Business Report: Un nou acord de mediu, pregatit pentru Chevronl; Programul de prevenire a inzapezirii soselelor: Plimbat 11 ani prin 5 legi si 4 ministere; Se schimba regulile jocurilor de noroc. Cine sunt marii castigatori?
Un nou acord de mediu, pregatit pentru Chevron. Compania Chevron urmeaza sa obtina cel de-al patrulea acord de mediu pentru explorarea gazelor de sist, tot in regiunea Vaslui. Desi locuitorii din zona s-au impotrivit cu vehementa, autoritatile locale vasluiene au decis sa emita acordul de mediu pentru explorarea gazelor de sist in comuna Puiesti. Decizia ii apartine Agentiei pentru Protectia Mediului Vaslui, care a analizat (in cadrul Comisiei de Analiza Tehnica – CAT) documentatia depusa de catre compania americana. „Dupa analiza raportului de evaluare a impactului asupra mediului, membrii CAT au luat decizia de emitere a acordului de mediu pentru proiectul < Lucrari de amenajare si foraj pentru zona de explorare Puiesti >. Continutul raportului este in conformitate cu legislatia in vigoare si are toate informatiile necesare luarii unei decizii in ceea ce priveste emiterea acordului de mediu”, a declarat directorul Agentiei pentru Protectia Mediului Vaslui, Madalina Nistor, scrieBursa.ro.
Se schimba regulile jocurilor de noroc. Cine sunt marii castigatori? Presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc estimeaza ca schimbarea regulilor fiscale in domeniul pe care il supravegheaza va aduce un plus de peste 80 mil. lei la buget. Un proiect de Ordonanta care va deveni litera de lege anul acesta schimba semnificativ regulile dupa care se desfasoara jocurile de noroc in Romania. Ca urmare a modificarilor, statul ar urma sa incaseze sume suplimentare din fiscalizarea domeniului, in timp ce activitatile evazioniste vor fi mai usor de depistat si contracarat, arata Odeta Nestor, presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc. O schimbare importanta care a fost deja pusa in practica este recalificarea fiscala a jocului de poker. Astfel, din august 2013, jocul nu mai este tratat ca un sport, ci este vazut ca joc de noroc, anuntaCapital.ro.
Un „eolian” a spart recordul minim de pret la energia vanduta pe bursa. O companie austriaca ce administreaza un parc eolian in judetul Constanta a incheiat un contract pe OPCOM pentru livrarea de energie timp de trei ani. Pretul este cel mai mic din istoria bursei de energie. Compania Windfarm MV I a reusit sa vanda energie pe bursa la pretul de 110 lei/MWh, mult sub pretul mediu al pietei, de 170 de lei-MWh, si sub precedentul record de 130 de lei/MWh, stabilit de o firma ce activeaza in domeniul energiei din surse fotovoltaice. Contractul incheiat vinerea trecuta are drept cumparator compania germana Statkraft Markets GmbH, un jucator important de pe piata de trading locala. Contractul are o durata de trei ani, de la 1 februarie 2014 la 31 decembrie 2016, iar cantitatea maxima ce urmeaza a fi livrata este de 236.520 de MWh. Considerand cantitatea maxima livrata, contractul ajunge la putin peste 30 de milioane de lei, informeazaEconomica.net.
Programul de prevenire a inzapezirii soselelor: Plimbat 11 ani prin 5 legi si 4 ministere, a fost cedat luna trecuta catre administratiile locale. Desi in fiecare iarna viscolul blocheaza aceleasi tronsoane din infrastructura rutiera, Romania evita cea mai ieftina si mai eficienta metoda de protectie a soselelor impotriva inzapezirilor. Cu 5 legi si hotarari de guvern elaborate in 11 ani, cu un cost de numai 7 milioane de euro si cu 4 ministere implicate, guvernele lupta impotriva viscolului doar prin cele mai costisitoare metode: blocarea traficului, instituirea de coduri de urgenta si adunarea celulor de criza care stau de dimineata pana seara in lumina reflectoarelor. In acest timp, infrastructura rutiera a unei tari cu ierni grele se bucura de o protectie similara cu cea a celor din state mediteraneene. Dupa 11 ani de legislatie, guvernul Ponta a gasit solutia: in urma cu cateva saptamani, a transferat problema perdelelor forestiere de protectie, printr-o ordonanta de urgenta, de la administratia centrala la autoritatile locale, scrieCursdeguvernare.net.
Programul Rabla, la ultima editie. Producatorii si importatorii de autoturisme sunt unanim de acord ca programul Rabla trebuie sa dispara din 2015, iar statul sa ia masuri pentru a opri avalansa de importuri de masini second-hand din strainatate. Programul Rabla a contribuit la curatarea parcului auto national de autoturisme vechi. Daca ar fi debutat asa cum se stabilise initial, in februarie 2013, iar autoritatile ar fi respectat termenele propuse, rezultatul putea sa fie mai bun. „Rabla a ajutat piata, dar a venit cu balbe si amanari, care au afectat decizia de cumparare”, apreciaza Nicolae Sorescu, sefului grupului Radacini. In acest context, pentru a-i stimula pe proprietarii de masini mai vechi de 10 ani sa le caseze, in schimbul tichetului Rabla, ar fi bine ca programul sa demareze in 2014 inca din februarie, cu termene clare de implementare, considera acesta, anuntaEVZ.
Curatenie la Electrica inainte de listare. Electrica SA cauta lichidator pentru societatile Servicii Energetice Moldova, Servicii Energetice Banat si Servicii Energetice Dobrogea. Gabriel Dumitrascu, seful directiei de privatizari din Departamentul pentru Energie, ne-a declarat: „Dupa cum stiti, am inceput sa pregatim Electrica SA pentru listare. Vom infiinta o noua societate care va prelua participatiile minoritare ale Electrica SA in filialele de distributie privatizate. Acum vrem sa rezolvam si situatia Electrica Serv, filiala de intretinere si servicii energetice detinuta de Electrica SA. In 2010, Electrica Serv a fost reorganizata, pastrand trei sucursale teritoriale (SISE Electrica Transilvania Nord, SISE Electrica Transilvania Sud, SISE Electrica Muntenia Nord). In urma reorganizarii, au rezultat cinci noi societati comerciale de servicii energetice in zonele Banat, Dobrogea, Moldova, Oltenia si Muntenia, toate fiind filiale ale Electrica SA. Am facut o analiza economica amanuntita a acestei activitati, din care nu s-a reusit decat cumularea de pierderi, inclusiv dupa reorganizarea din 2010, informeazaBursa.ro.
Skoda Superb Combi Outdoor, cu facelift. Noua versiune „de drumuri grele” a varfului de gama Skoda se numeste Outdoor si va fi dezvaluita oficial la inceputul lunii martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Este vorba de Superb cu facelift in versiunea Combi, care a primit cateva elemente de protectie la exterior, asa cum Audi are allroad, VW Passat are Alltrack, iar… Skoda avea Octavia Combi Scout. Cei care cunosc modelul dinainte de aplicarea operatiunii de facelift, vor remarca diferentele extrem de putine, intalnite in mod special la partea frontala. La fel ca la versiunea precedenta, Superb Combi Outdoor dispune de scuturi fata si spate, cu aspect metalic, precum si de protectii din plastic la pasajele rotilor. Aceasta versiune este oferita ca un pachet optional, disponibil la toate versiunile de motorizare, incepand de la 1.6 TDI de 105 CP si pana la 3.6 FSI V6 de 260 CP, la nivelul de echipare Elegance. De asemenea, este disponibila tractiunea pe 2 sau pe 4 roti, cu transmisie manuala sau automata (DSG6 sau DSG7), in functie de motorizari, scrie24auto.ro.