Sari direct la conținut

Business Report: Unde poti sa castigi peste 3.000 euro pe luna. Ce e de facut; Prima pensie se lasa asteptata luni de zile. In conturile Ministerului Muncii bate vantul; Cum va arata noua Sala Polivalenta din Bucuresti; Nabucco s-ar putea aproviziona si din tarile de tranzit

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

„Nord Stream” functioneaza la capacitate maxima. Conducta de gaze „Nord Stream” functioneaza, de ieri, la capacitate maxima, dupa cum a anuntat presedintele Rusiei Vladimir Putin. In cuvantul sau adresat celor prezenti la festivitatea de punere in functiune a noii portiuni de conducta, seful statului rus a declarat, citat de „Vocea Rusiei”: „Astazi, pentru noi, are loc un eveniment de mare importanta. S-a incheiat construirea celei de-a doua ramificatii, iar conducta „Nord Stream” incepe sa func-tioneze la capacitate maxima. Consumatorii europeni vor putea sa primeasca anual pana la 55 miliarde metri cubi de gaze rusesti”. „Nord Stream” trece prin apele teritoriale a cinci state baltice, reprezentand o investitie de 6,4 miliarde euro, bani atrasi prin cele mai mari banci din lume. Expertii spun ca proiectul este unul dintre cele mai de succes din Europa si ca trebuie continuata constructia lui. Potrivit presedintelui Putin, la realizarea proiectului au contribuit companii rusesti, italiene, germane si japoneze, scrie Bursa.ro.

Unde poti sa castigi peste 3.000 euro pe luna. Ce e de facut. Pe 6 decembrie s-a lansat cea mai mare competitie din acest an deschisa pentru posturi de asistenti europeni in institutiile Uniunii Europene, iar cei care vor sa urmeze o cariera pe bani foarte multi pot aplica pentru unul dintre aceste joburi: functionari titulari, agenti contractuali, agenti temporari, personal interimar, stagiari sau experti nationali detasati. Candidatii care doresc sa participe la o procedura de selectie trebuie sa completeze un formular de inscriere on-line si sa il trimita inainte de expirarea termenului prevazut pentru inscrieri. Aceste formulare de inscriere trebuie privite cu toata seriozitatea – insasi completarea lor necesita destul de mult timp. Noua procedura de selectie va cuprinde doua etape – un test de admitere pe calculator, organizat in statele membre (si in unele tari terte) si o etapa de evaluare, care se va desfasura la Bruxelles. Pe site-ul oficial al joburilor Uniunii Europene (www.eu-careers.eu) si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene vor fi publicate informatii detaliate despre fiecare concurs in parte, anunta Capital.ro.

Prima pensie se lasa asteptata luni de zile. In conturile Ministerului Muncii bate vantul! Mii de persoane asteapta cu lunile deciziile de pensionare, timp in care nu au niciun venit. O cauza a intarzierilor este si lipsa fondurilor. Restructurarile in sectorul bugetar, carora li s-au adaugat perioada concediilor si lipsa fondurilor au dat peste cap activitatea caselor de pensii din intreaga tara. Dosarele de pensionare sunt procesate cu viteza melcului, astfel ca zeci de mii de persoane primesc deciziile cu mult dupa expirarea termenului legal de 45 de zile. Legea nu prevede insa si sanctiuni pentru nerespectarea acestuia. Nelu M., din judetul Alba, operat pe creier si cu mai multe suferinte cronice, si-a depus cererea de pensionare pe caz de boala anul acesta, in iunie. Decizia a fost emisa dupa mai bine de trei luni. „Inteleg o luna, doua, dar nu poti sa traiesti fara bani o jumatate de an”, e revoltat barbatul. Si sora acestuia a intampinat probleme asemanatoare la Casa de Pensii a judetului Sibiu, informeaza EVZ.

Cum va arata noua Sala Polivalenta din Bucuresti. Proiectul noii Sali Polivalente din Bucuresti prinde contur. Noul centru multifunctional va fi ridicat din bugetul municipalitatii pe un teren oferit gratuit de Guvern, conform unor planuri ale Companiei nationale de Investitii si va putea gazdui simultan 16.000 de spectatori. Potrivit proiectului, noua Sala Polivalenta va fi o constructie moderna: : peretii exteriori vor urma o linie curbata, neregulata spre exterior si sustinuti de numeroase coloane din beton armat, dispuse aleator. Aspectul final al constructiei ar urma sa inspire forma unei „paduri desfrunzite”. In proiect se mai arata ca acoperisul va fi format dintr-un ecran translucid care „filtreaza lumina actionand ca un parasolar, ascunde echipamentele tehnice destinate ventilarii, racirii si altor instalatii necesare ale salii si creeaza un invelis uniform, subliniind forma compacta a cladirii”, scrie Adevarul.

Nabucco s-ar putea aproviziona si din tarile de tranzit. Conducta Nabucco ar urma sa se aprovizioneze si cu gaze naturale din tarile pe care le tranziteaza, in cazul in care acestea vor oferi astfel de surse, a declarat Reinhard Mitschek, Directorul Executiv al „Nabucco Gas Pipeline International GmbH”. „Nabucco nu este doar un coridor de tranzit, ci o piata uriasa care ofera numeroase posibilitati de afaceri celor implicati, iar daca, in tarile care vor fi tranzitate, vor fi disponibile surse locale de gaze naturale, acestea vor putea aproviziona conducta”, a precizat domnia sa. Comitetul Politic Nabucco, ce include reprezentantii guvernamentali Nabucco din tarile de tranzit, a confirmat, ieri, sprijinul politic pentru Proiectul Conductei de Gaze Nabucco si pentru Acordul Interguvernamental existent, asigurand astfel increderea investitorilor si producatorilor, anunta Bursa.ro.

Volkswagen va avea un model low cost din 2014. Modelele destinate tarilor emergente, cunoscute deja in toata lumea sub denumirea generica de automobile low cost, incep sa capete o importanta tot mai mare in peisajul industriei auto la nivel mondial. In conditiile in care pietele traditionale stagneaza sau chiar scad, constructorii isi indreapta acum atentia spre zonele care le pot oferi cresteri. Unii n-au stat prea mult pe ganduri si s-au miscat rapid, oferind modele destinate pietelor emergente. Succesul nu s-a lasat asteptat, ba chiar a atras atentia si altora, care pana acum nu au dat prea mare importanta pietelor aflate in dezvoltare. Este si cazul Grupului Volkswagen, care pare sa nu mai fie dispus sa lase zona pietelor emergente la dispozitia concurentei. Astfel, peste cel mult doi ani, gigantul german ne va prezenta primul sau automobil low cost, al carui pret se va situa undeva intre 5.000 si 7.000 de euro. Conform publicatiei Handelsblatt, boss-ul de la VW, Martin Winterkorn (foto), are in calcul de cateva luni ideea lansarii unui automobil de gama entry, dupa modelul de succes Dacia de la Renault, informeaza 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro