaluit in premiera mondiala la Geneva. Sportage are 4,4 metri lungime si este mai aerodinamic (Cx 0,37, fata de 0,40) si mai usor (-91 de kiograme) decat generatia anterioara. In momentul cand noul Sportage va incepe sa fie comercializat in Europa (in a doua jumatate a acestui an), acesta va beneficia de patru motorizari (doua pe benzina si doua diesel, acoperind o plaja de putere de la 115 CP la 163 CP), transmisii manuale si automate cu sase trepte si cu sisteme de tractiune pe rotile din fata sau 4×4, scrie StiriAuto.ro

Oferte „low-cost” pentru vacanta de lux: 2 saptamani all-inclusive in Caraibe, la pret de 4 stele in Mamaia. Criza este departe de a se fi terminat, asa ca vacantele in destinatii exotice la preturi foarte mici continua sa existe pe piata si in acest an. Astfel, agentiile locale vand pachete la preturi de sub 1.000 euro, cu biletul de avion inclus, in destinatii ca Mauritius, Thailanda sau Caraibe, scrie DailyBusiness.ro

Casele de lux, fara clienti chiar si la reduceri. Chiar daca scad preturile cu 30%-40%, proprietarii nu reusesc sa gaseasca clienti. A scos casa la vanzare in urma cu un an si a scazut, pana acum, 40% din pret, fara sa aiba mai mult succes. Maria Colette Babin este una dintre proprietarele de case din Capitala care nu reuseste sa gaseasca un cumparator. Asta desi constructia, opera a aceluiasi arhitect care a ridicat Palatul Cotroceni, se impune pe un mare bulevard bucurestean, scrie EVZ.ro

Cel mai rapid GT din lume: Brabus E V12 Coupe. Derivat din noul coupe Clasa E de la Mercedes si oferit intr-o serie limitata, noul Brabus E V12 Coupe este expus in premiera la Salonul de la Geneva. Propulsia este preluata de la un alt monstru Brabus: SV12 R Biturbo 800, un V12 de 800 CP si 1.420 Nm. Accelereaza 0-100 km/ora in 3,7 secunde, respectiv 0-200 km/ora in 9,9 secunde si 0-300 km/ora in 23,9 secunde, iar viteza maxima este de 370 km/ora (fara limitator electronic), ceea ce face din Brabus E V12 Coupe cel mai rapid GT din lume, scrie 24auto.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro